flytta från storstad till mindre ort
Föräldraskap
  1. Monica
    #1

    flytta från storstad till mindre ort

    Vi är trötta på den här staden. Dels för att det händer mycket och för att det är en stor stad, det bor ca 100 000 här.

    Nu funderar vi på att flytta till någon mindre ort. Där bor högst 10 000 st, jag har även bott där innan så jag känner folk där.
    Den närmsta stora staden i närheten har ca 110 000 invånare.

    Vad tror ni är lägenhet bäst eller?
    Vi tänker som så ifall vi prövar bo där och ifall vi skulle ångra oss.
    Då känns köpa hus jätteonödigt, tänk om vi inte vill bo där och inte kan sälja huset.

    Hur skulle ni göra?

  2. 1
    flytta från storstad till mindre ort Vi är trötta på den här staden. Dels för att det händer mycket och för att det är en stor stad, det bor ca 100 000 här.

    Nu funderar vi på att flytta till någon mindre ort. Där bor högst 10 000 st, jag har även bott där innan så jag känner folk där.
    Den närmsta stora staden i närheten har ca 110 000 invånare.

    Vad tror ni är lägenhet bäst eller?
    Vi tänker som så ifall vi prövar bo där och ifall vi skulle ångra oss.
    Då känns köpa hus jätteonödigt, tänk om vi inte vill bo där och inte kan sälja huset.

    Hur skulle ni göra?

  3. Mmea
    #2

    Jag tror att du tänker rätt

    Jag tror nog att ni tänker rätt som hyr och provar först.

    Är ni ändå sugna på att bo i hus kan det väl vara bra att höra sig för så att ni får en bra uppfattning om hur pass lättsålda husen på orten brukar vara och om priserna verkar vara på väg uppåt eller neråt.

    Lycka till med era bostadsplaner.

  4. 2
    Jag tror att du tänker rätt Jag tror nog att ni tänker rätt som hyr och provar först.

    Är ni ändå sugna på att bo i hus kan det väl vara bra att höra sig för så att ni får en bra uppfattning om hur pass lättsålda husen på orten brukar vara och om priserna verkar vara på väg uppåt eller neråt.

    Lycka till med era bostadsplaner.

  5. Mia
    #3

    Vi tänker också...

    ... först flytta till lägenhet och sedan titta efter hus. För oss blir det lättast så eftersom avståndet på nästan 100 mil gör att vi inte kommer att ha möjlighet att gå på husvisningar på den ort vi ska flytta till. Det är ju lättast om man redan bor där. Lycka till med flyttplanerna. Jag hoppas vi kommer oss iväg någon gång i vår.
  6. 3
    Vi tänker också... ... först flytta till lägenhet och sedan titta efter hus. För oss blir det lättast så eftersom avståndet på nästan 100 mil gör att vi inte kommer att ha möjlighet att gå på husvisningar på den ort vi ska flytta till. Det är ju lättast om man redan bor där. Lycka till med flyttplanerna. Jag hoppas vi kommer oss iväg någon gång i vår.
  7. Monica
    #4

    tack ja det är svårt

    att veta hur man ska bo, men lägenhet blir nog en bra start på en ny plats.
  8. 4
    tack ja det är svårt att veta hur man ska bo, men lägenhet blir nog en bra start på en ny plats.

Liknande trådar

  1. Någon som flyttat från storstad?
    By Constance in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 22:49
  2. Att flytta till mindre då?
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 20:32
  3. Hur flytta låt från CD till
    By Fånig fråga? in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 21:05
  4. Flytta från spjälsäng till...
    By Lilliella in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 11:33
  5. Från 85.3 till 87.2 på mindre än
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar