Tobleronecheesecake?
Mat & dryck
  1. edvins mamma
    #1

    Tobleronecheesecake?

    Någon som har recept på en sådan??
  2. 1
    Tobleronecheesecake? Någon som har recept på en sådan??
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Nja...

    Jag har inget recept på en sån men man kan nog alltid göra en \"vanlig\" cheesecake och sen ha toblerone ovanpå. Eller så kanske man kan blanda i det i smeten.

    Jag brukar göra Cheesecake så här:

    Cheesecake

    16 st digestivekex (200g)
    100 g smör
    1 msk kanel

    2 burkar Philadelphiaost (400g)
    2 dl crème fraiche
    2 dl florsocker
    skalet av 2 citroner

    2 passionsfrukter
    strösocker

    Mixa eller stöt kexen fint. Smält smöret och blanda det med kexsmulor och kanel. Pressa ut kexmassan tunt i en form med löstagbar botten, 25 cm i diameter. Ställ svalt så att kexmassan stelnar (frys eller kyl funkar). Blanda philadelphiaosten, crème fraiche, florsocker och det rivna skalet från citronerna. Bred ut fyllningen i ett jämnt lager över kakbottnen. Garnera med fruktköttet från ett par passionsfrukter utrört med lite socker. Ställ kakan kallt att stelna 3-4 timmar - eller gör kakan dagen innan den ska serveras. Du kan ha hallon, blåbär, kiwi, ananas eller vad du nu vill ha på den. Toblerone funkar säkert också. Den här är jätteenkel och ingen ugn krävs eller så och man kan göra den dagen innan. Lycka till!
  4. 2
    Nja... Jag har inget recept på en sån men man kan nog alltid göra en \"vanlig\" cheesecake och sen ha toblerone ovanpå. Eller så kanske man kan blanda i det i smeten.

    Jag brukar göra Cheesecake så här:

    Cheesecake

    16 st digestivekex (200g)
    100 g smör
    1 msk kanel

    2 burkar Philadelphiaost (400g)
    2 dl crème fraiche
    2 dl florsocker
    skalet av 2 citroner

    2 passionsfrukter
    strösocker

    Mixa eller stöt kexen fint. Smält smöret och blanda det med kexsmulor och kanel. Pressa ut kexmassan tunt i en form med löstagbar botten, 25 cm i diameter. Ställ svalt så att kexmassan stelnar (frys eller kyl funkar). Blanda philadelphiaosten, crème fraiche, florsocker och det rivna skalet från citronerna. Bred ut fyllningen i ett jämnt lager över kakbottnen. Garnera med fruktköttet från ett par passionsfrukter utrört med lite socker. Ställ kakan kallt att stelna 3-4 timmar - eller gör kakan dagen innan den ska serveras. Du kan ha hallon, blåbär, kiwi, ananas eller vad du nu vill ha på den. Toblerone funkar säkert också. Den här är jätteenkel och ingen ugn krävs eller så och man kan göra den dagen innan. Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar