Tillbaka-enkät! - Sidan 2
Träning
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #21
    Det är roligt att vara uppochner När man väl är uppe så är det OK men vägen dit jobbar jag på.
  2. 21
    Det är roligt att vara uppochner När man väl är uppe så är det OK men vägen dit jobbar jag på.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #22
    Ett knep är att placera händer och huvud i en triangel, inte på en rad! Då blir det lättare och man får mycket bättre balans.
  4. 22
    Ett knep är att placera händer och huvud i en triangel, inte på en rad! Då blir det lättare och man får mycket bättre balans.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #23
    Det är riktigt bra! Mitt PB är 130 kilo (väger knappt 60 själv) men det har jag bara lyckats med en gång. Sedan dess har jag tyvärr haft ryggproblem men arbetar mig sakta uppåt igen. 110 förra veckan, får se om jag kan toppa det när jag ska köra rygg i morrn!
  6. 23
    Det är riktigt bra! Mitt PB är 130 kilo (väger knappt 60 själv) men det har jag bara lyckats med en gång. Sedan dess har jag tyvärr haft ryggproblem men arbetar mig sakta uppåt igen. 110 förra veckan, får se om jag kan toppa det när jag ska köra rygg i morrn!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #24
    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    *Tränar löpning, styrketräning, simning och nu klättring

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    *Tidsbrist

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    *Nope

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    *Nej, jag gör inte sådant

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    *Vet inte faktiskt. De flesta i min närhet tränar.

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa
    *Jag har precis tagit upp klättring, det är jättekul! Har klättrat för många år sedan och börjat nu igen. Sedan är jag lite sugen på att testa någon kampsport, karate kanske?
  8. 24
    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    *Tränar löpning, styrketräning, simning och nu klättring

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    *Tidsbrist

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    *Nope

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    *Nej, jag gör inte sådant

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    *Vet inte faktiskt. De flesta i min närhet tränar.

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa
    *Jag har precis tagit upp klättring, det är jättekul! Har klättrat för många år sedan och börjat nu igen. Sedan är jag lite sugen på att testa någon kampsport, karate kanske?
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #25
    Min son tränar karate sedan tre år och han trivs bra med det!
  10. 25
    Min son tränar karate sedan tre år och han trivs bra med det!
  11. Medlem sedan
    Dec 2014
    #26
    1. Ca 4 gånger i veckan, ett löppass till kommer när det blir fint väder.
    2. Inte just nu, ibland lite ont om tid.
    3. Milen på under 50 min.
    4. Nä...
    5. Farsan borde röra på sig mer...
    6. Inte testa, men jag skulle vilja gå en simkurs för att lära mig simma tekniskt bra.
  12. 26
    1. Ca 4 gånger i veckan, ett löppass till kommer när det blir fint väder.
    2. Inte just nu, ibland lite ont om tid.
    3. Milen på under 50 min.
    4. Nä...
    5. Farsan borde röra på sig mer...
    6. Inte testa, men jag skulle vilja gå en simkurs för att lära mig simma tekniskt bra.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #27
    1. Fotboll ca 1-2gg/vecka , springer kanske 1-2 gånger, har spelat innebandy ett tillfälle per vecka under vinterhalvåret

    2. Tidsbrist är ett stort hinder, och snöbrist

    3. Nja kan jag inte påstå att jag har.

    4. Nej jag tycker oftast de är rätt ointressanta, däremot diskuterar vi nya rön och idéer hemma

    5. Hm, nån lat kollega med astma tror jag

    6. Klättring, bandy, ju jutsu
  14. 27
    1. Fotboll ca 1-2gg/vecka , springer kanske 1-2 gånger, har spelat innebandy ett tillfälle per vecka under vinterhalvåret

    2. Tidsbrist är ett stort hinder, och snöbrist

    3. Nja kan jag inte påstå att jag har.

    4. Nej jag tycker oftast de är rätt ointressanta, däremot diskuterar vi nya rön och idéer hemma

    5. Hm, nån lat kollega med astma tror jag

    6. Klättring, bandy, ju jutsu
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #28
    Också-tillbaka-svar

    Jag har också haft paus härifrån så då passar det ju bra

    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    *** Mest löpning, 2-3 ggr per vecka + något pass styrketräning per vecka

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    *** Höger hälsena har bråkat med mig i månader så jag springer korta sträckor... saknar långpassen men hoppas snart våga mig på dem igen!

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    *** Nej, får se om jag spontananmäler mig nånstans när/om jag känner att hälsenan går att lita på

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    *** Tyvärr inte

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    *** En kollega, som skulle må mycket bättre av det

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa!
    *** Kanske crossfit... men jag är nog för lat
  16. 28
    Också-tillbaka-svar

    Jag har också haft paus härifrån så då passar det ju bra

    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    *** Mest löpning, 2-3 ggr per vecka + något pass styrketräning per vecka

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    *** Höger hälsena har bråkat med mig i månader så jag springer korta sträckor... saknar långpassen men hoppas snart våga mig på dem igen!

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    *** Nej, får se om jag spontananmäler mig nånstans när/om jag känner att hälsenan går att lita på

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    *** Tyvärr inte

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    *** En kollega, som skulle må mycket bättre av det

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa!
    *** Kanske crossfit... men jag är nog för lat
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #29

    Long time...

    Är det pre-semestertider som gör att vi hittar tillbaka? Skulle bara kika lite men kan såklart svara på lite frågor om det nu är tillbakavändarfest!!!

    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    Just nu tränar jag crossfit tre morgnar per vecka. Det är min bas som aldrig tillåts spricka. Mötesförfrågningar kl 8 på träningsdagar bemöts med ett "Jag är mycket trevligare om jag får träna först, vi ses kl 9!"
    Utöver det tränar jag lite mer crossfit ibland, springer jag lite, simmar jag lite och yogar jag lite. Alla de tre skulle jag vilja hinna mer av.

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    En hälsena på läkning gör att jag inte springer så mycket som jag önskar för tillfället. Simmar gör jag helst bara såhär års då man kan sinma ute, bassängsim är bland det tråkigaste jag vet, så jag antar att det faktum att vi bor i Sverige hindrar mig från att simma mer? Och tiden, tiiiden... Mitt jobb just nu är krångligt och jag har lite funderingar på att byta, mest för att det skulle göra livet lite enklare, vi får se. Tyvärr skulle det isf också innebära att jag skulle få byta gym och det kommer att göra ont i hjärtat.

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    Mål... Jag vill komma i halvmaraform igen. Till nästa vår. Så, nu var det bestämt! Jag vill tävla två crossfittävlingar per år (en pågåeende och en på planeringsstadiet) och så skulle jag vilja tävla swimrun med min man. Inför hans debut (min tredje) förra sommaren blev vi matförgiftade. Men vi har ingen planerad nu eftersom han just haft lunginflammation...

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    Inte vad gäller träning precis... Eller jo, var på Coltings föreläsning, det var inspirerande. Och jobbar mycket med det mentala efter allmän livskris och nästan-skilsmässa... Tränar hårt på "lagom", "nöjd" och "tacksam" i livet och träningen!

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    Eh. Tror inte jag känner nån som inte tränar? Eller nån kollega kanske, och en vän, men vem är jag att vilja det, det är ju deras liv...

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa!
    Surf! Planerar en resa till Fuerteventura till våren med surfskola för hela familjen!



    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  18. 29
    Long time... Är det pre-semestertider som gör att vi hittar tillbaka? Skulle bara kika lite men kan såklart svara på lite frågor om det nu är tillbakavändarfest!!!

    1) Vad tränar du i nuläget och hur ofta?
    Just nu tränar jag crossfit tre morgnar per vecka. Det är min bas som aldrig tillåts spricka. Mötesförfrågningar kl 8 på träningsdagar bemöts med ett "Jag är mycket trevligare om jag får träna först, vi ses kl 9!"
    Utöver det tränar jag lite mer crossfit ibland, springer jag lite, simmar jag lite och yogar jag lite. Alla de tre skulle jag vilja hinna mer av.

    2) Har du några hinder för att träna som du vill? Krämpor, skador, sjukdomar, tidsbrist?
    En hälsena på läkning gör att jag inte springer så mycket som jag önskar för tillfället. Simmar gör jag helst bara såhär års då man kan sinma ute, bassängsim är bland det tråkigaste jag vet, så jag antar att det faktum att vi bor i Sverige hindrar mig från att simma mer? Och tiden, tiiiden... Mitt jobb just nu är krångligt och jag har lite funderingar på att byta, mest för att det skulle göra livet lite enklare, vi får se. Tyvärr skulle det isf också innebära att jag skulle få byta gym och det kommer att göra ont i hjärtat.

    3) Har du några mål för din träning i år? Lopp, tider, andra mål?
    Mål... Jag vill komma i halvmaraform igen. Till nästa vår. Så, nu var det bestämt! Jag vill tävla två crossfittävlingar per år (en pågåeende och en på planeringsstadiet) och så skulle jag vilja tävla swimrun med min man. Inför hans debut (min tredje) förra sommaren blev vi matförgiftade. Men vi har ingen planerad nu eftersom han just haft lunginflammation...

    4) Har du läst någon inspirerande bok/tidning om träning på sistone? Eller sett på TV? Berätta!
    Inte vad gäller träning precis... Eller jo, var på Coltings föreläsning, det var inspirerande. Och jobbar mycket med det mentala efter allmän livskris och nästan-skilsmässa... Tränar hårt på "lagom", "nöjd" och "tacksam" i livet och träningen!

    5) Vem i din närhet skulle du önska ville börja träna? Varför?
    Eh. Tror inte jag känner nån som inte tränar? Eller nån kollega kanske, och en vän, men vem är jag att vilja det, det är ju deras liv...

    6) Säg en träningsform du skulle vilja testa!
    Surf! Planerar en resa till Fuerteventura till våren med surfskola för hela familjen!



Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar