trädgårsenkät - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #21
    Jomen en favorit som jag glömde nämna: luktärt!! Åh vad jag älskar luktärt!
  2. 21
    Jomen en favorit som jag glömde nämna: luktärt!! Åh vad jag älskar luktärt!
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #22
    Nåt fel på mig eller!? Den allra sötaste lilla rosa väldoftande skogsblomman...
  4. 22
    Nåt fel på mig eller!? Den allra sötaste lilla rosa väldoftande skogsblomman...
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #23
    Det var fasansfullt. En av mina döttrar fick allergichock av dåvarande hustruns enorma inköp av torkade blommor. Som tur var fanns det en fungerande inhalator från den tidigare vågen av torkade blommor då en äldre dotter drabbades. Jag fick köpa världens luftrenare, som gick i månader efteråt.

    Död åt torkade blommor!
  6. 23
    Det var fasansfullt. En av mina döttrar fick allergichock av dåvarande hustruns enorma inköp av torkade blommor. Som tur var fanns det en fungerande inhalator från den tidigare vågen av torkade blommor då en äldre dotter drabbades. Jag fick köpa världens luftrenare, som gick i månader efteråt.

    Död åt torkade blommor!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #24
    jäkla autostavning. Sideboard.
    Tänker lite såhär : http://www.bhg.com/shop/patio-and-ou...eboards-s.html
  8. 24
    jäkla autostavning. Sideboard.
    Tänker lite såhär : http://www.bhg.com/shop/patio-and-ou...eboards-s.html
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #25
    Vi har hängpetunior i amplar som hänger i träden runt altanen, några krukor med margeriter på kökstrappan och två krukor med vita pelargoner på trappan vid framdörren. På pooldäcket har vi två stora krukor med ganska högt gräs som vi övervintrar i förrådet och tre små olivträd som vi lyckats övervintra i källaren två vintrar nu.
    Vi har fem tomatplantor i krukor som står längs med söderväggen, vi får se om de ger något. Tidigare odlade vi tomater i ett litet växthus men det flög in till grannen under någon av stormarna häromåret. Vi saknade att kunna plocka egna tomater förra sommaren så nu provar vi att odla ute. Jag tycker att tomatplantorna är ganska fina och så luktar de så gott också.
    I helgen köpte jag rosmarin och basilika att ha i krukor på altanen men det har blivit så kallt ute så de får stå inne i köksfönstret så länge.
  10. 25
    Vi har hängpetunior i amplar som hänger i träden runt altanen, några krukor med margeriter på kökstrappan och två krukor med vita pelargoner på trappan vid framdörren. På pooldäcket har vi två stora krukor med ganska högt gräs som vi övervintrar i förrådet och tre små olivträd som vi lyckats övervintra i källaren två vintrar nu.
    Vi har fem tomatplantor i krukor som står längs med söderväggen, vi får se om de ger något. Tidigare odlade vi tomater i ett litet växthus men det flög in till grannen under någon av stormarna häromåret. Vi saknade att kunna plocka egna tomater förra sommaren så nu provar vi att odla ute. Jag tycker att tomatplantorna är ganska fina och så luktar de så gott också.
    I helgen köpte jag rosmarin och basilika att ha i krukor på altanen men det har blivit så kallt ute så de får stå inne i köksfönstret så länge.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #26
    Pelargoner och lobelia, de tål det mesta, är fina , och blommar hela sommaren, nästan. Har något obestämt mer i amplarna, plockade med det för att det såg fint ut, när jag var och handlade något annat.

    Pelargonerna ska ju kunna övervintra, men det går lite sisådär med det.... en överlevde.

    Har egentligen undvikit blommor på terrassen, tycker att det är så mycket rabatter och annan växtlighet på tomten som måste tuktas för att inte ta över alldeles. Men har nuförtiden ändå fallit för pelargonerna, de blommar så stor del av året både i stan, och så tar jag med dem ut till landet när vi flyttar ut. Har en blomhylla på verandan.

    När jag köper kryddor så gräver jag ner dem bredvid rosorna ute, nära och bra, och då tål de att glömmas bort en smula. Trist när allt dör på verandan för att man åker bort några dagar, och inte har någon granne som kan springa och vattna två gånger om dagen när det är som hetast
  12. 26
    Pelargoner och lobelia, de tål det mesta, är fina , och blommar hela sommaren, nästan. Har något obestämt mer i amplarna, plockade med det för att det såg fint ut, när jag var och handlade något annat.

    Pelargonerna ska ju kunna övervintra, men det går lite sisådär med det.... en överlevde.

    Har egentligen undvikit blommor på terrassen, tycker att det är så mycket rabatter och annan växtlighet på tomten som måste tuktas för att inte ta över alldeles. Men har nuförtiden ändå fallit för pelargonerna, de blommar så stor del av året både i stan, och så tar jag med dem ut till landet när vi flyttar ut. Har en blomhylla på verandan.

    När jag köper kryddor så gräver jag ner dem bredvid rosorna ute, nära och bra, och då tål de att glömmas bort en smula. Trist när allt dör på verandan för att man åker bort några dagar, och inte har någon granne som kan springa och vattna två gånger om dagen när det är som hetast
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #27

    Ha ha näää du är..

    den sötaste av dom alla, dock vet jag inte hur du luktar. Har nog aldrig sett en livs levande Linnea.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 27
    Ha ha näää du är.. den sötaste av dom alla, dock vet jag inte hur du luktar. Har nog aldrig sett en livs levande Linnea.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #28

    Usch ja fy för.

    den lede. Ja hoppas vi aldrig får tillbaka det igen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 28
    Usch ja fy för. den lede. Ja hoppas vi aldrig får tillbaka det igen.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #29
    På landet är det i princip bara lättodlat och övervintrare i form av pelagoner, lavendel, dahlior.. Här hemma är det planteringar, amplar osv som kräver lite mer. I år då det vanks uterum så har jag gjort ett nytt försök med medelhavsväxter i form av citronträd, olivträd, fikon och bourgainville. De trivs ju bra på sommaren men jag har haft svårt att få dom att övervintra (och se fina ut).
  18. 29
    På landet är det i princip bara lättodlat och övervintrare i form av pelagoner, lavendel, dahlior.. Här hemma är det planteringar, amplar osv som kräver lite mer. I år då det vanks uterum så har jag gjort ett nytt försök med medelhavsväxter i form av citronträd, olivträd, fikon och bourgainville. De trivs ju bra på sommaren men jag har haft svårt att få dom att övervintra (och se fina ut).
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #30
    Va? Är du aldig i skogen?
  20. 30
    Va? Är du aldig i skogen?
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #31

    Nää, vad skulle...

    jag göra där?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 31
    Nää, vad skulle... jag göra där?
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #32
    Smålands landskapsblomma är ju lilla jag. Ta dig ut i skogen nu människa
  24. 32
    Smålands landskapsblomma är ju lilla jag. Ta dig ut i skogen nu människa
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #33

    Njaee vad ska jag..

    ut i skogen och göra. Att det var vår landskapsblomma hade jag inte en susning om, där ser man.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 33
    Njaee vad ska jag.. ut i skogen och göra. Att det var vår landskapsblomma hade jag inte en susning om, där ser man.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #34
    Är de inte redan döda?
  28. 34
    Är de inte redan döda?
  29. Medlem sedan
    Feb 2018
    #35
    Har mycket kryddväxter ute på sommaren t.ex. saliva och oregano. Både vackert, matnyttigt och doftar gott i trädgården.

    Grönkålen övervintrar jag i växthuset så har man färsk grönkål ända in i januari
  30. 35
    Har mycket kryddväxter ute på sommaren t.ex. saliva och oregano. Både vackert, matnyttigt och doftar gott i trädgården.

    Grönkålen övervintrar jag i växthuset så har man färsk grönkål ända in i januari
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar