Huskur mot mjölkstockning nån??
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Huskur mot mjölkstockning nån??

    Ja då sitter man här med första mjölkstockningen :-( vänstra bröstet gör jätteont (från bröstvårtan o neråt) är ilsket rött o lite knöligt... suck. Har nog ingen feber idag men igår natt hade jag frossa. Har fortfarande lite \"feber-ont\" i kroppen. Några tips på vad jag ska göra?? Jag har nån sorts värmare i bhn som jag fått låna...
  2. 1
    Huskur mot mjölkstockning nån?? Ja då sitter man här med första mjölkstockningen :-( vänstra bröstet gör jätteont (från bröstvårtan o neråt) är ilsket rött o lite knöligt... suck. Har nog ingen feber idag men igår natt hade jag frossa. Har fortfarande lite \"feber-ont\" i kroppen. Några tips på vad jag ska göra?? Jag har nån sorts värmare i bhn som jag fått låna...
  3. Petra m J&J
    #2

    Lite tips

    Har haft ett par mjölkstockningar själv och det som har hjälpt är amning, pumpning, värme och vila. Har vetevärmare och legat i bad och det tyckte jag hjälpte bra. Alvedon mot smärtan och amma mycket.
    Hoppas det hjälper dej så du slipper ha ont. Det är verkligen inge vidare att ha stockningar.

    Skickar med en länk med bra hjälp.
    http://www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm
  4. 2
    Lite tips Har haft ett par mjölkstockningar själv och det som har hjälpt är amning, pumpning, värme och vila. Har vetevärmare och legat i bad och det tyckte jag hjälpte bra. Alvedon mot smärtan och amma mycket.
    Hoppas det hjälper dej så du slipper ha ont. Det är verkligen inge vidare att ha stockningar.

    Skickar med en länk med bra hjälp.
    http://www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm
  5. Hille m. Ida -03 & Elise 050702
    #3

    Tack för ditt snabba svar :-)

    Har oxå hört att man ska amma oftare men det är inte så lätt när Elise är förkyld och inte vill ha... :-/

    Ska gå in på länken du tipsade om :-) Kram H
  6. 3
    Tack för ditt snabba svar :-) Har oxå hört att man ska amma oftare men det är inte så lätt när Elise är förkyld och inte vill ha... :-/

    Ska gå in på länken du tipsade om :-) Kram H
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Kålblad

    ska väl fungera men jag vet inte riktigt hur. Tror man ska kavla kålblad och lägga på bröstet. Annars tror jag med på värme, mycket amning och vila. Krya på dig!
  8. 4
    Kålblad ska väl fungera men jag vet inte riktigt hur. Tror man ska kavla kålblad och lägga på bröstet. Annars tror jag med på värme, mycket amning och vila. Krya på dig!
  9. Hille m. Ida -03 & Elise 050702
    #5

    Ska försöka..

    krya på mig :-) tack! Så himla frustrerande när Elise inte vill äta så ofta som jag skulle vilja att hon gjorde, blir ju lite bättre då känner jag, men det är ju inte så mycket jag kan göra när hon inte vill... Kram H
  10. 5
    Ska försöka.. krya på mig :-) tack! Så himla frustrerande när Elise inte vill äta så ofta som jag skulle vilja att hon gjorde, blir ju lite bättre då känner jag, men det är ju inte så mycket jag kan göra när hon inte vill... Kram H
  11. åsa med e och e
    #6

    föna bröstet

    amma, pumpa, massera i varm dusch....jag hade samma problem i helgen.....
  12. 6
    föna bröstet amma, pumpa, massera i varm dusch....jag hade samma problem i helgen.....

Liknande trådar

  1. Huskur för UV?
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 16:41
  2. Huskur
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 22:23
  3. Huskur??
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 21:48
  4. Nån som har en huskur
    By HeidiN72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:00
  5. huskur mot
    By Jost med Busfröna in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar