Jag kom att tänka på
Förlossning
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Jag kom att tänka på

    när min dotter föddes så kände jag hur hon liksom kom simmande ut sista biten. Hon gjorde bentag! Hon kändes ungefär som en varm, hal kyckling. Alltid när jag ser hennes nakna ben tänker jag på den känslan, det var otroligt häftigt med de där varma hala små grodlåren.

    Nån som känner igen sig i den upplevelsen?
  2. 1
    Jag kom att tänka på när min dotter föddes så kände jag hur hon liksom kom simmande ut sista biten. Hon gjorde bentag! Hon kändes ungefär som en varm, hal kyckling. Alltid när jag ser hennes nakna ben tänker jag på den känslan, det var otroligt häftigt med de där varma hala små grodlåren.

    Nån som känner igen sig i den upplevelsen?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Jaaaaa....

    ...oj vad ditt inägg väckte minnen :-)!

    Jag minns att jag (någonstans vid de sista krystvärkarna) kände hur hon krängde och krängde i värkpauserna, som om hon försökte komma runt lite *s*. Vilken häftig och fullständigt obeskrivbar känsla det var.

    Hon lade sig liksom tillrätta för att födas fram -sååå kooolt!
  4. 2
    Jaaaaa.... ...oj vad ditt inägg väckte minnen :-)!

    Jag minns att jag (någonstans vid de sista krystvärkarna) kände hur hon krängde och krängde i värkpauserna, som om hon försökte komma runt lite *s*. Vilken häftig och fullständigt obeskrivbar känsla det var.

    Hon lade sig liksom tillrätta för att födas fram -sååå kooolt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Ja!

    Wilma vickade på huvudet i värkpausen mellan de näst sista krystvärkarna! *aj* Sen kom även hon simmandes ut! Kände hur hon hjälpte till och liksom vred sig rätt (hon låg \"fel\" fårn början) och sen krängde sig ut i en skruv! :)
  6. 3
    Ja! Wilma vickade på huvudet i värkpausen mellan de näst sista krystvärkarna! *aj* Sen kom även hon simmandes ut! Kände hur hon hjälpte till och liksom vred sig rätt (hon låg \"fel\" fårn början) och sen krängde sig ut i en skruv! :)
  7. Christel med Amanda
    #4

    Åh, vad häftigt...

    Amanda kom bara som en raket! Hann inte känna av henne knappt, när den riktaga sista krystvärken
    kom :-)
    HAde det gått lite långsammare, hade jag kanske inte gått sönder så mycket :-(
  8. 4
    Åh, vad häftigt... Amanda kom bara som en raket! Hann inte känna av henne knappt, när den riktaga sista krystvärken
    kom :-)
    HAde det gått lite långsammare, hade jag kanske inte gått sönder så mycket :-(
  9. Medlem sedan
    Jul 1998
    #5

    Jag födde en bläckfisk!

    Jag minns att jag tänkte att mitt barn måtte ha minst åtta armar och ben, för det sprattlade så otroligt just när han föddes. Det var alltså det allra sista, ut genom slidan när antagligen huvudet redan var på väg ut (vad vet jag - jag KOLLADE ju inte direkt...).

    Ett av mina andra barn var minsann en ormgrop när han föddes. Ungefär som om tre fyra huggormar hade snott ihop sig och viftade med svansar och buffade med sina hala slingrande kroppar.

    Båda gångerna har jag varit fascinerad av hur det sprattlade så mycket om deras armar och ben! Det första barnet förlöstes med sugklocka och jag har inga minnen alls av hur det kändes - men det är en annan historia.
  10. 5
    Jag födde en bläckfisk! Jag minns att jag tänkte att mitt barn måtte ha minst åtta armar och ben, för det sprattlade så otroligt just när han föddes. Det var alltså det allra sista, ut genom slidan när antagligen huvudet redan var på väg ut (vad vet jag - jag KOLLADE ju inte direkt...).

    Ett av mina andra barn var minsann en ormgrop när han föddes. Ungefär som om tre fyra huggormar hade snott ihop sig och viftade med svansar och buffade med sina hala slingrande kroppar.

    Båda gångerna har jag varit fascinerad av hur det sprattlade så mycket om deras armar och ben! Det första barnet förlöstes med sugklocka och jag har inga minnen alls av hur det kändes - men det är en annan historia.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    När jag fick min första...

    så kände jag näsan! Alltså huden där nere var så spänd att det känndes som \"en spänd gummisnodd\" som liksom for tillbaka lite då näsan passerat. jag kännde verkligen att det var en liten utputande näsa och sen så fort munnen passerat så började hon gasta. Jag kan lägga till att hon fortfarande har ett jävulskt humör. ;-)

    Dom andra två har mer eller mindre bara swichat ut så fort huvudet passerat det trängsta. Snabba som attans!
  12. 6
    När jag fick min första... så kände jag näsan! Alltså huden där nere var så spänd att det känndes som \"en spänd gummisnodd\" som liksom for tillbaka lite då näsan passerat. jag kännde verkligen att det var en liten utputande näsa och sen så fort munnen passerat så började hon gasta. Jag kan lägga till att hon fortfarande har ett jävulskt humör. ;-)

    Dom andra två har mer eller mindre bara swichat ut så fort huvudet passerat det trängsta. Snabba som attans!

Liknande trådar

  1. Kom ju att tänka på att jag
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 07:46
  2. Vad ska man tänka på?
    By Hello in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 18:12
  3. Vad bör vi tänka på?
    By Maja in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 08:35
  4. Vad bör vi tänka på?
    By Maja in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 15:49
  5. Kan ni tänka er,
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 16:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar