Tacosoppa?
Mat & dryck
  1. Karamella
    #1

    Tacosoppa?

    Är det nån som har ett gott recept på tacosoppa, mexisoppa eller liknande? Jag har nötfärs, krossade tomater, tortillachips (med ostsmak), mexikryddor, tomat, gul lök, gräddfil, majs och lite annat hemma. Vad kan man skapa av detta? Är sugen på soppa som man kan klicka gräddfil på, och äta ihop med chipsen. Vad tror ni?
  2. 1
    Tacosoppa? Är det nån som har ett gott recept på tacosoppa, mexisoppa eller liknande? Jag har nötfärs, krossade tomater, tortillachips (med ostsmak), mexikryddor, tomat, gul lök, gräddfil, majs och lite annat hemma. Vad kan man skapa av detta? Är sugen på soppa som man kan klicka gräddfil på, och äta ihop med chipsen. Vad tror ni?
  3. Karamella
    #2

    Jag improviserade.

    Det började bli lite bråttom med lunchen, så jag improviserade ihop en soppa.
  4. 2
    Jag improviserade. Det började bli lite bråttom med lunchen, så jag improviserade ihop en soppa.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Du får gärna

    berätta vad du improviserade ihop :-)
  6. 3
    Du får gärna berätta vad du improviserade ihop :-)
  7. Karamella
    #4

    Jag gjorde såhär:

    Jag fräste finhackad gul lök, finhackad morot och nötfärs. Sen hällde jag på lite mexikanska kryddor och en burk krossade tomater. I med några tärnade potatisar och grönsaksbuljong (+vatten). Puttra en kvart. Sedan saltade jag lite samt hällde i lite tacosås jag hade i kylen. Tänker servera med tortillachips och en klick gräddfil. Verkar bli gott! :o)
  8. 4
    Jag gjorde såhär: Jag fräste finhackad gul lök, finhackad morot och nötfärs. Sen hällde jag på lite mexikanska kryddor och en burk krossade tomater. I med några tärnade potatisar och grönsaksbuljong (+vatten). Puttra en kvart. Sedan saltade jag lite samt hällde i lite tacosås jag hade i kylen. Tänker servera med tortillachips och en klick gräddfil. Verkar bli gott! :o)

Liknande trådar

  1. Dagens middagstips: Tacosoppa
    By Nette m. E o G in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 07:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar