Vilken lgh skulle ni välja??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Vilken lgh skulle ni välja??

    Som vanligt pendlar vi hej vilt mellan att bo kvar i vår stora villa, bygga nytt, flytta till lgh. Vi är verkligen inga trädgårdsmänniskor.

    Nu har jag hittat två lgh jag direkt känner att jag gillar och vill bo (och jag som trodde att jag inte ville bo i stan igen *s*).

    Så vilken skulle ni välja om ni hade två tonåringar och en treåring? Och varför? Jag låter med flit bli att säga vad jag ser som positivt och negativt. Månadskostnaden blir antagligen ungefär den samma. Den som har pejl på lägena får gärna ha synpunkter på det också, men jag kan iofs områden utan och innan själv. Förresten är den ena lgh bara några meter ifrån tonåringarnas pappas lgh. Är det bra eller dåligt? Båda är ju mycket närmare än nu.

    Och så länkarna:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3111423&q=1&s=3

    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3109819&q=1&s=3

    Eller argument för att bo kvar i villaförorten?
    Jag blir tokig på att aldrig kunna bestämma mig, så nu har ni chansen. Säg åt mig var jag ska bo.

    Vi bor alltså betydligt större nu, men hatar att städa och är helt ointresserade av trädgårdsarbete.
  2. 1
    Vilken lgh skulle ni välja?? Som vanligt pendlar vi hej vilt mellan att bo kvar i vår stora villa, bygga nytt, flytta till lgh. Vi är verkligen inga trädgårdsmänniskor.

    Nu har jag hittat två lgh jag direkt känner att jag gillar och vill bo (och jag som trodde att jag inte ville bo i stan igen *s*).

    Så vilken skulle ni välja om ni hade två tonåringar och en treåring? Och varför? Jag låter med flit bli att säga vad jag ser som positivt och negativt. Månadskostnaden blir antagligen ungefär den samma. Den som har pejl på lägena får gärna ha synpunkter på det också, men jag kan iofs områden utan och innan själv. Förresten är den ena lgh bara några meter ifrån tonåringarnas pappas lgh. Är det bra eller dåligt? Båda är ju mycket närmare än nu.

    Och så länkarna:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3111423&q=1&s=3

    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3109819&q=1&s=3

    Eller argument för att bo kvar i villaförorten?
    Jag blir tokig på att aldrig kunna bestämma mig, så nu har ni chansen. Säg åt mig var jag ska bo.

    Vi bor alltså betydligt större nu, men hatar att städa och är helt ointresserade av trädgårdsarbete.
  3. - Miko -
    #2

    Första!

    Modernt, lättstädat, ser ut att ha rymd och supersnyggt kök. Trångt? 130 kvm?
    Iofs hade jag hellre bott i vill men med asfalterad trädgård ;-)

    Andra alternativet hade en enda fördel som jag ser det och det var att den har två balkonger men kollar man den här bilden:
    http://pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?url=1440/SFDDCB16BC11F7A4BC4BE3FD1193ED C62F6.jpg&sizex=300&sizey=300
    och sen den här:
    http://pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?url=12080/SFD15E319582DFE472ABF4152370F3 22D46
    Så väljer iaf jag alla gågner det senare vardagsrummet!
    Badrummet gick inte av för hackor det heller.
    Kan inte motivera det bättre än att den på Ringvägen såg så mkt tristare ut och då menar jag inte färger utan själva byggnaden invändigt?!
  4. 2
    Första! Modernt, lättstädat, ser ut att ha rymd och supersnyggt kök. Trångt? 130 kvm?
    Iofs hade jag hellre bott i vill men med asfalterad trädgård ;-)

    Andra alternativet hade en enda fördel som jag ser det och det var att den har två balkonger men kollar man den här bilden:
    http://pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?url=1440/SFDDCB16BC11F7A4BC4BE3FD1193ED C62F6.jpg&sizex=300&sizey=300
    och sen den här:
    http://pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?url=12080/SFD15E319582DFE472ABF4152370F3 22D46
    Så väljer iaf jag alla gågner det senare vardagsrummet!
    Badrummet gick inte av för hackor det heller.
    Kan inte motivera det bättre än att den på Ringvägen såg så mkt tristare ut och då menar jag inte färger utan själva byggnaden invändigt?!
  5. Fru Marmelad
    #3

    OK

    Den första lägenheten: Vill du verkligen bo på HORNSGATAN? Bullrigt och skitigt och störigt och lägenheten ligger inte ens särskilt högt upp i huset. Annars är ju lägenheten jättefin, majolikakakelugnen är helt fantastisk! Fast inga balkonger, och ett rum för litet för er väl?

    Den andra lägenheten: Rymligare, balkonger fast såklart inte alls lika fin när den är nyare.

    Men jag tycker nog att det kanske är bättre för er att flytta in till stan, tonåringarna lär uppskatta det i alla fall ;-). Och skönt för er när de är lite större att de har nära hem när de varit ute på stan sent på kvällarna. När ni ändå inte gillar att ha trädgård, så varför inte?

    Annars kan ni ju alltid flytta så ni blir grannar med mig, fast det kanske inte de två största uppskattar, att bli utslängda i spenaten *S*.
  6. 3
    OK Den första lägenheten: Vill du verkligen bo på HORNSGATAN? Bullrigt och skitigt och störigt och lägenheten ligger inte ens särskilt högt upp i huset. Annars är ju lägenheten jättefin, majolikakakelugnen är helt fantastisk! Fast inga balkonger, och ett rum för litet för er väl?

    Den andra lägenheten: Rymligare, balkonger fast såklart inte alls lika fin när den är nyare.

    Men jag tycker nog att det kanske är bättre för er att flytta in till stan, tonåringarna lär uppskatta det i alla fall ;-). Och skönt för er när de är lite större att de har nära hem när de varit ute på stan sent på kvällarna. När ni ändå inte gillar att ha trädgård, så varför inte?

    Annars kan ni ju alltid flytta så ni blir grannar med mig, fast det kanske inte de två största uppskattar, att bli utslängda i spenaten *S*.
  7. Weegirl
    #4

    Rent spontant..

    ..skulle jag välja den på Ringvägen eftersom Hornsgatan är så livligt trafikerad.

    Får återkomma med mer ingående resonemang senare (barnen pockar på uppmärksamhet).
  8. 4
    Rent spontant.. ..skulle jag välja den på Ringvägen eftersom Hornsgatan är så livligt trafikerad.

    Får återkomma med mer ingående resonemang senare (barnen pockar på uppmärksamhet).
  9. Cicci
    #5

    Det beror på...

    Jag skulle ju inte vilja bo varken på Hornsgatan eller Ringvägen (speciellt inte med en treåring), så bara av den anledningen skulle jag inte välja någon. Däremot skulle jag välja lägenhet nr 2 eftersom den har tillräckligt många rum, det hade inte lägenhet nr 1. Tonåringar har verkligen behov av eget rum, och om ni inte vill bo i vardagsrummet eller ha treåringen hos er, skulle jag inte se lgh 1 som något alternativ. Spelar ingen roll hur ljus och fräsch den än är. Den andra var ju inte direkt ofräsch heller.

    Argument för att bo kvar i villaförorten. Härifrån får ni släpa mig. Jag har bott i lägenhet hela mitt liv, och det går inte att jämföra friheten att bo i eget hus. Det finns lösningar om man inte gillar trädgårdsarbete. Då får man kanske anlägga en trädgård som inte kräver så mycket skötsel. Och vad gäller städning, så är det väl inte roligt hur litet man än bor? Ni är åtminstone 4 personer som kan dela på det. Om alla gör en bra bit var, kan det inte bli för betungande för någon. Men ni kanske bor på 400 kvm eller nåt sånt, och det är väl för stort för vem som helst att städa ;-)

    Mitt val
    1.) Bo kvar i villan
    2.) Hitta en mindre villa med mindre trädgård ;-)
    3.) Lgh nr 2
    4.) Annan lägenhet
  10. 5
    Det beror på... Jag skulle ju inte vilja bo varken på Hornsgatan eller Ringvägen (speciellt inte med en treåring), så bara av den anledningen skulle jag inte välja någon. Däremot skulle jag välja lägenhet nr 2 eftersom den har tillräckligt många rum, det hade inte lägenhet nr 1. Tonåringar har verkligen behov av eget rum, och om ni inte vill bo i vardagsrummet eller ha treåringen hos er, skulle jag inte se lgh 1 som något alternativ. Spelar ingen roll hur ljus och fräsch den än är. Den andra var ju inte direkt ofräsch heller.

    Argument för att bo kvar i villaförorten. Härifrån får ni släpa mig. Jag har bott i lägenhet hela mitt liv, och det går inte att jämföra friheten att bo i eget hus. Det finns lösningar om man inte gillar trädgårdsarbete. Då får man kanske anlägga en trädgård som inte kräver så mycket skötsel. Och vad gäller städning, så är det väl inte roligt hur litet man än bor? Ni är åtminstone 4 personer som kan dela på det. Om alla gör en bra bit var, kan det inte bli för betungande för någon. Men ni kanske bor på 400 kvm eller nåt sånt, och det är väl för stort för vem som helst att städa ;-)

    Mitt val
    1.) Bo kvar i villan
    2.) Hitta en mindre villa med mindre trädgård ;-)
    3.) Lgh nr 2
    4.) Annan lägenhet
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6

    Tack, men nej tack *S*

    Jag är _inte_ sugen på att bli granne med dig. Det enda alternativet är att bygga nytt i Haninge, men där vill jag egentligen inte heller bo.

    Och nej, jag vill egentligen inte bo vare sig på Hornsgatan eller Ringvägen, men båda lgh var så fina att jag kan tänka mig det ändå. Ett rum för lite på Hornsgatan, men det har jag redan löst. Annars är ju den bra mycket större än den på Ringvägen. Och ingen blakong *Snyft*, men den är ju så fiiin.

    Den på Ringvägen är egentligen bättre läge för oss, inbillar mig att man skulle ha mindre prylar och mindre att städa, men ett sovrum är ju mikroskopiskt. Vem skulle gå med på det? Och köket är så fult att klockorna stannar, men det går antagligen att leva med ek?

    Så, nu har jag avslöjat mina plus och minus. Ingen är egntligen helt optimal, men jag vill bo i båda!
  12. 6
    Tack, men nej tack *S* Jag är _inte_ sugen på att bli granne med dig. Det enda alternativet är att bygga nytt i Haninge, men där vill jag egentligen inte heller bo.

    Och nej, jag vill egentligen inte bo vare sig på Hornsgatan eller Ringvägen, men båda lgh var så fina att jag kan tänka mig det ändå. Ett rum för lite på Hornsgatan, men det har jag redan löst. Annars är ju den bra mycket större än den på Ringvägen. Och ingen blakong *Snyft*, men den är ju så fiiin.

    Den på Ringvägen är egentligen bättre läge för oss, inbillar mig att man skulle ha mindre prylar och mindre att städa, men ett sovrum är ju mikroskopiskt. Vem skulle gå med på det? Och köket är så fult att klockorna stannar, men det går antagligen att leva med ek?

    Så, nu har jag avslöjat mina plus och minus. Ingen är egntligen helt optimal, men jag vill bo i båda!
  13. Weegirl
    #7

    Ok...

    .. Vidhåller fortfarande att Ringvägen är den som faller mig i smaken.

    På Hornsgatan är det livligt, mycket trafik och vadå utsikt mot vattnet? Man kan skymta lite blått mellan husen, nä det går bort.

    Ringvägen är mer modern i planeringen, med två balkonger,ljusare.

    Gå på bägge visningarna och känn er fram, skulle vara kul att veta vilken du tycker bäst om senare.
  14. 7
    Ok... .. Vidhåller fortfarande att Ringvägen är den som faller mig i smaken.

    På Hornsgatan är det livligt, mycket trafik och vadå utsikt mot vattnet? Man kan skymta lite blått mellan husen, nä det går bort.

    Ringvägen är mer modern i planeringen, med två balkonger,ljusare.

    Gå på bägge visningarna och känn er fram, skulle vara kul att veta vilken du tycker bäst om senare.
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    Tack för kommentaren

    Det är mest balkongerna det hänger på tror jag. Se mina plus och minus i svaret till Fru M.

    Äh, vi kommer ändå inte att kunna bestämma oss och framförallt kommer vi aldrig, aldrig att orka fixa vårt hus så att det blir säljbart (har ignet kök *S*, men väl samma köksskåp som på Hornsgatan inköpta och stående i vardagsrummet)
  16. 8
    Tack för kommentaren Det är mest balkongerna det hänger på tror jag. Se mina plus och minus i svaret till Fru M.

    Äh, vi kommer ändå inte att kunna bestämma oss och framförallt kommer vi aldrig, aldrig att orka fixa vårt hus så att det blir säljbart (har ignet kök *S*, men väl samma köksskåp som på Hornsgatan inköpta och stående i vardagsrummet)
  17. Kumikameli
    #9

    Ja, jag ska gå på bägge

    Jag får gå själv för maken är inte hemma. Visst är det svårt! Jag gillar egentligen också Ringvägen bättre, fast det är sån rymd och mycket snyggare kök på Hornsgatan.

    Vattnet skiter jag i, men det _är_ skönt att ha balkong. Men å andra sidan är det skönt att ha högt i tak också.

    Vel, vel, vel. Återkommer med rapport efter visningarna.

    Det är en på Tideliusgatan jag är sugen på också, men den blir dyrare och är i så trist skick, men läget och planlösningen är allra bäst.
  18. 9
    Ja, jag ska gå på bägge Jag får gå själv för maken är inte hemma. Visst är det svårt! Jag gillar egentligen också Ringvägen bättre, fast det är sån rymd och mycket snyggare kök på Hornsgatan.

    Vattnet skiter jag i, men det _är_ skönt att ha balkong. Men å andra sidan är det skönt att ha högt i tak också.

    Vel, vel, vel. Återkommer med rapport efter visningarna.

    Det är en på Tideliusgatan jag är sugen på också, men den blir dyrare och är i så trist skick, men läget och planlösningen är allra bäst.
  19. Weegirl
    #10

    Är det denna..

    ..http://www.hemnet.se/a.asp?id=3110419&q=1&s=3

    Helt klart den mest barnvänliga av de du nämnt, den gården skulle jag tänka mig att bo på med mina barn. 3,5 åringen skulle älska att rasa omkring där.
  20. 10
    Är det denna.. ..http://www.hemnet.se/a.asp?id=3110419&q=1&s=3

    Helt klart den mest barnvänliga av de du nämnt, den gården skulle jag tänka mig att bo på med mina barn. 3,5 åringen skulle älska att rasa omkring där.
  21. Kumikameli
    #11

    Sämst svar

    Nä, skoja bara. Du är för rationell. Alt. två funderar vi på hela tiden, men hittar inget som är tillräckligt bra. Just för att vi absolut vill ha fyra sovrum.

    Men det är inga större problem att lösa det på Hornsgatan. Ser tre möjliga alternativ att lösa det. Fyra tom, menett har jag redan valt bort. Det är balkongbristen som stör mig mest. Och avgaserna och bullret. Det är liiite bättre på Ringvägen.

    Både jag och tonåringarna har växt upp i \"smeten\" och blivit människor vi med, så att treåringen ska få det lugnt och fint är inget argument som biter, även om det egentligen är det bästa argumentet.

    Och vi har inte 400 kvm *s*. Och tyvärr är det helt omöjligt att dela städandet på fyra i denna lata familj. Vi har försökt och försökt, men det går bara inte. Enda alternativet om vi bor kvar är städfirma, men då blir det vips så mycket dyrare än att flytta.
  22. 11
    Sämst svar Nä, skoja bara. Du är för rationell. Alt. två funderar vi på hela tiden, men hittar inget som är tillräckligt bra. Just för att vi absolut vill ha fyra sovrum.

    Men det är inga större problem att lösa det på Hornsgatan. Ser tre möjliga alternativ att lösa det. Fyra tom, menett har jag redan valt bort. Det är balkongbristen som stör mig mest. Och avgaserna och bullret. Det är liiite bättre på Ringvägen.

    Både jag och tonåringarna har växt upp i \"smeten\" och blivit människor vi med, så att treåringen ska få det lugnt och fint är inget argument som biter, även om det egentligen är det bästa argumentet.

    Och vi har inte 400 kvm *s*. Och tyvärr är det helt omöjligt att dela städandet på fyra i denna lata familj. Vi har försökt och försökt, men det går bara inte. Enda alternativet om vi bor kvar är städfirma, men då blir det vips så mycket dyrare än att flytta.
  23. Kumikameli
    #12

    Ja

    Jag har inte helt dissat denna heller, men den verkar bli ganska mycket dyrare än de andra två (fast det _kan_ ju bli så att den inte ökar alls och de andra ökar jättemycket), men det är så mycket i standard och skick som lämnar övrigt att önska i den. OCh det är just det nya, fräscha som lockar mig till vansinne i båda de andra. Men jag ska gå på visningen av den också. Fast den har ett fett minus, nämligen att den ligger alldeles för nära en person jag inte vill stöta ihop med i onödan. Det gör visserligen Ringvägen också, men inte liiiika stor risk.

    Det är inte lätt *S*. Vanliga argument biter inte på mig, så jag har inte blivit ett dugg klokare, men det är ändå kul att se vad ni tycker.
  24. 12
    Ja Jag har inte helt dissat denna heller, men den verkar bli ganska mycket dyrare än de andra två (fast det _kan_ ju bli så att den inte ökar alls och de andra ökar jättemycket), men det är så mycket i standard och skick som lämnar övrigt att önska i den. OCh det är just det nya, fräscha som lockar mig till vansinne i båda de andra. Men jag ska gå på visningen av den också. Fast den har ett fett minus, nämligen att den ligger alldeles för nära en person jag inte vill stöta ihop med i onödan. Det gör visserligen Ringvägen också, men inte liiiika stor risk.

    Det är inte lätt *S*. Vanliga argument biter inte på mig, så jag har inte blivit ett dugg klokare, men det är ändå kul att se vad ni tycker.
  25. - Miko -
    #13

    Nybyggda lägenheter då?

    Håller inte JM på att bygga överallt i Sthlm? Ingen idé att jag föreslår något speciellt område för *s* min lokalkännedom är extremt begränsad!
    Byggde de inte i närheten av Vikingterminalen? och vid *funderar* Liljeholmen eller vad det nu heter?
  26. 13
    Nybyggda lägenheter då? Håller inte JM på att bygga överallt i Sthlm? Ingen idé att jag föreslår något speciellt område för *s* min lokalkännedom är extremt begränsad!
    Byggde de inte i närheten av Vikingterminalen? och vid *funderar* Liljeholmen eller vad det nu heter?
  27. Fru Marmelad
    #14

    Det lilla sovrummet...

    ..kan väl minsta barnet ta så länge, tills den första av tonåringarna flyttar ut? Det kan gå snabbare än du tror *talar av egen erfarenhet* ;-). Små rum till barn är inget problem tycker jag annars, jag hade världens minsta rum ända tills jag var 11, jag älskade det där rummet!

  28. 14
    Det lilla sovrummet... ..kan väl minsta barnet ta så länge, tills den första av tonåringarna flyttar ut? Det kan gå snabbare än du tror *talar av egen erfarenhet* ;-). Små rum till barn är inget problem tycker jag annars, jag hade världens minsta rum ända tills jag var 11, jag älskade det där rummet!

  29. Fru Marmelad
    #15

    De där...

    ..radhusen på taket på gamla postgirohuset vid t-centralen skulle kanske vara perfekta för er? Där kan det nog inte finnas mkt trädgård *S*
  30. 15
    De där... ..radhusen på taket på gamla postgirohuset vid t-centralen skulle kanske vara perfekta för er? Där kan det nog inte finnas mkt trädgård *S*
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Egentligen

    borde jag inte svara då jag inte för mitt liv skulle kunna tänka mig att bo i lght i hyreshus. Varken med eller utan barn. Men sett rent på planlösning: Tvåan har många rum men de måtte vara små med tanke på ytan. Idiotisk placering av balkonger-antar att 3 åringen får största rummet*S*

    Ettan-skulle bli skogstokig att ha två tonåringar, en 3 åring och en hall som går direkt in i kök!!!!!
  32. 16
    Egentligen borde jag inte svara då jag inte för mitt liv skulle kunna tänka mig att bo i lght i hyreshus. Varken med eller utan barn. Men sett rent på planlösning: Tvåan har många rum men de måtte vara små med tanke på ytan. Idiotisk placering av balkonger-antar att 3 åringen får största rummet*S*

    Ettan-skulle bli skogstokig att ha två tonåringar, en 3 åring och en hall som går direkt in i kök!!!!!
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17

    Ringvägen!

    För att den hade ett så högt och öppet läge, härlig känsla med utsikten. Trots att den ju inte har \"gammaldags charm\" verkar den fräsch och fin. Vill man ha lättstädat ska man dessutom undvika gamla lägenheter med alla rör som ligger utanför, utsmyckade element, små skrymslen och annat som är fint med väldigt opraktiskt och svårstädat. Härligt med utsikten från balkongen också. Plus att den ligger lite avsides från det värsta stöket och ändå inte avsides. Mitt i smeten och ändå lite lugnare, tror jag.
  34. 17
    Ringvägen! För att den hade ett så högt och öppet läge, härlig känsla med utsikten. Trots att den ju inte har \"gammaldags charm\" verkar den fräsch och fin. Vill man ha lättstädat ska man dessutom undvika gamla lägenheter med alla rör som ligger utanför, utsmyckade element, små skrymslen och annat som är fint med väldigt opraktiskt och svårstädat. Härligt med utsikten från balkongen också. Plus att den ligger lite avsides från det värsta stöket och ändå inte avsides. Mitt i smeten och ändå lite lugnare, tror jag.
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Fast jag tänker

    tvärtom. Små barn är de som bäst behöver utrymmet, för de har störst och flest saker. Dessutom ä rjag inte så road av att ha en treåring i ett rum med balkong. Helt barnsäkra spärrar existerar inte.

    Men 15-åringen har redan erbjudit sig att ta det lilla rummet *S* Går framåt snabbt. Fast jag är ju sugen på Hornsgatan jag, men jag har sagt aldrig mer bo utan balkong.
  36. 18
    Fast jag tänker tvärtom. Små barn är de som bäst behöver utrymmet, för de har störst och flest saker. Dessutom ä rjag inte så road av att ha en treåring i ett rum med balkong. Helt barnsäkra spärrar existerar inte.

    Men 15-åringen har redan erbjudit sig att ta det lilla rummet *S* Går framåt snabbt. Fast jag är ju sugen på Hornsgatan jag, men jag har sagt aldrig mer bo utan balkong.
  37. Medlem sedan
    Jul 2004
    #19

    Jag känner faktiskt

    en som bor där.

    Men nej, de lockar mig inte. Snordyrt!! Och City är jag helt ointresserad av att bo i.
  38. 19
    Jag känner faktiskt en som bor där.

    Men nej, de lockar mig inte. Snordyrt!! Och City är jag helt ointresserad av att bo i.
  39. Medlem sedan
    Jul 2004
    #20

    Hittar aldrig

    tillräckligt bra och snygga lgh. Hammarby Sjöstad kan jag tänka mig, men det är nästan omöjligt att hitta fyra sovrum där och de få man hittar som skulle vara möjliga är så dyra att det är rena skämtet. Men jag lovar, jag håller koll ;-)
  40. 20
    Hittar aldrig tillräckligt bra och snygga lgh. Hammarby Sjöstad kan jag tänka mig, men det är nästan omöjligt att hitta fyra sovrum där och de få man hittar som skulle vara möjliga är så dyra att det är rena skämtet. Men jag lovar, jag håller koll ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vilken skulle ni välja
    By <3bebis<3 in forum _1105 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 06:45
  2. vilken skulle ni välja?
    By <3bebis<3 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 18:52
  3. Vilken skulle ni välja? (tyg)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 19:34
  4. Vilken dag skulle ni välja?
    By EllaNora in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 15:11
  5. Vilken overall skulle ni välja
    By abab in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 14:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar