Dölja magen?
Junibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Aug 2015
    #1

    Dölja magen?

    Ännu syns det ju inget på mig är i v 5+2 nu, men det dröjer väl inte länge. När jag väntade 3dje barnet så började synas ganska tidigt, man har väl inga magmuskler kvar Då var jag mammaledig med 2an så då kunde jag gömma mig i lite större tröjor nu går ju inte det när jag jobbar. Vill helst berätta på jobbet först efter ultraljudet som lär bli först i v.17-18 ( här får man inte göra innan om inte behovet finns) kanske går till en privat kring v.13 för då börjar det nog garanterat synas Men hur fasen döljer man magen innan det?! Jag jobbar i butik och måste ha ganska tight skjorta på:/ har en kofta som vi får använda men den lär inte dölja mycket. Nån som vet om det finns nå linne som lixom liite håller in magen, är ju ändå mest svullna tarmar nu och fläsk Eller kan man göra nå för att undvika att få uppsvälld mage?!

    Oj blev visst lite långt
  2. 1
    Dölja magen? Ännu syns det ju inget på mig är i v 5+2 nu, men det dröjer väl inte länge. När jag väntade 3dje barnet så började synas ganska tidigt, man har väl inga magmuskler kvar Då var jag mammaledig med 2an så då kunde jag gömma mig i lite större tröjor nu går ju inte det när jag jobbar. Vill helst berätta på jobbet först efter ultraljudet som lär bli först i v.17-18 ( här får man inte göra innan om inte behovet finns) kanske går till en privat kring v.13 för då börjar det nog garanterat synas Men hur fasen döljer man magen innan det?! Jag jobbar i butik och måste ha ganska tight skjorta på:/ har en kofta som vi får använda men den lär inte dölja mycket. Nån som vet om det finns nå linne som lixom liite håller in magen, är ju ändå mest svullna tarmar nu och fläsk Eller kan man göra nå för att undvika att få uppsvälld mage?!

    Oj blev visst lite långt
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Haha Det är en svår fråga faktiskt eftersom ni verkar ha spec arb kläder. Hoppas du får svar från någon en större stl på skjortan kanske hjälper... lura med något större halsband som hänger ner och drar uppmärksamheten...
    Själv har jag inte kommit dit ännu... Grattis! Vad betyder v 5+2? Har aldrig förstått det.. Hur räknar gravida? Är det typ 5 veckor och 2 dagar? = början på vecka 6? Tänker jag rätt?
  4. 2
    Haha Det är en svår fråga faktiskt eftersom ni verkar ha spec arb kläder. Hoppas du får svar från någon en större stl på skjortan kanske hjälper... lura med något större halsband som hänger ner och drar uppmärksamheten...
    Själv har jag inte kommit dit ännu... Grattis! Vad betyder v 5+2? Har aldrig förstått det.. Hur räknar gravida? Är det typ 5 veckor och 2 dagar? = början på vecka 6? Tänker jag rätt?
  5. Medlem sedan
    Aug 2015
    #3
    Citat Ursprungligen postat av pärlsnäcka Visa inlägg
    Haha Det är en svår fråga faktiskt eftersom ni verkar ha spec arb kläder. Hoppas du får svar från någon en större stl på skjortan kanske hjälper... lura med något större halsband som hänger ner och drar uppmärksamheten...
    Själv har jag inte kommit dit ännu... Grattis! Vad betyder v 5+2? Har aldrig förstått det.. Hur räknar gravida? Är det typ 5 veckor och 2 dagar? = början på vecka 6? Tänker jag rätt?


    Precis så räknar man veckorna jag får försöka hitta en skjorta i större strl problemet där bara att skjortorna beställs in bara så många som behövs så det finns sällan extra smart tips med halsbandet, får bli min plan b
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av pärlsnäcka Visa inlägg
    Haha Det är en svår fråga faktiskt eftersom ni verkar ha spec arb kläder. Hoppas du får svar från någon en större stl på skjortan kanske hjälper... lura med något större halsband som hänger ner och drar uppmärksamheten...
    Själv har jag inte kommit dit ännu... Grattis! Vad betyder v 5+2? Har aldrig förstått det.. Hur räknar gravida? Är det typ 5 veckor och 2 dagar? = början på vecka 6? Tänker jag rätt?


    Precis så räknar man veckorna jag får försöka hitta en skjorta i större strl problemet där bara att skjortorna beställs in bara så många som behövs så det finns sällan extra smart tips med halsbandet, får bli min plan b
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Citat Ursprungligen postat av januarifru Visa inlägg
    Precis så räknar man veckorna jag får försöka hitta en skjorta i större strl problemet där bara att skjortorna beställs in bara så många som behövs så det finns sällan extra smart tips med halsbandet, får bli min plan b
    Men jag tror på det med större skjorta lycka till!
  8. 4
    Citat Ursprungligen postat av januarifru Visa inlägg
    Precis så räknar man veckorna jag får försöka hitta en skjorta i större strl problemet där bara att skjortorna beställs in bara så många som behövs så det finns sällan extra smart tips med halsbandet, får bli min plan b
    Men jag tror på det med större skjorta lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar