Nu tänkte jag köra en träningsutmaning
Träning
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Nu tänkte jag köra en träningsutmaning

    ... i januari tänkte jag träna varje dag, minst 30 min. Och för att det ska bli på riktigt måste jag ju skriva det någonstans så det får bli här, även om snacket verkar heldött För mig är det en ganska stor utmaning vissa dagar när jag t ex reser med jobbet, så det ska bli spännande att se om jag klarar av det. De två första dagarna i januari har jag fått "gratis", fyra timmars utförsåkning igår och fem idag, minus pausarna.

    Någon annan som köra någon rolig utmaning just nu eller har satt ett utmanande träningsmål för året?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Nu tänkte jag köra en träningsutmaning ... i januari tänkte jag träna varje dag, minst 30 min. Och för att det ska bli på riktigt måste jag ju skriva det någonstans så det får bli här, även om snacket verkar heldött För mig är det en ganska stor utmaning vissa dagar när jag t ex reser med jobbet, så det ska bli spännande att se om jag klarar av det. De två första dagarna i januari har jag fått "gratis", fyra timmars utförsåkning igår och fem idag, minus pausarna.

    Någon annan som köra någon rolig utmaning just nu eller har satt ett utmanande träningsmål för året?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    ...och idag blev det 40 min styrka överkropp hemma: "negativa" chins (hålla emot på nedvägen), hantelrodd, armhävningar, tricepspress på bänk, bicepscurls, axelpress, sidolyft och 10 min varierade crunches.
  4. 2
    ...och idag blev det 40 min styrka överkropp hemma: "negativa" chins (hålla emot på nedvägen), hantelrodd, armhävningar, tricepspress på bänk, bicepscurls, axelpress, sidolyft och 10 min varierade crunches.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    En träningsutmaning är väl jättebra att ha! Det kan sporra o peppa en själv Och bra att du skriver in det här så vi kan hålla koll på dig
    Tyvärr har jag ingen direkt utmaning planerad, el ja det skulle vara att försöka ikke minska på min träning mer.. Men ja vi får väl se vad kroppen tycker om det..
    Lycka till!
  6. 3
    En träningsutmaning är väl jättebra att ha! Det kan sporra o peppa en själv Och bra att du skriver in det här så vi kan hålla koll på dig
    Tyvärr har jag ingen direkt utmaning planerad, el ja det skulle vara att försöka ikke minska på min träning mer.. Men ja vi får väl se vad kroppen tycker om det..
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Oj vad du kör på! Vad duktigt av dig att få till det hemma
  8. 4
    Oj vad du kör på! Vad duktigt av dig att få till det hemma
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Tack för lycka till Hoppas att kroppen din klarar av nuvarande träningsmängd!
  10. 5
    Tack för lycka till Hoppas att kroppen din klarar av nuvarande träningsmängd!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Jo men det är precis det jag vill lära mig, att se chanserna i vardagen! Jag har långt hemifrån till gymmet och gillar egentligen inte att springa i mörker, då blir det lätt ingen träning alls...
  12. 6
    Jo men det är precis det jag vill lära mig, att se chanserna i vardagen! Jag har långt hemifrån till gymmet och gillar egentligen inte att springa i mörker, då blir det lätt ingen träning alls...
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Ja men det är ju det man ska göra, Se chanserna i vardagen. Jag tycker det är jättebra att de som kan träna hemma gör det! Önskar jag hade den disciplinen
  14. 7
    Ja men det är ju det man ska göra, Se chanserna i vardagen. Jag tycker det är jättebra att de som kan träna hemma gör det! Önskar jag hade den disciplinen
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Tack! Hoppas på det med
  16. 8
    Tack! Hoppas på det med
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Kul! Jag har också minst 30 min/dag som målsättning. "Vardagsmotion" räknas inte Liksom du reser jag också en del i jobbet, så långa dagar får bli vad de blir.
  18. 9
    Kul! Jag har också minst 30 min/dag som målsättning. "Vardagsmotion" räknas inte Liksom du reser jag också en del i jobbet, så långa dagar får bli vad de blir.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Vad kul, då kanske vi kan peppa varandra? Du får jättegärna rapportera här!
  20. 10
    Vad kul, då kanske vi kan peppa varandra? Du får jättegärna rapportera här!
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Vad duktig du är!

    Jag måste bli helt frisk innan jag vågar träna. Därefter ska jag köra igång försiktigt, men så småningom kommer jag igen med en utmaning!!!

    Lycka till! Jättekul om du orkar rapportera här!
    Ha det gott!
  22. 11
    Vad duktig du är!

    Jag måste bli helt frisk innan jag vågar träna. Därefter ska jag köra igång försiktigt, men så småningom kommer jag igen med en utmaning!!!

    Lycka till! Jättekul om du orkar rapportera här!
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Det kan vi göra! Jag svarade dig ovan
  24. 12
    Det kan vi göra! Jag svarade dig ovan
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Då hoppas jag att du snart är frisk på riktigt! Helt rätt att börja försiktigt, annars är det lätt att kroppen säger ifrån genom att bli sjuk igen (råkade jag utför förra vintern).
  26. 13
    Då hoppas jag att du snart är frisk på riktigt! Helt rätt att börja försiktigt, annars är det lätt att kroppen säger ifrån genom att bli sjuk igen (råkade jag utför förra vintern).
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Nej, jag kör inte direkt någon utmaning, men jag tycker att jag har landat på en bra nivå de senaste månaderna. Minst 3 pass på F&S per vecka har det blivit och det har blivit en bra blandning av styrka och puls. På tisdag kör de igång med HIT-passet igen och det ska bli kul (bara en sådan sak!). Det har blivit lite överdosering på Skivstångspassen över jul, men när de som igår kombineras med Intervall i slutet, så blir det ju väldigt omväxlande, även om jag är lite stel i nacken idag (jo, jag VET att man inte måste lasta på max jämt, men det ska ju kännas...).
  28. 14
    Nej, jag kör inte direkt någon utmaning, men jag tycker att jag har landat på en bra nivå de senaste månaderna. Minst 3 pass på F&S per vecka har det blivit och det har blivit en bra blandning av styrka och puls. På tisdag kör de igång med HIT-passet igen och det ska bli kul (bara en sådan sak!). Det har blivit lite överdosering på Skivstångspassen över jul, men när de som igår kombineras med Intervall i slutet, så blir det ju väldigt omväxlande, även om jag är lite stel i nacken idag (jo, jag VET att man inte måste lasta på max jämt, men det ska ju kännas...).
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Lycka till!
  30. 15
    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar