Nannyprogrammet på TV3 igår
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Nannyprogrammet på TV3 igår

    Är det bara jag som tyckte att det gick lite väl lätt att ändra på ungarnas beteende? Det var säkert en bra idé med tavlan och blommor, fjärilar osv. Men jag undrar vad nannyn hade gjort om någon av ungarna hade struntat i sina fjärilar eller blommor. Det gick lite väl lätt.

    En annan sak som vore kul att se är att de gjorde uppföljning hos dessa familjer ett halvår senare för att se om det fortfarande var lika bra.
  2. 1
    Nannyprogrammet på TV3 igår Är det bara jag som tyckte att det gick lite väl lätt att ändra på ungarnas beteende? Det var säkert en bra idé med tavlan och blommor, fjärilar osv. Men jag undrar vad nannyn hade gjort om någon av ungarna hade struntat i sina fjärilar eller blommor. Det gick lite väl lätt.

    En annan sak som vore kul att se är att de gjorde uppföljning hos dessa familjer ett halvår senare för att se om det fortfarande var lika bra.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Det hade jag också velat se...

    ..uppföljning alltså. Mina ungar hade struntat högaktningsfullt i fjärilar och blommor. Men dock missade jag nannyakuten igår, så jag vet inte vad som hände i just det avsnittet.
  4. 2
    Det hade jag också velat se... ..uppföljning alltså. Mina ungar hade struntat högaktningsfullt i fjärilar och blommor. Men dock missade jag nannyakuten igår, så jag vet inte vad som hände i just det avsnittet.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    Det handlade

    om en familj med 4 flickor. De var tjatiga och gapiga och olydiga. Mamman gav efter rätt snabbt. Så nannyn kom på att för varje bra sak flickorna gjorde så fick de en blomma, en fjäril eller en nyckelpigga. Varje flicka hade sin symbol. Den yngsta var bara ett år så hon fanns inte med på tavlan. Varje gång de inte uppförde sig så plockades en symbol bort från tavlan. De skulle följa dessa regler och sen skulle de få en överraskning efter 3 dagar.

    Det jag också ifrågasatte var just det där med överaskningen. Ska man verkligen muta barnen till att uppföra sig?
  6. 3
    Det handlade om en familj med 4 flickor. De var tjatiga och gapiga och olydiga. Mamman gav efter rätt snabbt. Så nannyn kom på att för varje bra sak flickorna gjorde så fick de en blomma, en fjäril eller en nyckelpigga. Varje flicka hade sin symbol. Den yngsta var bara ett år så hon fanns inte med på tavlan. Varje gång de inte uppförde sig så plockades en symbol bort från tavlan. De skulle följa dessa regler och sen skulle de få en överraskning efter 3 dagar.

    Det jag också ifrågasatte var just det där med överaskningen. Ska man verkligen muta barnen till att uppföra sig?
  7. ulmerkott
    #4

    Jag tror det är mest fejk

    Med klipp på rätt ställen så går det att visa vad som helst. Om man själv var med och såg allt som hände under veckan så skulle man nog inte känna igen sig i programmet alls.
  8. 4
    Jag tror det är mest fejk Med klipp på rätt ställen så går det att visa vad som helst. Om man själv var med och såg allt som hände under veckan så skulle man nog inte känna igen sig i programmet alls.

Liknande trådar

  1. RUL igår
    By rosa_84 in forum _1209 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 05:57
  2. En bra dag igår!
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 09:26
  3. Hab var här igår
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 13:01
  4. Var hos BM igår...
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 10:47
  5. Igår
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar