Evelinas månadsrapport
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Evelinas månadsrapport

    Jag har väntat och väntat med denna för jag ville skriva att hon äntligen är frisk. Men det verkar jag aldrig kunna göra känns det som.

    I går fick hon över 40 graders feber så då åkte vi till jourvårdcentralen här i stan. Kontentan av det blev öroninflammation och förkylningsastma. Jag vet inte hur mycket jag har skrivit om att hon har varit sjuk, men hon har varit sjuk i en månad nu.
    Jaja, hon fick penicillin och bricanyl. I morse fick hon tre olika mediciner vid frukostbordet. Hon är så duktig som tar allt med bara lite protester.

    Förkylningsastma; vad är det egentligen? Evelina fick andas nånting som jag inte kommer ihåg vad det heter med det stod medicinsk luft på tuben. Hon blev bättre av det i alla fall.
    Vi ska till vår egen läkare i morgon och då skulle vi be om en mask som hon kunde andas i hemma. Tydligen kunde inte han skriva ut det som jourläkare utan det var nästan så att det bara var barnkliniken som kunde det.

    Om man bortser från alla sjukdomar hon har haft så är hon en troligt sprallig och glad tjej. Hon älskar att vara ute och trivs på förskolan. Men nu har hon knappt varit där under dena månaden, så nu vet vi inte hur det kommer gå när hon blir lämnad. Men det gick bra sist.

    A och jag har det bra. Vi hade hoppats på en nystart när vi åkte iväg på minisemester alla tre förra helgen, men Evelina blev sjuk med hög feber så det blev ingen ny start...

    Jag pluggar och ligger efter enormt mycket. Men jag har en underbar lärare som verkar förstå hur jag har det. Jag blev färdig med ett arbete igår som jag ska skicka in idag, jag ska bara läsa igenom det först och ta bort alla onödiga fel.

    Tack och hej, leverpastej!
  2. 1
    Evelinas månadsrapport Jag har väntat och väntat med denna för jag ville skriva att hon äntligen är frisk. Men det verkar jag aldrig kunna göra känns det som.

    I går fick hon över 40 graders feber så då åkte vi till jourvårdcentralen här i stan. Kontentan av det blev öroninflammation och förkylningsastma. Jag vet inte hur mycket jag har skrivit om att hon har varit sjuk, men hon har varit sjuk i en månad nu.
    Jaja, hon fick penicillin och bricanyl. I morse fick hon tre olika mediciner vid frukostbordet. Hon är så duktig som tar allt med bara lite protester.

    Förkylningsastma; vad är det egentligen? Evelina fick andas nånting som jag inte kommer ihåg vad det heter med det stod medicinsk luft på tuben. Hon blev bättre av det i alla fall.
    Vi ska till vår egen läkare i morgon och då skulle vi be om en mask som hon kunde andas i hemma. Tydligen kunde inte han skriva ut det som jourläkare utan det var nästan så att det bara var barnkliniken som kunde det.

    Om man bortser från alla sjukdomar hon har haft så är hon en troligt sprallig och glad tjej. Hon älskar att vara ute och trivs på förskolan. Men nu har hon knappt varit där under dena månaden, så nu vet vi inte hur det kommer gå när hon blir lämnad. Men det gick bra sist.

    A och jag har det bra. Vi hade hoppats på en nystart när vi åkte iväg på minisemester alla tre förra helgen, men Evelina blev sjuk med hög feber så det blev ingen ny start...

    Jag pluggar och ligger efter enormt mycket. Men jag har en underbar lärare som verkar förstå hur jag har det. Jag blev färdig med ett arbete igår som jag ska skicka in idag, jag ska bara läsa igenom det först och ta bort alla onödiga fel.

    Tack och hej, leverpastej!
  3. Sölvi med Lily
    #2

    Lily har också förkylningsastma

    samt att William hade det när han var liten. Man växer det oftas av sig innan man är 2 år.
    Luftrören blir så tynna att luften inte riktigt kommer igenom och man \"piper\" roslar, visst...jag är jätteduktïg på att förklara :) Lite som astma men bara när man är förkyld typ.
    Lily fick sin medicin när hon var 9 mnd. Först fick hon använda det varje dag 2-3 gånger om dagen (2 olika mediciner i sån när mask som du säger Nebunette heter den väl) sedan skulle jag trappa ner, men lagom till vi skulle sluta så var det pån igen. Dock har jag inte behövd ge henne sedan början av juni. HOn skall på återbesök, men fick en månad försent för läkaren var sjukskriven. Nu låter hon lite rosslig igen, men jag hoppas vi inte behöver mera medicin...
  4. 2
    Lily har också förkylningsastma samt att William hade det när han var liten. Man växer det oftas av sig innan man är 2 år.
    Luftrören blir så tynna att luften inte riktigt kommer igenom och man \"piper\" roslar, visst...jag är jätteduktïg på att förklara :) Lite som astma men bara när man är förkyld typ.
    Lily fick sin medicin när hon var 9 mnd. Först fick hon använda det varje dag 2-3 gånger om dagen (2 olika mediciner i sån när mask som du säger Nebunette heter den väl) sedan skulle jag trappa ner, men lagom till vi skulle sluta så var det pån igen. Dock har jag inte behövd ge henne sedan början av juni. HOn skall på återbesök, men fick en månad försent för läkaren var sjukskriven. Nu låter hon lite rosslig igen, men jag hoppas vi inte behöver mera medicin...
  5. evaOregon
    #3

    Trist att hon varit sjuk så mycket.

    Jag hoppas hon blir bättre nu!
  6. 3
    Trist att hon varit sjuk så mycket. Jag hoppas hon blir bättre nu!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Era stackare!

    Skickar massor med kramar och hoppas att lilla E snart kryar på sig!
    Det låter inte särskilt angenämt och det är ju tur att du har lärare som är förstående!

    KRAM
  8. 4
    Era stackare! Skickar massor med kramar och hoppas att lilla E snart kryar på sig!
    Det låter inte särskilt angenämt och det är ju tur att du har lärare som är förstående!

    KRAM
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Vilken kämpe!

    Evelina kämpar på fast hon är febrig och nu fått konstaterat förkylningsastma. Har du fått mer info om fkastma?
    Har en bekant vars son har något liknande. Får ofta problem med luftvägarna vid förkylning samt hosta när han är anfådd. Han får någon slags astma medicin för det (inhalator).

    Så det är lite städliga hos Evelina oxå? Jodå, det skall ju börjas i tid!

    Kramar till er alla!
  10. 5
    Vilken kämpe! Evelina kämpar på fast hon är febrig och nu fått konstaterat förkylningsastma. Har du fått mer info om fkastma?
    Har en bekant vars son har något liknande. Får ofta problem med luftvägarna vid förkylning samt hosta när han är anfådd. Han får någon slags astma medicin för det (inhalator).

    Så det är lite städliga hos Evelina oxå? Jodå, det skall ju börjas i tid!

    Kramar till er alla!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    hej

    Nej, vi har inte fått mer info kring förkylningsastma. Vi var hos läkaren idag och han sa inte så mycket. Vi ska få det kollat ordentligt av barnkliniken här i stan om några veckor. Så jag hoppas att de säger mer.

    Idag har hon verkat lite bättre. Febern har inte varit över 40 grader sen i natt. Det ser vi som en bättring!
  12. 6
    hej Nej, vi har inte fått mer info kring förkylningsastma. Vi var hos läkaren idag och han sa inte så mycket. Vi ska få det kollat ordentligt av barnkliniken här i stan om några veckor. Så jag hoppas att de säger mer.

    Idag har hon verkat lite bättre. Febern har inte varit över 40 grader sen i natt. Det ser vi som en bättring!
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7

    Skönt

    att febern ger med sig lite iaf. Håller tummarna för att ni får klarhet i vad det är snart!
  14. 7
    Skönt att febern ger med sig lite iaf. Håller tummarna för att ni får klarhet i vad det är snart!

Liknande trådar

  1. månadsrapport!
    By mia_mia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:17
  2. månadsrapport!
    By mia_mia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 16:43
  3. Månadsrapport
    By Challe IoP in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 19:37
  4. Elviras månadsrapport
    By lia m Elvira in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 12:13
  5. Max månadsrapport
    By Snyggan in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar