Veckan som kommer då?
Mat & dryck
  1. Pyssling
    #1

    Veckan som kommer då?

    Jag har inte planerat helt klart, men just nu står en nötstek i ugnen som ska ätas någon dag i början på veckan med potatis, gräddsås och gelé.

    Sen blir det nog:

    Pasta med hemkokt tomatsås och färskriven parmesan
    Omelett med sparrisstuvning
    Aubergine Parmigiana

    Fredag lutar åt plockmat, har köpt en så gudomligt god fänkålssalami i helgen som ska kompletteras med lite mer kallskuret, oliver, ostar, bruschetta, fyllda pepparfrukter, kex och en massa annat gott

    Lördag-söndag oplanerade än så länge.
  2. 1
    Veckan som kommer då? Jag har inte planerat helt klart, men just nu står en nötstek i ugnen som ska ätas någon dag i början på veckan med potatis, gräddsås och gelé.

    Sen blir det nog:

    Pasta med hemkokt tomatsås och färskriven parmesan
    Omelett med sparrisstuvning
    Aubergine Parmigiana

    Fredag lutar åt plockmat, har köpt en så gudomligt god fänkålssalami i helgen som ska kompletteras med lite mer kallskuret, oliver, ostar, bruschetta, fyllda pepparfrukter, kex och en massa annat gott

    Lördag-söndag oplanerade än så länge.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    här blir det ju halv vecka då vi far till Paris på onsdag! Måste iofs förbereda lite mat till tonårsbarnen som är hemma. Medans vi äter råbiff och musslor

    -pulld poork på högrev i pitabröd med grönsaker
    -skrei med pepparrotsmör och hemgjord mos
    -tacos ( till barnen hemma)
    -lasagne som de får värma upp
    -de äter ute de med
    -rester?
    -Något vegetarisk, kanske cannellonis
  4. 2
    här blir det ju halv vecka då vi far till Paris på onsdag! Måste iofs förbereda lite mat till tonårsbarnen som är hemma. Medans vi äter råbiff och musslor

    -pulld poork på högrev i pitabröd med grönsaker
    -skrei med pepparrotsmör och hemgjord mos
    -tacos ( till barnen hemma)
    -lasagne som de får värma upp
    -de äter ute de med
    -rester?
    -Något vegetarisk, kanske cannellonis
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Idag blev det hämtsushi för mig och barnen, imorgon blir det väl en macka på tåget på väg från Gbg för min del. Onsdag hamburgare (hemgjorda åtminstone), torsdag något med kyckling... fredag spaghetti med vongole och lördag tacos. Söndag vet ej!
  6. 3
    Idag blev det hämtsushi för mig och barnen, imorgon blir det väl en macka på tåget på väg från Gbg för min del. Onsdag hamburgare (hemgjorda åtminstone), torsdag något med kyckling... fredag spaghetti med vongole och lördag tacos. Söndag vet ej!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Inte vi heller har hela veckan klar.
    mån: risotto med räkor, broccoli och sllad
    tis: mandelbullar med pasta och stuvad mangold
    ons: fick på något vis
    tors: frasöverbakad lammfärsgryta med kikärtor i och lite grönsaker
    fre: inte klart
    lör: soppa till lunch, något med lax till kvällen
    sön: lammgryta med mandelris och grönsaker mitt på dagen och något lite enklare på kvällen.

    Min bror och svägerska är på besök lör-mån, men det är bara min bror som äter av vår mat. Min svägerska äter egen mat/pulver från Itriim.
  8. 4
    Inte vi heller har hela veckan klar.
    mån: risotto med räkor, broccoli och sllad
    tis: mandelbullar med pasta och stuvad mangold
    ons: fick på något vis
    tors: frasöverbakad lammfärsgryta med kikärtor i och lite grönsaker
    fre: inte klart
    lör: soppa till lunch, något med lax till kvällen
    sön: lammgryta med mandelris och grönsaker mitt på dagen och något lite enklare på kvällen.

    Min bror och svägerska är på besök lör-mån, men det är bara min bror som äter av vår mat. Min svägerska äter egen mat/pulver från Itriim.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar