NU behöver jag ERA råd!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    NU behöver jag ERA råd!

    Vad gör jag med vår tvättstuga som ligger i anslutning till köket? Köket går i vitt med en körsbärsröd fondvägg. I tvättstugan ligger en gul våtrumsmatta med lite grått mönster. Över vasken sitter ORANGE mosaik. Vita skåp óch en vit byrå. Utgång från tvättstugan till uterummet gör att jag vill ha det lite extra fint där! Är så trött på den gula färgen men mattan kan inte bytas ÄN! Väggarna är idag målade gula. Vad gör jag för att piffa upp? Funderade på att måla mosaiken körsbärsröd och leta upp runda mattor i samma färg? Eller ska man ta upp det grå i mattan? Har målat kaklet i köket grått och det håller jättebra nu efter ett år!

  2. 1
    NU behöver jag ERA råd! Vad gör jag med vår tvättstuga som ligger i anslutning till köket? Köket går i vitt med en körsbärsröd fondvägg. I tvättstugan ligger en gul våtrumsmatta med lite grått mönster. Över vasken sitter ORANGE mosaik. Vita skåp óch en vit byrå. Utgång från tvättstugan till uterummet gör att jag vill ha det lite extra fint där! Är så trött på den gula färgen men mattan kan inte bytas ÄN! Väggarna är idag målade gula. Vad gör jag för att piffa upp? Funderade på att måla mosaiken körsbärsröd och leta upp runda mattor i samma färg? Eller ska man ta upp det grå i mattan? Har målat kaklet i köket grått och det håller jättebra nu efter ett år!

  3. cina
    #2

    Jag skulle

    måla väggarna vita och mosaiken grå och så skulle du kunna ha vita runda mattor på golvet (eller grå). Det känns som det blir för mycket färg om du har gult golv och sen röd mosaik...

    Eller måla mosaiken vit och behåll det gula. Vita mattor på golvet.

  4. 2
    Jag skulle måla väggarna vita och mosaiken grå och så skulle du kunna ha vita runda mattor på golvet (eller grå). Det känns som det blir för mycket färg om du har gult golv och sen röd mosaik...

    Eller måla mosaiken vit och behåll det gula. Vita mattor på golvet.

  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Grått och vitt

    skulle jag satsa på. Måla om väggarna och mosaiken.
    Sen kan du piffa upp med färg i övrigt.
  6. 3
    Grått och vitt skulle jag satsa på. Måla om väggarna och mosaiken.
    Sen kan du piffa upp med färg i övrigt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Målar

    du den orange mosaiken gråter jag blod! Måla istället väggarna vita, så känns det fräschare och lägg vit matta på golvet. Finns hur många olika tvättbara mattor som helst i olika storlekar. Och vips kommer det att kännas ljust och fräscht och orange och snyggt!

    Men bestäm dig inte idag. Fira Emma! Och tänk på tvättstuga imorgon :-)
  8. 4
    Målar du den orange mosaiken gråter jag blod! Måla istället väggarna vita, så känns det fräschare och lägg vit matta på golvet. Finns hur många olika tvättbara mattor som helst i olika storlekar. Och vips kommer det att kännas ljust och fräscht och orange och snyggt!

    Men bestäm dig inte idag. Fira Emma! Och tänk på tvättstuga imorgon :-)
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    MEN!

    Plastmattan är GUL med grått mönster!!!!!!!!!! Och väggarna är gula i samma ljusgula färg som mattan! Ska jag verkligen ha vita väggar till GUL matta? Skåpen är också vita juuuuuuuuu!

    HJÄLP nu sätter ni ju ännu mer griller i huvudet på mig ju *S*

  10. 5
    MEN! Plastmattan är GUL med grått mönster!!!!!!!!!! Och väggarna är gula i samma ljusgula färg som mattan! Ska jag verkligen ha vita väggar till GUL matta? Skåpen är också vita juuuuuuuuu!

    HJÄLP nu sätter ni ju ännu mer griller i huvudet på mig ju *S*

Liknande trådar

  1. Behöver råd...
    By **jag** in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:50
  2. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  3. jag behöver råd!
    By anonymt namn bara nu in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 21:44
  4. Nu behöver jag råd...
    By Malin m Leia02&Valdemar04 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:54
  5. Vad behöver jag
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar