Lego?
_02/03 Vinterbarn
  1. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #1

    Lego?

    Jag har för mig att det finns ett Lego som kallas \"playdoo\", \"Playmo\" eller liknande. Det finns vanligt lego till och små figurer som är ca 7 cm höga och det massor med tillbehör till som tex bilar, båtar/skepp, osv. Det finns landskap att bygga osv.

    Är det någon som vet vad jag menar och har det \"riktiga\" namnet på detta Lego. Har Ni någon aning om, om det är passande för barn i 3 års åldern?
  2. 1
    Lego? Jag har för mig att det finns ett Lego som kallas \"playdoo\", \"Playmo\" eller liknande. Det finns vanligt lego till och små figurer som är ca 7 cm höga och det massor med tillbehör till som tex bilar, båtar/skepp, osv. Det finns landskap att bygga osv.

    Är det någon som vet vad jag menar och har det \"riktiga\" namnet på detta Lego. Har Ni någon aning om, om det är passande för barn i 3 års åldern?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Duplo?

    Duplo är väl såna där stora legobitar, ibland med bilder på. Vet inte vilken ålder de är för. Nemo leker jättemycket med nåt liknande och bygger slott. Han och Minoo har så mycket sånt \"lego\" att det faktiskt går att få ett riktigt hyfsat stort slott t o m :-)
  4. 2
    Duplo? Duplo är väl såna där stora legobitar, ibland med bilder på. Vet inte vilken ålder de är för. Nemo leker jättemycket med nåt liknande och bygger slott. Han och Minoo har så mycket sånt \"lego\" att det faktiskt går att få ett riktigt hyfsat stort slott t o m :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Playmobil

    Tror att det heter så.
    passar in på din beskrivning.
    Innehåller massor av smådelar bara, tänk på det.
    Men det är nog väldigt upskattat av en treåring.
    Hållbart men dyrt....
  6. 3
    Playmobil Tror att det heter så.
    passar in på din beskrivning.
    Innehåller massor av smådelar bara, tänk på det.
    Men det är nog väldigt upskattat av en treåring.
    Hållbart men dyrt....
  7. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #4

    Nej,

    ...det är inte Duplo som jag menar. :) Men tack för Ditt svar!
    Kram
  8. 4
    Nej, ...det är inte Duplo som jag menar. :) Men tack för Ditt svar!
    Kram
  9. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #5

    Ja,

    ...just precis så hette det ju, Tack! Jag tänkte det kunde vara som pyssel att ha under uppsikt, men Oliver stoppar inget i munnen numer.

    Kram
  10. 5
    Ja, ...just precis så hette det ju, Tack! Jag tänkte det kunde vara som pyssel att ha under uppsikt, men Oliver stoppar inget i munnen numer.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Ja!

    Det är nog super skoj med Playmobil!
    Min man har kvar sitt sen han va liten (är 27 idag)
    så vi tänkte ta reda på dom grejorna så slipper man köpa så mycket!

    Å jag håller med, han borde ju va så klok att han inte stoppar det i munnen.....
  12. 6
    Ja! Det är nog super skoj med Playmobil!
    Min man har kvar sitt sen han va liten (är 27 idag)
    så vi tänkte ta reda på dom grejorna så slipper man köpa så mycket!

    Å jag håller med, han borde ju va så klok att han inte stoppar det i munnen.....
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Fast Playmobil är ju inte som Lego

    Playmobil bygger man ihop en gång, sedan leker man med gubbarna. Delarna går inte att använda på olika sätt som i Lego, utan alla är specialgjutna och passar bara på en plats.
  14. 7
    Fast Playmobil är ju inte som Lego Playmobil bygger man ihop en gång, sedan leker man med gubbarna. Delarna går inte att använda på olika sätt som i Lego, utan alla är specialgjutna och passar bara på en plats.
  15. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #8

    Ok,

    ...tack för den informationen, jag hade för mig att det var \"vanligt\" lego däri oxå. Men hur som helst så kan det ju vara trevligt att ha det som pysselsysselsättning vid tråkiga dagar. :)

    Tack för Ditt svar!
  16. 8
    Ok, ...tack för den informationen, jag hade för mig att det var \"vanligt\" lego däri oxå. Men hur som helst så kan det ju vara trevligt att ha det som pysselsysselsättning vid tråkiga dagar. :)

    Tack för Ditt svar!
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Hmm

    *fundilerar*

    Det kan inte vara vanligt lego, eller tekniklego, du tänker på? Emilie har just fått en laddning hem som hennes pappa och farbror lekte med när de var små, och hon kan bygga bilar att styra med en kontroll, bygga landskap, massa roliga gubbar, flygplan som blinkar, skepp osv...

  18. 9
    Hmm *fundilerar*

    Det kan inte vara vanligt lego, eller tekniklego, du tänker på? Emilie har just fått en laddning hem som hennes pappa och farbror lekte med när de var små, och hon kan bygga bilar att styra med en kontroll, bygga landskap, massa roliga gubbar, flygplan som blinkar, skepp osv...

Liknande trådar

  1. Lego friends "tjej-lego"
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 22:55
  2. Loving Lego, Hating Lego (långt)
    By sunzet1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 23:55
  3. Lego overall på rea?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:53
  4. Lego
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 16:43
  5. LEGO LEGO LEGO på Tradera
    By mrs daniels in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 21:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar