Max månadsrapport
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Max månadsrapport

    Ojdå, jag tror bestämt vi missat en månadsrapport! Max är i alla fall 17 månader lite drygt nu och han har gått på dagis i lite mer än en månad och stormtrivs!
    Hans humör har blivit värre i det att han är en ilsk liten pojk, han blir arg på två röda! Och om han då blir arg på mamma så får han ju gå till pappa och få trösten och tvärtom...

    Ja, vad kan jag skriva mer? Jo, han älskar både \"Lilla röda traktorn\" och \"Byggare Bob\" att se på TV, ser han en telefon så går han omkring och \"snackar\" i den (samt trycker på alla knappar så telefonräkningen skall bli kul att skåda!), han bläddrar gärna i böcker men har inte ro för några längre sagor. Han kan en himla massa ord men pratar i stort sett ingenting.
    Han säger \"mamma\", \"pappa\", \"titta\" och nu senast \"ma!\" vilket betyder \"mer!\" och en del andra ord typ \"mpa\" för \"lampa\" och när han ser tåg så låter han som en ångvissla!

    Han tycker fortfarande om att leka med vatten och brukar få stå och \"diska\" i köket och han gillar faktiskt att städa! Han brukar ta fram sopborsten eller dammsugare och (försöka) ta ett svep med dem här hemma. När han har spillt vill han gärna själv torka upp med trasa/pappaer. Han torkar sig själv om munnen efter måltider och tvättar själv ansiktet på kvällarna.

    Max tycker om att vara ute mycket och han kan gå en bra bit ifrån oss men han har ändå koll på var vi är, vilket känns betryggande.

    Max och Neo blev kusiner i början på oktober till en liten Miliam (pojke) som vi naturligt vis är spända på att få träffa, men Miliam bor i Ödeshög och det är en bit från vårt hem i Malmö...

    Jag då?

    Har börjat jobba och det funkar bra än så länge. Det dåliga samvetet gnager från alla håll förstås. Först för att jag \"bara\" jobbar heltid och alltså går hem på eftermiddagen med vetskapen att det ligger ett ton med grejer att fixa morgonen därpå + att jag vet att jag hade behövts där heltid. Och sedan för att jag \"schasar\" iväg barnen till dagis tidigt på morgonen samt att jag tycker de är där sååååå länge om dagarna.
    Mammasamvetet...Puh

    Tja, nu kommer jag inte på mer! Hoppas vi inte glömmer ge rapport nästa gång!
  2. 1
    Max månadsrapport Ojdå, jag tror bestämt vi missat en månadsrapport! Max är i alla fall 17 månader lite drygt nu och han har gått på dagis i lite mer än en månad och stormtrivs!
    Hans humör har blivit värre i det att han är en ilsk liten pojk, han blir arg på två röda! Och om han då blir arg på mamma så får han ju gå till pappa och få trösten och tvärtom...

    Ja, vad kan jag skriva mer? Jo, han älskar både \"Lilla röda traktorn\" och \"Byggare Bob\" att se på TV, ser han en telefon så går han omkring och \"snackar\" i den (samt trycker på alla knappar så telefonräkningen skall bli kul att skåda!), han bläddrar gärna i böcker men har inte ro för några längre sagor. Han kan en himla massa ord men pratar i stort sett ingenting.
    Han säger \"mamma\", \"pappa\", \"titta\" och nu senast \"ma!\" vilket betyder \"mer!\" och en del andra ord typ \"mpa\" för \"lampa\" och när han ser tåg så låter han som en ångvissla!

    Han tycker fortfarande om att leka med vatten och brukar få stå och \"diska\" i köket och han gillar faktiskt att städa! Han brukar ta fram sopborsten eller dammsugare och (försöka) ta ett svep med dem här hemma. När han har spillt vill han gärna själv torka upp med trasa/pappaer. Han torkar sig själv om munnen efter måltider och tvättar själv ansiktet på kvällarna.

    Max tycker om att vara ute mycket och han kan gå en bra bit ifrån oss men han har ändå koll på var vi är, vilket känns betryggande.

    Max och Neo blev kusiner i början på oktober till en liten Miliam (pojke) som vi naturligt vis är spända på att få träffa, men Miliam bor i Ödeshög och det är en bit från vårt hem i Malmö...

    Jag då?

    Har börjat jobba och det funkar bra än så länge. Det dåliga samvetet gnager från alla håll förstås. Först för att jag \"bara\" jobbar heltid och alltså går hem på eftermiddagen med vetskapen att det ligger ett ton med grejer att fixa morgonen därpå + att jag vet att jag hade behövts där heltid. Och sedan för att jag \"schasar\" iväg barnen till dagis tidigt på morgonen samt att jag tycker de är där sååååå länge om dagarna.
    Mammasamvetet...Puh

    Tja, nu kommer jag inte på mer! Hoppas vi inte glömmer ge rapport nästa gång!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Coola Max!


    Evelina vill också gärna torka av bordet och tvätta sig själv efter maten. Visst är de gulliga när de torkar av bordet och allt hamnar på golvet...

    Kram
  4. 2
    Coola Max!
    Evelina vill också gärna torka av bordet och tvätta sig själv efter maten. Visst är de gulliga när de torkar av bordet och allt hamnar på golvet...

    Kram
  5. evaOregon
    #3

    Vatten, ja, det är poppis här också!

    Thora som tidigare inte alls gillade att bada skriker nu så fort vi fyller badkaret med vatten för nu älskar hon att bada och vill i genast!!! Hon badar med storebror och det funkar bra.
  6. 3
    Vatten, ja, det är poppis här också! Thora som tidigare inte alls gillade att bada skriker nu så fort vi fyller badkaret med vatten för nu älskar hon att bada och vill i genast!!! Hon badar med storebror och det funkar bra.

Liknande trådar

  1. månadsrapport!
    By mia_mia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:17
  2. månadsrapport!
    By mia_mia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 16:43
  3. bvc besök-månadsrapport
    By Jessica m. Freja in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 22:18
  4. Månadsrapport
    By Challe IoP in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 19:37
  5. Månadsrapport för Hugo
    By Mona m. Hugo 14/5-04 + 3 till + bonus in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar