Hur går det till?
Missfall
  1. Modesty med tre
    #1

    Hur går det till?

    Jag har varit hos läkaren här i USA där jag är på semester för att jag började blöda hysteriskt mycket.
    Blödningen kom från ett blodkärl som brustit invid moderkakan, och fostret levde fortfarande.
    Men allt annat var fel :-( Jag hade på tok för låga hcg halter för att det skulle vara bra, dessutom så var fostret alldeles för litet mot vad det skulle vara. Läkaren sa att jag definitivt skulle få missfall, och jag håller på att bli galen tror jag.
    När?? Och hur?? Jag känner ju mig gravid, eftersom fostret fortfarande lever.
    Är det någon som varit med om detta? Eller något liknande?
    Förstår inte att det fortfarande kan leva om det nu var så fel allting.
    usch vad ledsen jag blir..Ursäkta mitt virriga inlägg..
  2. 1
    Hur går det till? Jag har varit hos läkaren här i USA där jag är på semester för att jag började blöda hysteriskt mycket.
    Blödningen kom från ett blodkärl som brustit invid moderkakan, och fostret levde fortfarande.
    Men allt annat var fel :-( Jag hade på tok för låga hcg halter för att det skulle vara bra, dessutom så var fostret alldeles för litet mot vad det skulle vara. Läkaren sa att jag definitivt skulle få missfall, och jag håller på att bli galen tror jag.
    När?? Och hur?? Jag känner ju mig gravid, eftersom fostret fortfarande lever.
    Är det någon som varit med om detta? Eller något liknande?
    Förstår inte att det fortfarande kan leva om det nu var så fel allting.
    usch vad ledsen jag blir..Ursäkta mitt virriga inlägg..
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Åh stackars stackars dig!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina frågor. har själv inte haft mf, utan x. Men ville bara skicka massor massor av kramar!!!!!!

    Tänker på dig!
  4. 2
    Åh stackars stackars dig! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina frågor. har själv inte haft mf, utan x. Men ville bara skicka massor massor av kramar!!!!!!

    Tänker på dig!
  5. Ullis
    #3

    Håller med...

    Man kan inte tvinga fram sina känslor. Fick reda på mitt ma en måndag, dagarna efter var det som om inget hade hänt... På lördagen kom det ut av sig själv och jag kände inget annat än lättnad. På onsdagen veckan efter däremot brast allt... Då verkligen \"sjönk\" jag långt ner... Blev helt orkeslös... Men idag, måndag, 5 dagar senare känns allt bra igen. Vad man än varit med om så kan man inte tvinga fram känslorna och det finns inget rätt eller fel...

    Kramis
  6. 3
    Håller med... Man kan inte tvinga fram sina känslor. Fick reda på mitt ma en måndag, dagarna efter var det som om inget hade hänt... På lördagen kom det ut av sig själv och jag kände inget annat än lättnad. På onsdagen veckan efter däremot brast allt... Då verkligen \"sjönk\" jag långt ner... Blev helt orkeslös... Men idag, måndag, 5 dagar senare känns allt bra igen. Vad man än varit med om så kan man inte tvinga fram känslorna och det finns inget rätt eller fel...

    Kramis
  7. Ullis
    #4

    Fel svar, skulle vara på inlägget under

    ...
  8. 4
    Fel svar, skulle vara på inlägget under ...
  9. Ullis
    #5

    Fy...

    ... Ja, jag var på ultraljud i v. 20 och fick då höra just det som du fick höra... Fostret var för litet mm. mm. mm, men det levde. Efter omfattande undersökningar (bl.a. fostervattensprov) visade det sig att den lille led av en dödlig kromosomavvikelse. Läkaren sa att den hade kunnat överleva graviditeten ut men den skulle aldrig ha levt utan navelsträng... Jag ville inte gå och vänta så vi valde att avbryta graviditeten direkt. En vecka efter beskedet fick jag läggas in på sjukhus för att få massa olika tabletter för att sätta igång \"förlossningen\" och på 4 timmar var han (för det var en liten kille) ute...
    Mitt råd till dig är att du tar kontakt med sjukhuset så fort du kan. Hur länge ska du vara i USA och hur långt gången är du..? Gå inte och vänta på att fostret ska dö... det kanske det inte gör...
    Fy vad hämskt det låter men jag skickar MASSOR av BAMSEKRAMAR för det tror jag att du behöver just nu...

    KRAM KRAM KRAM!!!

  10. 5
    Fy... ... Ja, jag var på ultraljud i v. 20 och fick då höra just det som du fick höra... Fostret var för litet mm. mm. mm, men det levde. Efter omfattande undersökningar (bl.a. fostervattensprov) visade det sig att den lille led av en dödlig kromosomavvikelse. Läkaren sa att den hade kunnat överleva graviditeten ut men den skulle aldrig ha levt utan navelsträng... Jag ville inte gå och vänta så vi valde att avbryta graviditeten direkt. En vecka efter beskedet fick jag läggas in på sjukhus för att få massa olika tabletter för att sätta igång \"förlossningen\" och på 4 timmar var han (för det var en liten kille) ute...
    Mitt råd till dig är att du tar kontakt med sjukhuset så fort du kan. Hur länge ska du vara i USA och hur långt gången är du..? Gå inte och vänta på att fostret ska dö... det kanske det inte gör...
    Fy vad hämskt det låter men jag skickar MASSOR av BAMSEKRAMAR för det tror jag att du behöver just nu...

    KRAM KRAM KRAM!!!

Liknande trådar

  1. Grattis till alla Minus och till Sabina!
    By J m K&L in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 09:54
  2. svar till alla om choklad till hund
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:14
  3. Lycka till till alla som åker in idag!!
    By Mari med JIM & E in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 12:22
  4. Till alla tomtar men mest till tomtemor
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 14:38
  5. en tröst till ledsna + till alla andra
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar