Lördagsmaten kommer att bli fantastisk!
Mat & dryck
  1. Pyssling
    #1

    Lördagsmaten kommer att bli fantastisk!

    Vi har köpt en halv ekologisk kalv som vi fick hem i veckan. Den färska filén vill man ju inte frysa in så klart, så den lagar vi till ikväll, med timjan- och rödvinssky och potatis-stomp med parmesan och citron till. Det blir även ugnsbakade rödbetor med fetaost, ugnsbakade körsbärstomater och haricot verts. Ett glas amarone till och jag tror alla kommer att bli nöjda och glada

    I morgon ska jag koka köttgryta så det står härliga till, tänkte koka en typ "grytbas" med kött, lök o rotsaker och frysa in som det är, sen kan man ju bara tina och blanda i svamp, grädde, cf eller vad man vill ha, när man ska äta, så blir ju grytan rena snabbmaten

    Vad äter ni i helgen och är det fler än jag som lagar i förväg denna helg, för snabbare mat i veckorna?
  2. 1
    Lördagsmaten kommer att bli fantastisk! Vi har köpt en halv ekologisk kalv som vi fick hem i veckan. Den färska filén vill man ju inte frysa in så klart, så den lagar vi till ikväll, med timjan- och rödvinssky och potatis-stomp med parmesan och citron till. Det blir även ugnsbakade rödbetor med fetaost, ugnsbakade körsbärstomater och haricot verts. Ett glas amarone till och jag tror alla kommer att bli nöjda och glada

    I morgon ska jag koka köttgryta så det står härliga till, tänkte koka en typ "grytbas" med kött, lök o rotsaker och frysa in som det är, sen kan man ju bara tina och blanda i svamp, grädde, cf eller vad man vill ha, när man ska äta, så blir ju grytan rena snabbmaten

    Vad äter ni i helgen och är det fler än jag som lagar i förväg denna helg, för snabbare mat i veckorna?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    ÅH vad gott det låter!
    Vi äter pulled poork i kväll och i morgon blir det nog en helstekt majskyckling och klyftpotatis i ugn med lite till som morötter, lök, majs och sånt.
    Jag går i perioder med att laga mat på helgerna, just nu gör jag det inte...,en borde! kanske gör jag en lasagne och en kalops i morgon till kommande vecka. Om barnen går på bio med sin morfar, annars så tänkte jag nog spendera ännu en dag på isen med dem!
  4. 2
    ÅH vad gott det låter!
    Vi äter pulled poork i kväll och i morgon blir det nog en helstekt majskyckling och klyftpotatis i ugn med lite till som morötter, lök, majs och sånt.
    Jag går i perioder med att laga mat på helgerna, just nu gör jag det inte...,en borde! kanske gör jag en lasagne och en kalops i morgon till kommande vecka. Om barnen går på bio med sin morfar, annars så tänkte jag nog spendera ännu en dag på isen med dem!
  5. Pyssling
    #3
    Både lasagne och kalops är ju sån perfekt mat att ha färdigt och bara värma, vare sig man har i frysen eller lagat i förväg på helgen och har i kylen till veckan!
    Pulled pork är så gott tycker jag, tyvärr håller inte min man med så det blir ganska sällan jag äter det, lite synd.
  6. 3
    Både lasagne och kalops är ju sån perfekt mat att ha färdigt och bara värma, vare sig man har i frysen eller lagat i förväg på helgen och har i kylen till veckan!
    Pulled pork är så gott tycker jag, tyvärr håller inte min man med så det blir ganska sällan jag äter det, lite synd.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar