Föräldrar som dricker alkohol.
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Jul 2015
    #1

    Föräldrar som dricker alkohol.

    Jag har en fundering kring det hör med föräldrar som dricker alkohol samtidigt som man har ansvaret för barnet. Alltså inte då man fixat barnvakt och är ute på stan och festar utan då man dricker tex hemma. Hur resonerar ni? Är ni inte oroliga att ej kunna hantera en krissituation? Alla vet ju att omdömet försämras vid alkoholintag.

    www.svenskaresebloggen.wordpress.com
  2. 1
    Föräldrar som dricker alkohol. Jag har en fundering kring det hör med föräldrar som dricker alkohol samtidigt som man har ansvaret för barnet. Alltså inte då man fixat barnvakt och är ute på stan och festar utan då man dricker tex hemma. Hur resonerar ni? Är ni inte oroliga att ej kunna hantera en krissituation? Alla vet ju att omdömet försämras vid alkoholintag.

    www.svenskaresebloggen.wordpress.com
  3. Medlem sedan
    Jul 2015
    #2
    Naturligtvis finns det olika nivåer inom konsumeringen av alkohol, och jag tolkar din reflektion som så att man kanske tar ett par glas vin eller tre-fyra öl en fredagkväll.
    Det tycker jag kan vara ok.

    Personligen vill jag inte visa mig berusad inför mina barn, några öl kan jag absolut ta men inte så att min "pappa-personlighet" förändras. Ska vi på fest och vet att det kommer bli mycket alkohol så försöker vi inte ha med oss barnen, är det så att barnen ska med så får man helt enkelt sköta sig. Jag minns själv hur obehagligt det var som barn när mina föräldrar blev lite lurviga och det vill jag undvika.
  4. 2
    Naturligtvis finns det olika nivåer inom konsumeringen av alkohol, och jag tolkar din reflektion som så att man kanske tar ett par glas vin eller tre-fyra öl en fredagkväll.
    Det tycker jag kan vara ok.

    Personligen vill jag inte visa mig berusad inför mina barn, några öl kan jag absolut ta men inte så att min "pappa-personlighet" förändras. Ska vi på fest och vet att det kommer bli mycket alkohol så försöker vi inte ha med oss barnen, är det så att barnen ska med så får man helt enkelt sköta sig. Jag minns själv hur obehagligt det var som barn när mina föräldrar blev lite lurviga och det vill jag undvika.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag dricker inte så att jag blir onykter på det sättet att mitt omdöme försämras eller att jag blir märkbart påverkad när jag är med mina barn.
    Ha det gott!
  6. 3
    Jag dricker inte så att jag blir onykter på det sättet att mitt omdöme försämras eller att jag blir märkbart påverkad när jag är med mina barn.
  7. Medlem sedan
    Jul 2015
    #4
    Anledningen till att jag undrar är att min son blev sjuk under en New York vistelse. Det var inget allvarligt men han började spy på stan och på vägen hem. Han fick feber och blev allmänt svag. Jag blev naturligtvis väldigt rädd. Jag menar att man kan hamna i en situation där man blir stressad. Där alkoholen gör att man tar eller inte tar ett bra beslut om vad som behövs göras i den uppkomna situationen.

    www.svenskaresebloggen.wordpress.com
  8. 4
    Anledningen till att jag undrar är att min son blev sjuk under en New York vistelse. Det var inget allvarligt men han började spy på stan och på vägen hem. Han fick feber och blev allmänt svag. Jag blev naturligtvis väldigt rädd. Jag menar att man kan hamna i en situation där man blir stressad. Där alkoholen gör att man tar eller inte tar ett bra beslut om vad som behövs göras i den uppkomna situationen.

    www.svenskaresebloggen.wordpress.com
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Känner du så bör du nog avstå alkohol. Jag får inte påverkat omdöme av något glas alkohol.
    Ha det gott!
  10. 5
    Känner du så bör du nog avstå alkohol. Jag får inte påverkat omdöme av något glas alkohol.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar