Londonbor! TTMrsW daisy!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Londonbor! TTMrsW daisy!

    Hur är det att åka tunnelbana mitt i natten? Är det OK, tryggt?

    Jag landar sent och kommer till Liverpool Street Station och sedan tar jag antingen taxi, eller tunnelbana till hotellet i Kensington.

    Har man klarat Tokyos tunnelbana som så ska man ju klara Londons, men med \"turist från småstad\" stämplat i pannan så kanske det är bäst att ta taxi?. Tunnelbana/buss skulle ta 50 min, 1 byte, det låter mycket, men det är kanske för att det är natt till måndagen? Jag har dålig koll på avståndet Liverpool Street station-Kensington och om det skulle bli dyrt med taxi.
  2. 1
    Londonbor! TTMrsW daisy! Hur är det att åka tunnelbana mitt i natten? Är det OK, tryggt?

    Jag landar sent och kommer till Liverpool Street Station och sedan tar jag antingen taxi, eller tunnelbana till hotellet i Kensington.

    Har man klarat Tokyos tunnelbana som så ska man ju klara Londons, men med \"turist från småstad\" stämplat i pannan så kanske det är bäst att ta taxi?. Tunnelbana/buss skulle ta 50 min, 1 byte, det låter mycket, men det är kanske för att det är natt till måndagen? Jag har dålig koll på avståndet Liverpool Street station-Kensington och om det skulle bli dyrt med taxi.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Anropar Nettan och TTUK

    Jag lånar Isas inlägg helt enkelt *s* - får ingen görettnyttinläggknapp!

    Nettan - en BAUTAKRAM till dig, sister. ((((kraaaaaam)))) Skönt att höra att du har en bra och realistisk inställning. Men: KRAM!

    TTUK - Nå, vad tyckte du om Team America? Vi brukar göra \"signalen\" rätt flitigt *s* - det är nog roligast i filmen (när han signalerar från jeepen och Team America säger, what\'s he saying? It looks like \"Kiss me! Kiss me!\" osv. Tycker filmen spårar ut mot sista tredjedelen och sågar den delen, men början är skön.

    Work permit not arrived. Kram du med!
  4. 2
    Anropar Nettan och TTUK Jag lånar Isas inlägg helt enkelt *s* - får ingen görettnyttinläggknapp!

    Nettan - en BAUTAKRAM till dig, sister. ((((kraaaaaam)))) Skönt att höra att du har en bra och realistisk inställning. Men: KRAM!

    TTUK - Nå, vad tyckte du om Team America? Vi brukar göra \"signalen\" rätt flitigt *s* - det är nog roligast i filmen (när han signalerar från jeepen och Team America säger, what\'s he saying? It looks like \"Kiss me! Kiss me!\" osv. Tycker filmen spårar ut mot sista tredjedelen och sågar den delen, men början är skön.

    Work permit not arrived. Kram du med!
  5. Anonym
    #3

    Jag tänker på

    bovar och inte terrorister... :-(
    Det är ju lågtrafik på söndagnatt.
  6. 3
    Jag tänker på bovar och inte terrorister... :-(
    Det är ju lågtrafik på söndagnatt.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    IF you can\'t beat them join them

    Är rätt glad att jag hade annat att göra samtidigt som jag tittade på filmen. Gillar South Park, men den här var litet vältonårshähä:ig för min smak.
    Kram!
  8. 4
    IF you can\'t beat them join them Är rätt glad att jag hade annat att göra samtidigt som jag tittade på filmen. Gillar South Park, men den här var litet vältonårshähä:ig för min smak.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Ganska tryggt

    men ganska ensligt och långt. Det är nog ingen jätterisk med bovar i centrala London - värre ute i utkanterna, men jag skulle nog ta en taxi iallafall. Det är inte så mycket traffik, så det går fort och eftersom du inte vet exakt hur det ser ut dit du ska, kan det vara en bra idé med en Black Cab som absolut hittar!
  10. 5
    Ganska tryggt men ganska ensligt och långt. Det är nog ingen jätterisk med bovar i centrala London - värre ute i utkanterna, men jag skulle nog ta en taxi iallafall. Det är inte så mycket traffik, så det går fort och eftersom du inte vet exakt hur det ser ut dit du ska, kan det vara en bra idé med en Black Cab som absolut hittar!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Ledsen att jag inte kan hjälpa..


    Sorry, men är ju inte riktigt LondonLondon-bo, har ingen aaaning...
    Verkar som om du fått goda råd redan dock!
  12. 6
    Ledsen att jag inte kan hjälpa..
    Sorry, men är ju inte riktigt LondonLondon-bo, har ingen aaaning...
    Verkar som om du fått goda råd redan dock!
  13. daisy
    #7

    Gokväll

    helt klart taxi, för att det är urtrist att åka t-bana, taxin tar en precis fram till dörren och tbanen kan vara rätt strulig på kvällarna, slutar gå rätt tidigt och en av linjerna är temporärt nedlagd vilket kanske har ändrat sig tills dess, men som annars kan orsaka lite smått kaos.
    Kram
  14. 7
    Gokväll helt klart taxi, för att det är urtrist att åka t-bana, taxin tar en precis fram till dörren och tbanen kan vara rätt strulig på kvällarna, slutar gå rätt tidigt och en av linjerna är temporärt nedlagd vilket kanske har ändrat sig tills dess, men som annars kan orsaka lite smått kaos.
    Kram

Liknande trådar

  1. En fråga till, Londonbor eller någon
    By Marcusmamma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 19:02
  2. fråga till Londonbor, eller andra som
    By Marcusmamma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 21:18
  3. Daisy!
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 04:41
  4. Daisy
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 00:05
  5. TT och andra Londonbor
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar