Matsedel denna veckan
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Matsedel denna veckan

    Denna veckan har jag bestämt mat nästan alla dagar;

    Måndag: Hemlagad pizza, valfritt på sin del.

    Tisdag: Vegetarisk lasagne

    Onsdag: Våfflor

    Torsdag: Någon god soppa, tips önskas

    Fredag: Tacos

    Lördag: Kyckling

    Söndag: Lax

    Från nästa vecka ska barnen laga mat en varsin dag i veckan, har gjort det tidigare men tagit bort det när lillasyster blev sjuk under hösten och storasyster praktiserade långa dagar.
    Dom ska laga måndagar och tisdagar, onsdag - fredag ska jag och maken laga, på helgen hjälps alla åt.
    Varit svårt under hösten när dom inte orkat men nu ska vi få upp rutinerna igen.
  2. 1
    Matsedel denna veckan Denna veckan har jag bestämt mat nästan alla dagar;

    Måndag: Hemlagad pizza, valfritt på sin del.

    Tisdag: Vegetarisk lasagne

    Onsdag: Våfflor

    Torsdag: Någon god soppa, tips önskas

    Fredag: Tacos

    Lördag: Kyckling

    Söndag: Lax

    Från nästa vecka ska barnen laga mat en varsin dag i veckan, har gjort det tidigare men tagit bort det när lillasyster blev sjuk under hösten och storasyster praktiserade långa dagar.
    Dom ska laga måndagar och tisdagar, onsdag - fredag ska jag och maken laga, på helgen hjälps alla åt.
    Varit svårt under hösten när dom inte orkat men nu ska vi få upp rutinerna igen.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Hakar gärna på här! Äter ur skåp och frys nu - skönt!
    Måndag - köttbullar (färdiga... hittade med kort datum...) och mos samt pizzasallad av rödkål
    Tisdag - gratäng av julskinka, emmentalerost, bacon, med grädde och fransk senap
    Onsdag - fisksoppa och pankis
    Torsdag - ??
    Fredag - helstekt rostas i ugn
    Lördag - tror det blir kyckling med mango
    Söndag - trol tacos/nachos
    Planera bättre nästa vecka, vill ha fokus på billig vällagad mat, en soppdag och en vegetarisk... Gäller att läsa på på lite recept och planera helt enkelt:-)
  4. 2
    Hakar gärna på här! Äter ur skåp och frys nu - skönt!
    Måndag - köttbullar (färdiga... hittade med kort datum...) och mos samt pizzasallad av rödkål
    Tisdag - gratäng av julskinka, emmentalerost, bacon, med grädde och fransk senap
    Onsdag - fisksoppa och pankis
    Torsdag - ??
    Fredag - helstekt rostas i ugn
    Lördag - tror det blir kyckling med mango
    Söndag - trol tacos/nachos
    Planera bättre nästa vecka, vill ha fokus på billig vällagad mat, en soppdag och en vegetarisk... Gäller att läsa på på lite recept och planera helt enkelt:-)
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jo vi gör matsedel utifrån vad som redan finns i frysarna och skåp. Det är skönt att rensa! Vi ska även ha ett kalas nästa helg och då försvinner ännu mera från frysen.
    Jag går igenom frysarna ungefär var tredje månad för att uppdatera fryslistan och få bättre koll på vad som finns, dags att göra det denna vecka för att kunna planera maten nästa vecka, har dålig koll nu efter jul och nyår!
  6. 3
    Jo vi gör matsedel utifrån vad som redan finns i frysarna och skåp. Det är skönt att rensa! Vi ska även ha ett kalas nästa helg och då försvinner ännu mera från frysen.
    Jag går igenom frysarna ungefär var tredje månad för att uppdatera fryslistan och få bättre koll på vad som finns, dags att göra det denna vecka för att kunna planera maten nästa vecka, har dålig koll nu efter jul och nyår!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    finns massa goda soppor; hemkokt tomatsoppa med smulad fetaost på som topping. Jordärtskockssoppa med strimlad stekt svamp på. Köttfärs och potatissoppa. Gulaschsoppa, kanatarellsoppa, rotsaksoppa med västerbottenost, potatis och purjolöksoppa, löksoppa med gratinerad bröd och ost på som lock. Fisksoppa, räksoppa, ...hm finns säkert massor med
  8. 4
    finns massa goda soppor; hemkokt tomatsoppa med smulad fetaost på som topping. Jordärtskockssoppa med strimlad stekt svamp på. Köttfärs och potatissoppa. Gulaschsoppa, kanatarellsoppa, rotsaksoppa med västerbottenost, potatis och purjolöksoppa, löksoppa med gratinerad bröd och ost på som lock. Fisksoppa, räksoppa, ...hm finns säkert massor med
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Tack, denna veckan blir det en potatis & purjolöksoppa.
  10. 5
    Tack, denna veckan blir det en potatis & purjolöksoppa.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar