Jag har inlett min graviditet med jätteförkylningen Arne. Tre ton snor, kassa bihålor och allmän olustkänsla i kroppen så jag har lite svårt att skilja ut vad som beror på det och vad som kanske är tidiga gravitestssymptom. Brukar känna mig gravid jättetidigt. Hur har ni andra det som plussat? Märker ni av det än (eller det kanske är mest psykiskt också nu när man vet)?

Är lite smånojig, förra gången kände jag det tydligt och tidigt. Ådrorna på brösten blev tydligare och de ömmade från och till, den där klassiska molvärken som liknar mensvärk, lite "febrig" känsla i kroppen och nedre delen av magen svullnde snabbt upp så jag fick svårt/tyckte det var obehagligt med hårda eller tajta byxor. Ville äta mycket också. Ungefär när magen blev så stor att man började skymta den under blygdbenet om man låg på rygg på morgonen, innan man gick upp och kissade, så började symptomen avta. Jag tänkte att det var normalt, då var jag ändå i v8 eller så. Kommer ihåg att jag sa på inskrivningen att jag kände mig toppen "inte alls gravid" och sen gick det ju åt pipsvängen så småningom också. Så nu går jag här hemma och försöker tycka det är bra att jag inte mår illa eller så men nojar mig över att jag känner mig så "ogravid" denna gången... :-( hoppas hoppas allt går vägen denna gång iaf. Kanske det mest är förkylningen som spökar.