Hur mycket tror ni jag hinner gå ner
Vikt
  1. Mamia + 17 kg (-2 kg totalt)
    #1

    Hur mycket tror ni jag hinner gå ner

    till april? Jag har 17 kg övervikt nu, tror ni jag kan ha gått ner 10 kg tills dess? Jag är jättedålig på matte *s*
    Ger mig på ett försök: 23 veckor kvar till en viktig händelse i mitt liv...23 veckor á ½ kg per vecka? Blir det 11.5 kg måntro eller är jag ute och cyklar?
  2. 1
    Hur mycket tror ni jag hinner gå ner till april? Jag har 17 kg övervikt nu, tror ni jag kan ha gått ner 10 kg tills dess? Jag är jättedålig på matte *s*
    Ger mig på ett försök: 23 veckor kvar till en viktig händelse i mitt liv...23 veckor á ½ kg per vecka? Blir det 11.5 kg måntro eller är jag ute och cyklar?
  3. Kapevima
    #2

    Ja det stämmer

    Man räknar som en normal viktnedgång för kvinnor är 0,5kg/v, många går dock ner lite mer varje vecka i början och sedan trappas det ner lite grann. Själv har jag gått ner 2,8kg på 3 veckor varav ena veckan gick jag upp 0,1kg.
  4. 2
    Ja det stämmer Man räknar som en normal viktnedgång för kvinnor är 0,5kg/v, många går dock ner lite mer varje vecka i början och sedan trappas det ner lite grann. Själv har jag gått ner 2,8kg på 3 veckor varav ena veckan gick jag upp 0,1kg.
  5. maria65a
    #3

    Det beror på...

    ... olika saker, rent teoretiskt så hinner du säkert gå ner alla kilona tills dess! Mannen här hemma har gått ner dryga 11 kilo på dryga 5 veckor och siktar på att ha gått ner resterande 10 kilo till jul och det tror jag att han fixar!
    Vissa veckor kanske du går ner närmare kilot och andra veckor mindre men att sikta på 0.5 kilo i veckan är ju bra. Går du inte ner 0.5 kg i snitt kanske du får kolla hur du äter och rör dig!

    Lycka till :-)
  6. 3
    Det beror på... ... olika saker, rent teoretiskt så hinner du säkert gå ner alla kilona tills dess! Mannen här hemma har gått ner dryga 11 kilo på dryga 5 veckor och siktar på att ha gått ner resterande 10 kilo till jul och det tror jag att han fixar!
    Vissa veckor kanske du går ner närmare kilot och andra veckor mindre men att sikta på 0.5 kilo i veckan är ju bra. Går du inte ner 0.5 kg i snitt kanske du får kolla hur du äter och rör dig!

    Lycka till :-)
  7. Mamia + 17 kg (-2 kg totalt)
    #4

    Jag hoppas

    att min viktnedgång håller i sig. Hittills 2 kg på tre veckor. Verkar vara svårt att bli av med de här första kilona...
  8. 4
    Jag hoppas att min viktnedgång håller i sig. Hittills 2 kg på tre veckor. Verkar vara svårt att bli av med de här första kilona...
  9. Mamia + 17 kg (-2 kg totalt)
    #5

    Det går ju segt här

    jag hinner inte få tid till träning i den utsträckning jag vill, så det hänger på kosten just nu. Iofs vet jag att det inte räcker med bara rätt kost, men det kan göra mycket. Har inte fått mina promenader den här veckan, men å andra sidan har jag nog gått en mil på jobbet *s*
    Jag hoppas ju att jag har gått ner 10 kg tills i mars/april, då jag ska göra något jättekul!
  10. 5
    Det går ju segt här jag hinner inte få tid till träning i den utsträckning jag vill, så det hänger på kosten just nu. Iofs vet jag att det inte räcker med bara rätt kost, men det kan göra mycket. Har inte fått mina promenader den här veckan, men å andra sidan har jag nog gått en mil på jobbet *s*
    Jag hoppas ju att jag har gått ner 10 kg tills i mars/april, då jag ska göra något jättekul!
  11. maria65a
    #6

    Räcker bättre...

    ...med bara koständringar än med bara träning! Trösta dig med det :-)

    Jag håller tummarna för dig!
  12. 6
    Räcker bättre... ...med bara koständringar än med bara träning! Trösta dig med det :-)

    Jag håller tummarna för dig!
  13. Mamia + 17 kg (-2 kg totalt)
    #7

    Tack för att du håller tummarna!

    Det gör jag med :D
    Eftersom jag inte har möjlighet just nu till träning så är jag ju så illa tvungen att kompensera det med koständring...
  14. 7
    Tack för att du håller tummarna! Det gör jag med :D
    Eftersom jag inte har möjlighet just nu till träning så är jag ju så illa tvungen att kompensera det med koständring...
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Allting, om du har tur

    Jag gick ned mina 18 kilo mellan juli och december förra året, det är fem månader. Så det går! Men jag vet att jag gick ned snabbare än de flesta gör. Följde VVs kostprogram utan att fuska, promenerade och jympade på Friskis. Lycka till!
  16. 8
    Allting, om du har tur Jag gick ned mina 18 kilo mellan juli och december förra året, det är fem månader. Så det går! Men jag vet att jag gick ned snabbare än de flesta gör. Följde VVs kostprogram utan att fuska, promenerade och jympade på Friskis. Lycka till!
  17. Mamia + 17 kg (-2 kg totalt)
    #9

    Du ingjuter hopp i mig!

    Jag kör inte VV, så jag får lita på att HV kan hjälpa mig också :)
  18. 9
    Du ingjuter hopp i mig! Jag kör inte VV, så jag får lita på att HV kan hjälpa mig också :)

Liknande trådar

  1. Vad mycket man hinner när man är irl
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 20:23
  2. tror ni man hinner
    By -AT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 21:06
  3. Tror ni jag hinner
    By caffellatte in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 12:07
  4. Hur mycket hinner jag med?
    By Cissi med G och A in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 10:45
  5. hur hinner ni träna så mycket?
    By Ev@ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 07:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar