frågar här med
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    frågar här med

    har ni larm på era hus? Vilket bolag i så fall? Varför just det, och vad betalar ni?
  2. 1
    frågar här med har ni larm på era hus? Vilket bolag i så fall? Varför just det, och vad betalar ni?
  3. Anna i Seattle, bf 4/12
    #2

    när vi bodde i Bromma

    hade vi Securitas Direct (sånt larm som tjuter OCH är kopplat till central så de gör en utryckning om det går och ingen svara hemma när man ringer). Det fungerade jättebra och de var proffsiga och hjälpsamma när man råkat trycka på fel knapp. Däremot kommer jag inte ihåg vad det kostade. Jag tror det kostade ca 4000 att installera och sen var det nån avgift varje månad.
  4. 2
    när vi bodde i Bromma hade vi Securitas Direct (sånt larm som tjuter OCH är kopplat till central så de gör en utryckning om det går och ingen svara hemma när man ringer). Det fungerade jättebra och de var proffsiga och hjälpsamma när man råkat trycka på fel knapp. Däremot kommer jag inte ihåg vad det kostade. Jag tror det kostade ca 4000 att installera och sen var det nån avgift varje månad.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Nepp

    Man börjar fundera. Det har varit en del inbrott i villaområderna vi bor i. Har inte förstått att det varit en serie igen i höst. Vi har haft ett fönster öppet på glänt hela sensommaren och hösten. Det finns ingen spärr och det är mot gatan. Har tänkt på det ibland att vi varit idiotiska som inte stängt då vi åkt på jobbet.

    Värst var i går. Vi åkte iväg till en kompis som fyllt 40. Var där hela afton/kvällen och i bilen hem frågar maken om jag låst garagedörren. Hallå?? Jag har inte ens varit in i garaget!!!
    Vi har vidbyggt garage så det är raka spåret in. Dessutom så åker dörren upp då den inte låses. Och mkt riktigt. Då vi kom hem stod ena garageporten på vid gavel-lyset tänt.

    Tydligen vet redan tjuvarna att vi inte har ngt av värde!!!! trots vidöppen dörr så hade ingen varit in.*S*
  6. 3
    Nepp Man börjar fundera. Det har varit en del inbrott i villaområderna vi bor i. Har inte förstått att det varit en serie igen i höst. Vi har haft ett fönster öppet på glänt hela sensommaren och hösten. Det finns ingen spärr och det är mot gatan. Har tänkt på det ibland att vi varit idiotiska som inte stängt då vi åkt på jobbet.

    Värst var i går. Vi åkte iväg till en kompis som fyllt 40. Var där hela afton/kvällen och i bilen hem frågar maken om jag låst garagedörren. Hallå?? Jag har inte ens varit in i garaget!!!
    Vi har vidbyggt garage så det är raka spåret in. Dessutom så åker dörren upp då den inte låses. Och mkt riktigt. Då vi kom hem stod ena garageporten på vid gavel-lyset tänt.

    Tydligen vet redan tjuvarna att vi inte har ngt av värde!!!! trots vidöppen dörr så hade ingen varit in.*S*
  7. Anonymisen
    #4

    Vi har larm...

    ...dock utan uttryckning för inget bolag finns inom 2,5 mil så de hinner ej hit ändå... MEn som sagt det tjuter så hela byn skulle vakna om nån försöker..*ler*
  8. 4
    Vi har larm... ...dock utan uttryckning för inget bolag finns inom 2,5 mil så de hinner ej hit ändå... MEn som sagt det tjuter så hela byn skulle vakna om nån försöker..*ler*
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Vi ska skaffa

    men vet inte vad det kostar, grannarna har Sector larm tror jag de heter så det blir nog samma.
  10. 5
    Vi ska skaffa men vet inte vad det kostar, grannarna har Sector larm tror jag de heter så det blir nog samma.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    ja vi har larm

    Securitas Direkt tor jag det heter.
    Trådbundet är det ialla fall. vet itne riktigt vad vi betalade.
    Varför dem?
    För att de var seriösa, injte försäökte dyvla på oss mer än det vi behövde, bra avtal och framförallt för att det var trådbundet. Klipper ngn tråden till larmet så larmar det ändå via ett sms till larmbolaget. Super.
    Möjlighet att utv. tjänsterna när Oliver börjar gå hem själv från skolan (dröjer jag vet men ändå)
  12. 6
    ja vi har larm Securitas Direkt tor jag det heter.
    Trådbundet är det ialla fall. vet itne riktigt vad vi betalade.
    Varför dem?
    För att de var seriösa, injte försäökte dyvla på oss mer än det vi behövde, bra avtal och framförallt för att det var trådbundet. Klipper ngn tråden till larmet så larmar det ändå via ett sms till larmbolaget. Super.
    Möjlighet att utv. tjänsterna när Oliver börjar gå hem själv från skolan (dröjer jag vet men ändå)

Liknande trådar

  1. Och så frågar jag...
    By *Quentin* in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 21:24
  2. Frågar er oxå!
    By MionsMamma in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 05:15
  3. Frågar här med
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 22:03
  4. Frågar er.....
    By Martina med B+V+G in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 09:55
  5. Frågar här oxå.
    By inger73 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 12:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar