Tredje barn
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    Tredje barn

    Hej!
    Behöver lite råd...
    Jag är 37 år gammal, har två barn 2 och 4 år sedan innan. Bägge genom ivf...
    Nu funderar vi på en tredje, men ska man bara va glad för det man har? Med tanke på pengar ( får börja om ny behandling ), jobbig hormon behandling, vet ju inte om det tar sig? All den stressen igen!
    Sen är jag rädd för att minstingen kommer i kläm, att han behöver va minst ett tag till.
    Och jag mådde så hysteriskt illa bägge graviditeter. Och nu sover äntligen bägge barn igenom natten, för första gg på tre år. Ska man orka en bäbis igen?
    Med allt det sagt är ju suget så enormt stort!!!
    Men ni vet ju hur jobbigt det är att gå igenom allt det här! Hur hade ni gjort?
  2. 1
    Tredje barn Hej!
    Behöver lite råd...
    Jag är 37 år gammal, har två barn 2 och 4 år sedan innan. Bägge genom ivf...
    Nu funderar vi på en tredje, men ska man bara va glad för det man har? Med tanke på pengar ( får börja om ny behandling ), jobbig hormon behandling, vet ju inte om det tar sig? All den stressen igen!
    Sen är jag rädd för att minstingen kommer i kläm, att han behöver va minst ett tag till.
    Och jag mådde så hysteriskt illa bägge graviditeter. Och nu sover äntligen bägge barn igenom natten, för första gg på tre år. Ska man orka en bäbis igen?
    Med allt det sagt är ju suget så enormt stort!!!
    Men ni vet ju hur jobbigt det är att gå igenom allt det här! Hur hade ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Hej!

    Längtan är väl ändå större än "besväret" man har med barn, tänker jag. Och jag ser på mina vänner vilka trötta föräldrar de är men ÄNDÅ vill jag ha barn. så om längtan finns där så... Sedan vet ju inte jag hur "jobbigt" du haft det med dina ivf:er, det påverkar ju säkert också. Och ekonomin, tyvärr. Jag hade gärna önskat en stor familj. Men nu blir jag glad för 1 liten bebis, 2 skulle vara helt fantastiskt.
  4. 2
    Hej!

    Längtan är väl ändå större än "besväret" man har med barn, tänker jag. Och jag ser på mina vänner vilka trötta föräldrar de är men ÄNDÅ vill jag ha barn. så om längtan finns där så... Sedan vet ju inte jag hur "jobbigt" du haft det med dina ivf:er, det påverkar ju säkert också. Och ekonomin, tyvärr. Jag hade gärna önskat en stor familj. Men nu blir jag glad för 1 liten bebis, 2 skulle vara helt fantastiskt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    En svår fråga...Vill man ha ett barn till och man har pengarna så hade jag hade valt att göra ett försök, men inte mer.
  6. 3
    En svår fråga...Vill man ha ett barn till och man har pengarna så hade jag hade valt att göra ett försök, men inte mer.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar