Min lillstrumpa har feber!
_0508 Augustibarn
  1. Maria med J 03 + E 27/7-05
    #1

    Min lillstrumpa har feber!

    Ja, just det, lilla Emelie har feber, 38.3. =( Mätte tempen igår kväll, och då hade hon också 38.3, men hon har sovit gott och ammat normalt. I morse hade hon fortfarande feber, ringde sjukhuset (som man gör här) och fick rådet att avvakta och ge febernedsättande vid behov. Jag som inbillade mig att barn som helammas inte kan bli sjuka, men vi har redan haft en förkylning och nu detta. Supertråkigt! Och jag är en sån där hyperorolig morsa som har svårt att koppla av då barnen är sjuka och inbillar mig det värsta... Någon annan som haft feber och kan ge goda råd? Tycker de är så små ännu...
  2. 1
    Min lillstrumpa har feber! Ja, just det, lilla Emelie har feber, 38.3. =( Mätte tempen igår kväll, och då hade hon också 38.3, men hon har sovit gott och ammat normalt. I morse hade hon fortfarande feber, ringde sjukhuset (som man gör här) och fick rådet att avvakta och ge febernedsättande vid behov. Jag som inbillade mig att barn som helammas inte kan bli sjuka, men vi har redan haft en förkylning och nu detta. Supertråkigt! Och jag är en sån där hyperorolig morsa som har svårt att koppla av då barnen är sjuka och inbillar mig det värsta... Någon annan som haft feber och kan ge goda råd? Tycker de är så små ännu...
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Jobbigt

    Vad jobbigt när ens små blir sjuka. Känner igen det där, att oron nästan är det värsta. Jag är också sån att jag inbillar mig det värsta. Oftast blir de ju ändå inte så jätte sjuka utan kommer att ha många förkylningar i sin dag, men man blir ju så orolig. Särskilt när de är så små också som du skriver. Nej vi har ingen erfarenhet av feber. Ellen har varit frisk hittills, men vi bara väntar på den första förkylningen känns det som. Man umgås ju rätt mycket med andra barnfamiljer och det finns många snoriga näsor nu.
    Krya på er!
  4. 2
    Jobbigt Vad jobbigt när ens små blir sjuka. Känner igen det där, att oron nästan är det värsta. Jag är också sån att jag inbillar mig det värsta. Oftast blir de ju ändå inte så jätte sjuka utan kommer att ha många förkylningar i sin dag, men man blir ju så orolig. Särskilt när de är så små också som du skriver. Nej vi har ingen erfarenhet av feber. Ellen har varit frisk hittills, men vi bara väntar på den första förkylningen känns det som. Man umgås ju rätt mycket med andra barnfamiljer och det finns många snoriga näsor nu.
    Krya på er!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Stackars Emelie!

    Hoppas att hon snart mår bättre.

    STOR krya-på-sig-kram
  6. 3
    Stackars Emelie! Hoppas att hon snart mår bättre.

    STOR krya-på-sig-kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Amma och febernedsättande

    Stackars lilla skruttan!
    Feber har vi klarat oss utan än så länge *peppar,peppar* denna gång. Storasyster hade feber när hon var kring tre månader och då fick vi rådet att amma så ofta som möjligt och ge febernedsättande \"vid behov\" (vad är egentligen vid behov???)

    Det jag lade på minnet var att om hon blev slö och inte ville äta så skulle vi åka in. Men med lite alvedon så höll hon sig så pass pigg att det inte var något problem.

    Hoppas att Emelie kryar på sig snabbt! Det är ju bra att ni redan har pratat med sjukhuset. Tveka inte att ringa dem igen om ni är oroliga.

    Kram!!
  8. 4
    Amma och febernedsättande Stackars lilla skruttan!
    Feber har vi klarat oss utan än så länge *peppar,peppar* denna gång. Storasyster hade feber när hon var kring tre månader och då fick vi rådet att amma så ofta som möjligt och ge febernedsättande \"vid behov\" (vad är egentligen vid behov???)

    Det jag lade på minnet var att om hon blev slö och inte ville äta så skulle vi åka in. Men med lite alvedon så höll hon sig så pass pigg att det inte var något problem.

    Hoppas att Emelie kryar på sig snabbt! Det är ju bra att ni redan har pratat med sjukhuset. Tveka inte att ringa dem igen om ni är oroliga.

    Kram!!

Liknande trådar

  1. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  2. Feber
    By smulan06 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 09:51
  3. Lillstrumpa växer
    By fisalisa in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 16:54
  4. Lillstrumpa och systeryster
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 09:37
  5. Noa har feber ;(
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 16:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar