Nä, nu har hon haft diarré i över en vecka!
Barnsjukdomar
  1. Åsa m A o E
    #1

    Nä, nu har hon haft diarré i över en vecka!

    Vad ska jag göra?? Edith 2 har fått äta skonkost de sista dagarna, och igår endast flytande (laktosfri majsvälling och nypon/blåbärsoppa). Men det hjälper inte. Hon har redan bajsat 3 ggr idag. *suckar* Iofs har hon varit pigg och glad hela tiden, men hur länge ska man vänta innan man söker läkare? Eller har ni kanske något mer tips?

    Storasyster 3,5 har klarat sig hittills men nu klagade hon på ont i magen och har varit lös två ggr. Stackars små pyren, vad kan det vara, har ni något råd??
  2. 1
    Nä, nu har hon haft diarré i över en vecka! Vad ska jag göra?? Edith 2 har fått äta skonkost de sista dagarna, och igår endast flytande (laktosfri majsvälling och nypon/blåbärsoppa). Men det hjälper inte. Hon har redan bajsat 3 ggr idag. *suckar* Iofs har hon varit pigg och glad hela tiden, men hur länge ska man vänta innan man söker läkare? Eller har ni kanske något mer tips?

    Storasyster 3,5 har klarat sig hittills men nu klagade hon på ont i magen och har varit lös två ggr. Stackars små pyren, vad kan det vara, har ni något råd??
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2

    Skippa

    mjölkprodukter helt o hållet ett tag. Är nyponsoppa stoppande?
    Blåbärssoppa och morotssoppa är bra, skorpor, salta pinnar.
    Kokt mat, inget stekt, fett eller dylikt.

    Har hon bara varit så i en vecka? Magen har varit normal innan? Annars är det typiska symptom på mjölkallergi, men har hon haft magsjuka kan det vara en släng av tillfällig laktosintolerans oxå. En del tål inga som helst mjölkprodukter så, så ta bort vanlig välling, även låglaktosen, ett tag.
    Bra är tex blåbärssoppa med nyttiga bakterier, är det Proviva som har en sån variant?
  4. 2
    Skippa mjölkprodukter helt o hållet ett tag. Är nyponsoppa stoppande?
    Blåbärssoppa och morotssoppa är bra, skorpor, salta pinnar.
    Kokt mat, inget stekt, fett eller dylikt.

    Har hon bara varit så i en vecka? Magen har varit normal innan? Annars är det typiska symptom på mjölkallergi, men har hon haft magsjuka kan det vara en släng av tillfällig laktosintolerans oxå. En del tål inga som helst mjölkprodukter så, så ta bort vanlig välling, även låglaktosen, ett tag.
    Bra är tex blåbärssoppa med nyttiga bakterier, är det Proviva som har en sån variant?
  5. Åsa m A o E
    #3

    Tack för tipsen! :)

    Blåbärssoppa ska det bli till eftermiddagen och små mjölk/glutenfria \"rån\". Salta pinnar var ett bra tips, det ska vi nog ha i något skåp. Var hittar man morotsoppa, i frysdisken?

    Det kanske var dumt att ge henne så mycket låglaktosvälling? Vi får begränsa det.
    Laktosfri mjölkdryck borde väl fungera iaf?

    Jag skulle tro att det är tillfällig laktosintolerans. Men nu blev ju storasyster magsjuk också, så man undrar ju. 10 dagars inkubationstid verkar lång.

    tack så jättemycket för tipsen, det är inte lätt att veta vad man ska kunna ge de små!! *skickar en ros*

    Åsa
  6. 3
    Tack för tipsen! :) Blåbärssoppa ska det bli till eftermiddagen och små mjölk/glutenfria \"rån\". Salta pinnar var ett bra tips, det ska vi nog ha i något skåp. Var hittar man morotsoppa, i frysdisken?

    Det kanske var dumt att ge henne så mycket låglaktosvälling? Vi får begränsa det.
    Laktosfri mjölkdryck borde väl fungera iaf?

    Jag skulle tro att det är tillfällig laktosintolerans. Men nu blev ju storasyster magsjuk också, så man undrar ju. 10 dagars inkubationstid verkar lång.

    tack så jättemycket för tipsen, det är inte lätt att veta vad man ska kunna ge de små!! *skickar en ros*

    Åsa
  7. Camilla m Henrik 0210& Philip 0408
    #4

    Försök med finrivet äpple!

    Jag fick det rådet då jag åkte på magsjuka under graviditeten och det gjorde susen!
  8. 4
    Försök med finrivet äpple! Jag fick det rådet då jag åkte på magsjuka under graviditeten och det gjorde susen!

Liknande trådar

  1. inte sett nån haft diarre idag
    By CHENOA in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 09:37
  2. när era barn haft diarré -
    By _Diana_ in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 20:28
  3. när era barn haft diarré -
    By _Diana_ in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 08:32
  4. Någon mer än jag som haft diarre..
    By nenne in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 20:31
  5. Diarré som inte går över
    By Jos in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar