17-månader blev Oskar igår:)
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    17-månader blev Oskar igår:)

    Sista månaden har inte varit speciellt kul för Oskar:( Fast det beror ju på hur man ser det:) Han har varit mycket med pappa eftersom han haft feber sedan 27/9. Inte mycket men för mycket för att gå till dagis. Varit hos doktorn men hon har inte hittat ngt speciellt. Lite vätska bakom vänster trumhinna men ingen inflammation. Fått tid hos öronspec den 25/11. I måndags blev det pencillin utskrivet men han hade fortfarande 38 i temp igårkväll.
    Förra helgen sov hans gudmor över här o tog hand om alla 4 barnen + hunden hela lördagen så jag fick städa i lugn o ro där inne. Härligt!!! Igår var hon o hennes mamma här o fikade. Då berättade hennes mamma att hon kommit hem förra helgen o tyckt.-Mamma, det är konstigt, cilla låter mig ta ansvar för alla hennes barn men pappa (mamma/pappa skilda) låter mig inte ta hand om lillebror alls- (4 år tror jag han är).
    Tjejen är 19 år, har div problem men funkar super m barn och behöver få känna ansvar!
    Pratar gör han hela tiden men det är inte så mycket man förstår ännu. Favvisordet är \"ha\" :) Man pekar på en tex en banan och så säger man \"ha\" så får man den *hihi* Fast ibland sägs det nej. Kan ju inte få allt man pekar på:) Klättra är han duktig på ! Hittar honom ofta uppe på köksbordet där han antingen sitter o pysslar m ngt eller så står han där o dansar! Bokhyllorna får inte heller vara ifred. Men än så länge puttar han mest in böckerna och jag HOPPAS han låter bli att riva ut dem, de är ju heliga *ler*
  2. 1
    17-månader blev Oskar igår:) Sista månaden har inte varit speciellt kul för Oskar:( Fast det beror ju på hur man ser det:) Han har varit mycket med pappa eftersom han haft feber sedan 27/9. Inte mycket men för mycket för att gå till dagis. Varit hos doktorn men hon har inte hittat ngt speciellt. Lite vätska bakom vänster trumhinna men ingen inflammation. Fått tid hos öronspec den 25/11. I måndags blev det pencillin utskrivet men han hade fortfarande 38 i temp igårkväll.
    Förra helgen sov hans gudmor över här o tog hand om alla 4 barnen + hunden hela lördagen så jag fick städa i lugn o ro där inne. Härligt!!! Igår var hon o hennes mamma här o fikade. Då berättade hennes mamma att hon kommit hem förra helgen o tyckt.-Mamma, det är konstigt, cilla låter mig ta ansvar för alla hennes barn men pappa (mamma/pappa skilda) låter mig inte ta hand om lillebror alls- (4 år tror jag han är).
    Tjejen är 19 år, har div problem men funkar super m barn och behöver få känna ansvar!
    Pratar gör han hela tiden men det är inte så mycket man förstår ännu. Favvisordet är \"ha\" :) Man pekar på en tex en banan och så säger man \"ha\" så får man den *hihi* Fast ibland sägs det nej. Kan ju inte få allt man pekar på:) Klättra är han duktig på ! Hittar honom ofta uppe på köksbordet där han antingen sitter o pysslar m ngt eller så står han där o dansar! Bokhyllorna får inte heller vara ifred. Men än så länge puttar han mest in böckerna och jag HOPPAS han låter bli att riva ut dem, de är ju heliga *ler*
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    :)

    Det låter som att Oskar är en liten vilde!

    Jag hoppas att han blir frisk snart och att penicillinet hjälper.

    kram

  4. 2
    :) Det låter som att Oskar är en liten vilde!

    Jag hoppas att han blir frisk snart och att penicillinet hjälper.

    kram

  5. evaOregon
    #3

    Bokhyllorna är Thoras favoriter, men...

    hon nöjer sig inte med att putta in böcker utan drar ut böcker och river ut sidor om man inte stoppar henne i tid. En busig, men härlig ålder!
  6. 3
    Bokhyllorna är Thoras favoriter, men... hon nöjer sig inte med att putta in böcker utan drar ut böcker och river ut sidor om man inte stoppar henne i tid. En busig, men härlig ålder!

Liknande trådar

  1. Oskar 2 månader idag
    By cillan2 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 16:08
  2. Majken blev 3 månader igår.....
    By bossemor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 19:53
  3. Oskar 8 månader...
    By panila in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 13:27
  4. Magsjuk blev oskar
    By loppatoppa in forum _0405 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 20:58
  5. Glömde ju! Dexter blev 6 månader igår!
    By Trigger in forum _0505 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 10:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar