Skulle det se dumt ut??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Skulle det se dumt ut??

    Har världens minsta kök nästan och det driver mig till vansinne!
    Bordet står inklämt mellan en köksbänk och kylskåpet så helst bör två barn eller åtminstånde väldigt små vuxna sitta innerst för att man inte skall känna sig helt obekväm. Mannen får andnöd av att sitta där =)
    Köket är ett genomgångs kök en dörr till hallen i ena ändan och en dörr till vardagsrummet i andra ändan.
    Har tänkt köpa matsalsmöbler till vardagsrummet för att vi skall få plats att äta när vi har gäster men börjar nu fundera på om vi skulle tänka om...
    Min ide´är följande.

    Ta bort köksmöbeln från köket. Förlänga bänkskivan på det skåpet som står där så den går hela vägen till kylskåpet. Sätta två el tre pallar under och andvända skivan som bord om man bara skall ta en macka eller en kopp kaffe.
    Sätta köksmöbeln i vardagsrummet i den delen som syns från köket.

    Skulle det upplevas som konstigt att inte ha köksmöbel i köket?
    En possitiv bieffekt av detta skulle bli att vi skulle andvända vardagsrummet vilket vi inte gör idag mer än om vi har kalas. Har tv rum på samma våning så vi sitter alltid där.
    Vad tycker ni?
  2. 1
    Skulle det se dumt ut?? Har världens minsta kök nästan och det driver mig till vansinne!
    Bordet står inklämt mellan en köksbänk och kylskåpet så helst bör två barn eller åtminstånde väldigt små vuxna sitta innerst för att man inte skall känna sig helt obekväm. Mannen får andnöd av att sitta där =)
    Köket är ett genomgångs kök en dörr till hallen i ena ändan och en dörr till vardagsrummet i andra ändan.
    Har tänkt köpa matsalsmöbler till vardagsrummet för att vi skall få plats att äta när vi har gäster men börjar nu fundera på om vi skulle tänka om...
    Min ide´är följande.

    Ta bort köksmöbeln från köket. Förlänga bänkskivan på det skåpet som står där så den går hela vägen till kylskåpet. Sätta två el tre pallar under och andvända skivan som bord om man bara skall ta en macka eller en kopp kaffe.
    Sätta köksmöbeln i vardagsrummet i den delen som syns från köket.

    Skulle det upplevas som konstigt att inte ha köksmöbel i köket?
    En possitiv bieffekt av detta skulle bli att vi skulle andvända vardagsrummet vilket vi inte gör idag mer än om vi har kalas. Har tv rum på samma våning så vi sitter alltid där.
    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Det kan nog bli bra!

    Tror jag. Eller så slänger ni ut köksbordet och om det finns plats sätter in ett barbord med stolar (finns på tex ikea) det tar inte mycket plats heller.

    Jag har funderat på att göra det senare, sen tror jag.
  4. 2
    Det kan nog bli bra! Tror jag. Eller så slänger ni ut köksbordet och om det finns plats sätter in ett barbord med stolar (finns på tex ikea) det tar inte mycket plats heller.

    Jag har funderat på att göra det senare, sen tror jag.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Om det är så

    litet som jag får uppfattningen om så skulle jag def göra som ni tänkt. AVSKYR små kök. Är uppvuxen i ett minimalt, har bara haft rel små i de lght vi bott i.
    Stort kök var bland de största krav jag hade då vi letade hus, eller möjlighet till att göra om till stort. Nu NJUTER jag av vårat 30 kvm stora

    Men fördelen med ett kök ni inte sitter i vid måltiderna är att ni slipper se all disk mm.
    Tycker din ide låter lysande.
  6. 3
    Om det är så litet som jag får uppfattningen om så skulle jag def göra som ni tänkt. AVSKYR små kök. Är uppvuxen i ett minimalt, har bara haft rel små i de lght vi bott i.
    Stort kök var bland de största krav jag hade då vi letade hus, eller möjlighet till att göra om till stort. Nu NJUTER jag av vårat 30 kvm stora

    Men fördelen med ett kök ni inte sitter i vid måltiderna är att ni slipper se all disk mm.
    Tycker din ide låter lysande.

Liknande trådar

  1. Det var dumt myket dumt
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 16:16
  2. Skulle de va dumt o konstigt..
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 16:15
  3. Dumt, mycket dumt!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:54
  4. Så dumt
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:54
  5. Skulle det se dumt ut om..
    By loella78 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar