När boka in mvc?!
Junibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Aug 2015
    #1

    När boka in mvc?!

    Har ni andra börjat gå hos mvc ännu? Funderar på att boka in mig på inskrivning men vet inte när jag ska ta det vill inte ha det förens man kan höra hjärtljuden, kommer inte alls ihåg när det var??? Vill ju få höra hjärtat när man ändå är där Här får vi ju inte göra nått tidigt ul/vul utan endast rutin ultraljudet, snåla jävla landsting

    Kanske bokar en tid hos privat för att få göra ett tidigt ul. Nån som vet när man kan börja göra ul på magen, från vilken vecka? Vill inte göra vul
  2. 1
    När boka in mvc?! Har ni andra börjat gå hos mvc ännu? Funderar på att boka in mig på inskrivning men vet inte när jag ska ta det vill inte ha det förens man kan höra hjärtljuden, kommer inte alls ihåg när det var??? Vill ju få höra hjärtat när man ändå är där Här får vi ju inte göra nått tidigt ul/vul utan endast rutin ultraljudet, snåla jävla landsting

    Kanske bokar en tid hos privat för att få göra ett tidigt ul. Nån som vet när man kan börja göra ul på magen, från vilken vecka? Vill inte göra vul
  3. Medlem sedan
    Aug 2015
    #2
    Citat Ursprungligen postat av januarifru Visa inlägg
    Har ni andra börjat gå hos mvc ännu? Funderar på att boka in mig på inskrivning men vet inte när jag ska ta det vill inte ha det förens man kan höra hjärtljuden, kommer inte alls ihåg när det var??? Vill ju få höra hjärtat när man ändå är där Här får vi ju inte göra nått tidigt ul/vul utan endast rutin ultraljudet, snåla jävla landsting

    Kanske bokar en tid hos privat för att få göra ett tidigt ul. Nån som vet när man kan börja göra ul på magen, från vilken vecka? Vill inte göra vul
    kanske skulle skrivit att jag är i vecka 5+4 nu
  4. 2
    Citat Ursprungligen postat av januarifru Visa inlägg
    Har ni andra börjat gå hos mvc ännu? Funderar på att boka in mig på inskrivning men vet inte när jag ska ta det vill inte ha det förens man kan höra hjärtljuden, kommer inte alls ihåg när det var??? Vill ju få höra hjärtat när man ändå är där Här får vi ju inte göra nått tidigt ul/vul utan endast rutin ultraljudet, snåla jävla landsting

    Kanske bokar en tid hos privat för att få göra ett tidigt ul. Nån som vet när man kan börja göra ul på magen, från vilken vecka? Vill inte göra vul
    kanske skulle skrivit att jag är i vecka 5+4 nu
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Är i v 5+5 ringde igår och bokade tid. Fick tid i november den 19.

    QUOTE=januarifru;11631305]kanske skulle skrivit att jag är i vecka 5+4 nu[/QUOTE]
  6. 3
    Är i v 5+5 ringde igår och bokade tid. Fick tid i november den 19.

    QUOTE=januarifru;11631305]kanske skulle skrivit att jag är i vecka 5+4 nu[/QUOTE]
  7. Medlem sedan
    Sep 2014
    #4
    Jag läste nånstans att barnmorskorna inte lyssnar på hjärtligen förrän efter man varit på rutinultraljudet. De vill inte skapa oro i onödan om de inte hittar hjärtljuden, eftersom de allra första har sitt första ultraljud i vecka 18.

    Jag ska dit på måndag, då är jag nästan i vecka 10, (8+6).
  8. 4
    Jag läste nånstans att barnmorskorna inte lyssnar på hjärtligen förrän efter man varit på rutinultraljudet. De vill inte skapa oro i onödan om de inte hittar hjärtljuden, eftersom de allra första har sitt första ultraljud i vecka 18.

    Jag ska dit på måndag, då är jag nästan i vecka 10, (8+6).
  9. Medlem sedan
    Aug 2015
    #5
    Citat Ursprungligen postat av frucsvensson Visa inlägg
    Jag läste nånstans att barnmorskorna inte lyssnar på hjärtligen förrän efter man varit på rutinultraljudet. De vill inte skapa oro i onödan om de inte hittar hjärtljuden, eftersom de allra första har sitt första ultraljud i vecka 18.

    Jag ska dit på måndag, då är jag nästan i vecka 10, (8+6).
    Jag har fått lyssna på hjärtljuden på alla 3 barnen innan rutin ul. Minns bara inte vilken vecka det var i. Verkar vara väldigt olika vad man gör och när beroende på landsting. Konstigt, ska ringa henne i veckan, ska då säga att jag kommer först på inskrivning när jag får höra hjärtljuden, före det sätter jag inte foten där
  10. 5
    Citat Ursprungligen postat av frucsvensson Visa inlägg
    Jag läste nånstans att barnmorskorna inte lyssnar på hjärtligen förrän efter man varit på rutinultraljudet. De vill inte skapa oro i onödan om de inte hittar hjärtljuden, eftersom de allra första har sitt första ultraljud i vecka 18.

    Jag ska dit på måndag, då är jag nästan i vecka 10, (8+6).
    Jag har fått lyssna på hjärtljuden på alla 3 barnen innan rutin ul. Minns bara inte vilken vecka det var i. Verkar vara väldigt olika vad man gör och när beroende på landsting. Konstigt, ska ringa henne i veckan, ska då säga att jag kommer först på inskrivning när jag får höra hjärtljuden, före det sätter jag inte foten där
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar