Blöjor??
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Blöjor??

    Nu är jag trött på detta... Nästan Varenda gång Vide gör nr 2, rinner det över på ryggen. Vi har Libero, 10-16 kg, han väger 11 ca. Deär de blöjor som ser ut att sitta bäst, Pampers är inte bra o Coops funkar inte heller. Det kanske inte går med ngn, eftersom han sitter så mycket. Hur har ni det med detta? Jag får byta body på honom varje gång o häromdagen fick jag tom köpa nya kläder då vi var ute..:(
  2. 1
    Blöjor?? Nu är jag trött på detta... Nästan Varenda gång Vide gör nr 2, rinner det över på ryggen. Vi har Libero, 10-16 kg, han väger 11 ca. Deär de blöjor som ser ut att sitta bäst, Pampers är inte bra o Coops funkar inte heller. Det kanske inte går med ngn, eftersom han sitter så mycket. Hur har ni det med detta? Jag får byta body på honom varje gång o häromdagen fick jag tom köpa nya kläder då vi var ute..:(
  3. Solsken m Daniel
    #2

    Pampers up and go

    Är de vi använder. Daniel brukar inte vara så lös i magen att det rinner alls, utan det är ganska fast nu.

    Han är ganska regelbunden med när han bajsar, så det brukar inte bli kris alls ute..

    Vi har 12-18 kilo på blöjorna, Daniel väger ca 11 han också.
  4. 2
    Pampers up and go Är de vi använder. Daniel brukar inte vara så lös i magen att det rinner alls, utan det är ganska fast nu.

    Han är ganska regelbunden med när han bajsar, så det brukar inte bli kris alls ute..

    Vi har 12-18 kilo på blöjorna, Daniel väger ca 11 han också.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Willys fick juh bäst i test!

    Vi har dock de vi har rabattkupong på just då, eller coops som funkar bra här! Men testa Willys annars!
  6. 3
    Willys fick juh bäst i test! Vi har dock de vi har rabattkupong på just då, eller coops som funkar bra här! Men testa Willys annars!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    jag gillar icas

    men hur sitter storleken under 10-16? alltså 7-14? den kanske funkar bättre just nu
  8. 4
    jag gillar icas men hur sitter storleken under 10-16? alltså 7-14? den kanske funkar bättre just nu
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Just nu...

    ...har vi oxå Liberos vanliga och dom funkar bäst. Pampers Up and Go satt nog för löst på Isac, han e ju rätt smal, för dom läckte på natten. Och Willys, som fick bäst i test, läckte nästan varje gång han kissat så dom rekomenderar jag inte.
    Tror det är svårt nu när dom oftast sitter och bajsar. Isac får oxå bajs upp på ryggen, fast inte ovanför blöjkanten.
  10. 5
    Just nu... ...har vi oxå Liberos vanliga och dom funkar bäst. Pampers Up and Go satt nog för löst på Isac, han e ju rätt smal, för dom läckte på natten. Och Willys, som fick bäst i test, läckte nästan varje gång han kissat så dom rekomenderar jag inte.
    Tror det är svårt nu när dom oftast sitter och bajsar. Isac får oxå bajs upp på ryggen, fast inte ovanför blöjkanten.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Coop funkar bra

    för oss, men det gör iofs alla blöjor. Gillar INTE pampers, de luktar ju kemikalier. TVI! Kan du minska en storlek? Up and go?
  12. 6
    Coop funkar bra för oss, men det gör iofs alla blöjor. Gillar INTE pampers, de luktar ju kemikalier. TVI! Kan du minska en storlek? Up and go?
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Libero

    Vi har använt Liberos ett bra tag, de som är 7-14 kg. Men Vigor har börjat kissa igenom dem varje natt så nu ska vi testa Pampers 7-18 kg och se om de är bättre. Han har i alla fall inte kissat igenom de gånger han har använt dem...

    problem med att bajsa igenom har vi inte då Vigor alltid är stenhård i magen....
  14. 7
    Libero Vi har använt Liberos ett bra tag, de som är 7-14 kg. Men Vigor har börjat kissa igenom dem varje natt så nu ska vi testa Pampers 7-18 kg och se om de är bättre. Han har i alla fall inte kissat igenom de gånger han har använt dem...

    problem med att bajsa igenom har vi inte då Vigor alltid är stenhård i magen....
  15. bigmouth med edith
    #8

    vi har

    Pampers up and go på dagarna och Baby dry på nätterna. Pampers har alltid varit bäst på Edith, läckageolyckor inträffar i princip aldrig och hon har aldrig röd stjärt. Jag antar att ni får testa er fram, finns ju både billigare och dyrare märken, från Lidl till Huggies och allt vad de heter. Eller kanske tygblöjor?
  16. 8
    vi har Pampers up and go på dagarna och Baby dry på nätterna. Pampers har alltid varit bäst på Edith, läckageolyckor inträffar i princip aldrig och hon har aldrig röd stjärt. Jag antar att ni får testa er fram, finns ju både billigare och dyrare märken, från Lidl till Huggies och allt vad de heter. Eller kanske tygblöjor?
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Libero 12-22 kg

    de har han haft i säkert två månader. De håller tätt de gånger han väl kissar i blöjan (kanske ett par tre gånger om dan). Body har vi inte på honom, vi vill ha luft runtomkring :o)

    Om han kissar så mycket kanske ni ska prova att sätta honom på pottan efter måltiderna, så kanske ni sparar några blöjor (och kläder)? Lukas kissar alltid mycket mer i pottan än i blöjan, som att han känner skillnaden.
  18. 9
    Libero 12-22 kg de har han haft i säkert två månader. De håller tätt de gånger han väl kissar i blöjan (kanske ett par tre gånger om dan). Body har vi inte på honom, vi vill ha luft runtomkring :o)

    Om han kissar så mycket kanske ni ska prova att sätta honom på pottan efter måltiderna, så kanske ni sparar några blöjor (och kläder)? Lukas kissar alltid mycket mer i pottan än i blöjan, som att han känner skillnaden.
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10

    Tack för alla tips!

    Vide kissar inte så mycket att det rinner över, det är inte det som är problemet, det är det andra...;)
    Jag tror att det är så att så fort vi märker att han ska bajja så får vi väl lägga honom ner, när man kan det och OM man märker det! Han är lite hemlig...! Den mindre storleken sitter inte bra längre och jag måste säga att Libero är den blöjan som vi tycker bäst om, det är den som sitter bäst..

    Tack för alla tips som sagt!
  20. 10
    Tack för alla tips! Vide kissar inte så mycket att det rinner över, det är inte det som är problemet, det är det andra...;)
    Jag tror att det är så att så fort vi märker att han ska bajja så får vi väl lägga honom ner, när man kan det och OM man märker det! Han är lite hemlig...! Den mindre storleken sitter inte bra längre och jag måste säga att Libero är den blöjan som vi tycker bäst om, det är den som sitter bäst..

    Tack för alla tips som sagt!
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Köpte oxå Coop idag!

    Och de var ju fina i materialet så att säga. Har provat Willys men de är konstiga på ytskiktet så jag fick torra händer av \"första-blöjorna\" till Stella.
    Har provat allt, men gillade ett märke som hette Eurobaby väldigt mycket, de var dels billiga och sedan väldigt bra i kvalitén.

    Ratar Pampers med, de är ganska överdrivna på sitt sätt. Hittade en likvärdig blöjar på Lidl som är hälften så dyr men minst lika bra. Antar det är Tyskland motsvarighet ;)
  22. 11
    Köpte oxå Coop idag! Och de var ju fina i materialet så att säga. Har provat Willys men de är konstiga på ytskiktet så jag fick torra händer av \"första-blöjorna\" till Stella.
    Har provat allt, men gillade ett märke som hette Eurobaby väldigt mycket, de var dels billiga och sedan väldigt bra i kvalitén.

    Ratar Pampers med, de är ganska överdrivna på sitt sätt. Hittade en likvärdig blöjar på Lidl som är hälften så dyr men minst lika bra. Antar det är Tyskland motsvarighet ;)

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  3. blöjor??
    By Felix 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:15
  4. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
  5. Blöjor
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar