Låg
Julibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Låg

    Just nu är jag bara trött, less och allmänt bläääig

    Pratat med sjukhuschefen idag och det finns inga tider ÖHT för ett UL så KUB-testet är bara att glömma så nu väntar jag på att få en tid för FVP istället med allt vad det innebär.
    Känns ju sådär att utsätta sig för missfallsrisk, behöva sjukskriva mig ett tag (har ett ganska fysiskt ansträngande jobb) och framför allt att behöva vänta ännu längre.
    Just nu är jag inte ens glad över att vara gravid utan tänker bara på allt det jobbiga som kommer både under graviditeten och sen med en bebis, funderar på vad vi har gett oss in på egentligen. Det är väl antagligen (förhoppningsvis) bara tankar för att på något vis skydda mig själv om FVP skulle visa att något är fel (risken enligt läkaren är ca 5% när man är i min ålder, alltså 1 av 20) men just nu vill jag inte längre.
    Sorry för negativt inlägg men mår inte så bra just nu
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Låg Just nu är jag bara trött, less och allmänt bläääig

    Pratat med sjukhuschefen idag och det finns inga tider ÖHT för ett UL så KUB-testet är bara att glömma så nu väntar jag på att få en tid för FVP istället med allt vad det innebär.
    Känns ju sådär att utsätta sig för missfallsrisk, behöva sjukskriva mig ett tag (har ett ganska fysiskt ansträngande jobb) och framför allt att behöva vänta ännu längre.
    Just nu är jag inte ens glad över att vara gravid utan tänker bara på allt det jobbiga som kommer både under graviditeten och sen med en bebis, funderar på vad vi har gett oss in på egentligen. Det är väl antagligen (förhoppningsvis) bara tankar för att på något vis skydda mig själv om FVP skulle visa att något är fel (risken enligt läkaren är ca 5% när man är i min ålder, alltså 1 av 20) men just nu vill jag inte längre.
    Sorry för negativt inlägg men mår inte så bra just nu
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Låg

    Usch vad jobbigt!!! Vidrigt att det ska kunna vara på det sättet!! Massor med kramar <3
  4. 2
    Låg Usch vad jobbigt!!! Vidrigt att det ska kunna vara på det sättet!! Massor med kramar <3
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Stor kram <3
    Allt kommer gå bra ska du se. Sedan kan du njuta av graviditeten och se fram emot bebisen!
  6. 3
    Stor kram <3
    Allt kommer gå bra ska du se. Sedan kan du njuta av graviditeten och se fram emot bebisen!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Tack för pepp! Har iaf fått tid för FVP nu så den 15/1 är det dags att åka till Gävle
  8. 4
    Tack för pepp! Har iaf fått tid för FVP nu så den 15/1 är det dags att åka till Gävle
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Hur lång tid tar det att få svaret sedan?
  10. 5
    Hur lång tid tar det att få svaret sedan?
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    En sk snabbanalys skulle ta ca 4-5 dagar, då får man veta om Downs och tror det var 3 andra kromosomförändringar som dom också kollar + kön om man vill
  12. 6
    En sk snabbanalys skulle ta ca 4-5 dagar, då får man veta om Downs och tror det var 3 andra kromosomförändringar som dom också kollar + kön om man vill
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar