Gravid 40+
Träffas där ni bor
  1. Medlem sedan
    Apr 2015
    #1

    Gravid 40+

    Jag söker med lykta efter tjejer lite i samma åldersspann som jag själv. Med två tonårsdöttrar hemma går vi nu med stor ödmjukhet in i en spännande och ny fas i livet. När jag söker på nätet får jag inga aktuella napp på forum för oss som är runt 40. Var är ni? Jag vet ju att ni finns
  2. 1
    Gravid 40+ Jag söker med lykta efter tjejer lite i samma åldersspann som jag själv. Med två tonårsdöttrar hemma går vi nu med stor ödmjukhet in i en spännande och ny fas i livet. När jag söker på nätet får jag inga aktuella napp på forum för oss som är runt 40. Var är ni? Jag vet ju att ni finns
  3. Medlem sedan
    May 2015
    #2
    Oj oj oj, är förvånad och chockad över att ännu ingen har svarat på ditt inlägg! Finns så få över 40 här?!
    Jag är i alla fall 43 och gravid med min första bebis, BF i slutet av juni :-)
  4. 2
    Oj oj oj, är förvånad och chockad över att ännu ingen har svarat på ditt inlägg! Finns så få över 40 här?!
    Jag är i alla fall 43 och gravid med min första bebis, BF i slutet av juni :-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2015
    #3
    Jag är 38 och gravid med min första. Bf 5nov. Så visst finns vi som är runt 40
  6. 3
    Jag är 38 och gravid med min första. Bf 5nov. Så visst finns vi som är runt 40
  7. Medlem sedan
    Jul 2015
    #4
    Hej. Jag är 42 och gravid i vecka 21 med tvillingar. Har varit gravid 3 ggr tidigare som tyvärr slutat i missfall runt vecka 8 så vi är så enormt lyckliga över barnen i magen. Jag känner dock en viss oro då det räknas som en riskgraviditet men det är bara att ha positiva tankar=) Jag mår ju hur bra som helst!! Hur tänker ni förstagångs föräldrar när det gäller föräldrar utbildning osv? Vi har anmält oss till en tvillingutbildning men jag tror ju inte att det räcker.
  8. 4
    Hej. Jag är 42 och gravid i vecka 21 med tvillingar. Har varit gravid 3 ggr tidigare som tyvärr slutat i missfall runt vecka 8 så vi är så enormt lyckliga över barnen i magen. Jag känner dock en viss oro då det räknas som en riskgraviditet men det är bara att ha positiva tankar=) Jag mår ju hur bra som helst!! Hur tänker ni förstagångs föräldrar när det gäller föräldrar utbildning osv? Vi har anmält oss till en tvillingutbildning men jag tror ju inte att det räcker.
  9. Medlem sedan
    Aug 2014
    #5
    Hej. Blev 40 år i juni 2015 och fick mitt fjärde barn i januari 2015. Har fyra flickor som är födda 1995, 2003, 2005 och 2015. Har blivit en ny omställning hemma igen efter att bli mamma på nytt till en liten bebis. Nu är hon snart 7 månader. Fattar inte vad tiden måste gå så fort. Jag njuter varje dag med den lilla. Får mycket hjälp av hennes storasystrar.
  10. 5
    Hej. Blev 40 år i juni 2015 och fick mitt fjärde barn i januari 2015. Har fyra flickor som är födda 1995, 2003, 2005 och 2015. Har blivit en ny omställning hemma igen efter att bli mamma på nytt till en liten bebis. Nu är hon snart 7 månader. Fattar inte vad tiden måste gå så fort. Jag njuter varje dag med den lilla. Får mycket hjälp av hennes storasystrar.
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    Hej Susanne. L,

    Stort Grattis till tvillinggraviditeten!

    (Min bebis kom i början av juli, jag är 43 och det är mitt första barn.)

    Vi gick en 12-timmars amningskurs, men jag har ändå problem med amningen. Fick t.ex. mjölkstockning. Vi gick även en barnavårdskurs, som kallades kurs, men som egentligen var mer som en föreläsning. Profylaxkurs hann vi tyvärr inte med. Sedan gick vi förstås på det de erbjöd på MVC.

    Lycka till! :-)
  12. 6
    Hej Susanne. L,

    Stort Grattis till tvillinggraviditeten!

    (Min bebis kom i början av juli, jag är 43 och det är mitt första barn.)

    Vi gick en 12-timmars amningskurs, men jag har ändå problem med amningen. Fick t.ex. mjölkstockning. Vi gick även en barnavårdskurs, som kallades kurs, men som egentligen var mer som en föreläsning. Profylaxkurs hann vi tyvärr inte med. Sedan gick vi förstås på det de erbjöd på MVC.

    Lycka till! :-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2012
    #7
    Hej! Jag är 39 och gravid med mitt andra barn, bf i slutet av december.
  14. 7
    Hej! Jag är 39 och gravid med mitt andra barn, bf i slutet av december.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar