God morgon
Vikt
  1. Kapevima
    #1

    God morgon

    Igår var vi i farten hela långa dagen. På förmiddagen var vi på långpromenad hela familjen och det var så härligt. Sedan åkte vi och hälsade på några bekanta och lät barnen och hundarna få rusa av sig litegrann. Efter det åkte vi till mina föräldrar och åt blodpalt (mums) till middag och efter det var jag och maken själva och handlade. Barnen stannade hos mormor och morfar. Maken köpte lite godis till kvällens tv-tittande och själv köpte jag nötter och 4!! naturgodisar. Jag vet att naturgodis inte är nyttigare än vanligt godis men jag upplever att det är inte lika \"beroendeframkallande\". Så jag mumsade i mig mina godisar och nötterna till robinson. Jag har inte ätit några godsaker på 3 veckor och ska försöka att avstå från dem ett tag till. Jag har inte gett mig själv något förbud eftersom jag fungerar tvärtom om jag förbjuder mig själv att äta ngt - då frossar jag.

    Idag har vi inget inplanerat, men det kommer väl...
  2. 1
    God morgon Igår var vi i farten hela långa dagen. På förmiddagen var vi på långpromenad hela familjen och det var så härligt. Sedan åkte vi och hälsade på några bekanta och lät barnen och hundarna få rusa av sig litegrann. Efter det åkte vi till mina föräldrar och åt blodpalt (mums) till middag och efter det var jag och maken själva och handlade. Barnen stannade hos mormor och morfar. Maken köpte lite godis till kvällens tv-tittande och själv köpte jag nötter och 4!! naturgodisar. Jag vet att naturgodis inte är nyttigare än vanligt godis men jag upplever att det är inte lika \"beroendeframkallande\". Så jag mumsade i mig mina godisar och nötterna till robinson. Jag har inte ätit några godsaker på 3 veckor och ska försöka att avstå från dem ett tag till. Jag har inte gett mig själv något förbud eftersom jag fungerar tvärtom om jag förbjuder mig själv att äta ngt - då frossar jag.

    Idag har vi inget inplanerat, men det kommer väl...
  3. maria65a
    #2

    Blodpalt..

    ...minns jag när min mormor kokade...
    Bra att du inte ätit godis på 3 veckor, det är strongt!
  4. 2
    Blodpalt.. ...minns jag när min mormor kokade...
    Bra att du inte ätit godis på 3 veckor, det är strongt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Bra jobbat

    att inte äta godis!
  6. 3
    Bra jobbat att inte äta godis!
  7. Kapevima
    #4

    Det känns bra

    min mamma brukar göra blodpalt och jag tycker att det är sååå gott, men maken klarar absolut inte av det. Men man måste nog vara uppvuxen med det för att tycka om det - det är ju en väldigt speciell smak på blodmat.
  8. 4
    Det känns bra min mamma brukar göra blodpalt och jag tycker att det är sååå gott, men maken klarar absolut inte av det. Men man måste nog vara uppvuxen med det för att tycka om det - det är ju en väldigt speciell smak på blodmat.
  9. Kapevima
    #5

    tack

    Det har faktiskt gått bättre än förväntat. Få se hur länge till det går lika bra...
  10. 5
    tack Det har faktiskt gått bättre än förväntat. Få se hur länge till det går lika bra...

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon! (Äntligen morgon!)
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:04
  5. I morgon är det kaffe morgon
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar