Äntligen RUL!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jan 2014
    #1

    Äntligen RUL!

    Så äntligen var det dags för det stora rutinultraljudet idag. Har både längtat och våndats! Men allt såg fint ut, så nu ska vi fira! På jobbet vet de inget än (om de inte misstänkt något) men i eftermiddag bjuder jag alla på glass. Dags att växla läge från "jag är gravid" till "vi ska ha barn"! Härligt!

    Sista veckan jag jobbar nu innan det är dags för semester. Känns hoppfullt det här!! Kramar till er kämpande tjejer!
  2. 1
    Äntligen RUL! Så äntligen var det dags för det stora rutinultraljudet idag. Har både längtat och våndats! Men allt såg fint ut, så nu ska vi fira! På jobbet vet de inget än (om de inte misstänkt något) men i eftermiddag bjuder jag alla på glass. Dags att växla läge från "jag är gravid" till "vi ska ha barn"! Härligt!

    Sista veckan jag jobbar nu innan det är dags för semester. Känns hoppfullt det här!! Kramar till er kämpande tjejer!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Äntligen RUL!

    Grattis till ett fint RUL!!!!
  4. 2
    Äntligen RUL! Grattis till ett fint RUL!!!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2013
    #3
    Härligt! Är inte inne här så ofta... Hoppas ni fått en bra semester! Vi har vårt RUL 25/8 pga semestrar så det blir i vecka 20. Nu börjar magen växa så det syns lite och eftersom både ultraljud i v. 14 och KUB test var bra så börjar vi oxå tänka tanken att det nog blir en bebis...
  6. 3
    Härligt! Är inte inne här så ofta... Hoppas ni fått en bra semester! Vi har vårt RUL 25/8 pga semestrar så det blir i vecka 20. Nu börjar magen växa så det syns lite och eftersom både ultraljud i v. 14 och KUB test var bra så börjar vi oxå tänka tanken att det nog blir en bebis...
  7. Medlem sedan
    May 2014
    #4
    Här kommer ett litet hej från mig också, kanske ni minns mig?
    Jag själv går in i vecka 28 och min lilla tjej gör sig påmind varje dag. Däremot verkar hon vara rätt liten så eventuellt blir det ett tillväxtultraljud för oss om ett par veckor. Magen syns tydligt men jag har inte gått upp så mycket. Känns skönt att de har koll! Har i veckan fått ansökan om föräldraledigt godkänt på jobbet också, känns magiskt att ha ett datum att räkna ned till. Med idag har jag 52 arbetsdagar kvar! Sedan blir det 17 månader hemma med full fokus på familjen.

    Kram till er
  8. 4
    Här kommer ett litet hej från mig också, kanske ni minns mig?
    Jag själv går in i vecka 28 och min lilla tjej gör sig påmind varje dag. Däremot verkar hon vara rätt liten så eventuellt blir det ett tillväxtultraljud för oss om ett par veckor. Magen syns tydligt men jag har inte gått upp så mycket. Känns skönt att de har koll! Har i veckan fått ansökan om föräldraledigt godkänt på jobbet också, känns magiskt att ha ett datum att räkna ned till. Med idag har jag 52 arbetsdagar kvar! Sedan blir det 17 månader hemma med full fokus på familjen.

    Kram till er
  9. Medlem sedan
    Oct 2013
    #5
    Kul att höra från dig oxå Emmet! Lycka till med tillväxten! Så himla kul att det verkar funka nu med allas våra graviditeter :-)
  10. 5
    Kul att höra från dig oxå Emmet! Lycka till med tillväxten! Så himla kul att det verkar funka nu med allas våra graviditeter :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2013
    #6
    Nu har vi oxå gjort RUL :-) halvvägs nu i vecka 20. Vi får ett extra ultraljud i v 34 för att kolla åt vilket moderkakan vuxit. Den var visst lite nära utgången så liten risk att den kan lägga sig ivägen men vääääldigt liten risk menade hon. Jag tycker det är skönt att få ett extra ultraljud o kolla att det är ok med allt! Vi ivf-folk oroar oss ju lite mer ;-)
  12. 6
    Nu har vi oxå gjort RUL :-) halvvägs nu i vecka 20. Vi får ett extra ultraljud i v 34 för att kolla åt vilket moderkakan vuxit. Den var visst lite nära utgången så liten risk att den kan lägga sig ivägen men vääääldigt liten risk menade hon. Jag tycker det är skönt att få ett extra ultraljud o kolla att det är ok med allt! Vi ivf-folk oroar oss ju lite mer ;-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Har missat en del här inser jag! Vad härligt att höra att ni mår bra. Så fantastiskt att ha små pyren på gång! Jag är i vecka 27. Overkligt! Inga komplikationer alls än så länge. Börjar dock känna mig lite otymplig och får lite ont i ryggen/revbenen ibland. Men inget som jag vill klaga över!!

    Hoppas det fortskrider väl för oss alla. Heja oss!
  14. 7
    Har missat en del här inser jag! Vad härligt att höra att ni mår bra. Så fantastiskt att ha små pyren på gång! Jag är i vecka 27. Overkligt! Inga komplikationer alls än så länge. Börjar dock känna mig lite otymplig och får lite ont i ryggen/revbenen ibland. Men inget som jag vill klaga över!!

    Hoppas det fortskrider väl för oss alla. Heja oss!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar