Vad är detta?
Barnsjukdomar
  1. J
    #1

    Vad är detta?

    Det är inte första gången detta har hänt men jag förstår inte vad det är. Min äldste son är 4 år och idag gick han upp, ville inte ha frukost. Drack snabbt 2 stora glas vatten och kräktes upp allt. Mådde dåligt, kräktes igen en gång och la sig och vilade. 3 timmar senare äter han en portion pasta och mår alldeles utmärkt. Blir det lika som förra gången så kommer han att vara precis som vanligt, äta som vanligt och ingen annan i familjen blir dålig. Inte ens 2-åriga lillebor som tycker så synd om storebror att han ligger bredvid honom och kramar honom när storebror mår dåligt, ser jättegulligt ut:)

    Barnen får ju vara hemma från dagis imorgon för säkerhets skull, men är detta magsjuka? Eller något annat? Förra gången så skulle vi på barnens farfars begravning några dagar senare så det kan ju ha med det att göra tror vi. Kan barn oroa sig så mycket för något att dom kräks?
  2. 1
    Vad är detta? Det är inte första gången detta har hänt men jag förstår inte vad det är. Min äldste son är 4 år och idag gick han upp, ville inte ha frukost. Drack snabbt 2 stora glas vatten och kräktes upp allt. Mådde dåligt, kräktes igen en gång och la sig och vilade. 3 timmar senare äter han en portion pasta och mår alldeles utmärkt. Blir det lika som förra gången så kommer han att vara precis som vanligt, äta som vanligt och ingen annan i familjen blir dålig. Inte ens 2-åriga lillebor som tycker så synd om storebror att han ligger bredvid honom och kramar honom när storebror mår dåligt, ser jättegulligt ut:)

    Barnen får ju vara hemma från dagis imorgon för säkerhets skull, men är detta magsjuka? Eller något annat? Förra gången så skulle vi på barnens farfars begravning några dagar senare så det kan ju ha med det att göra tror vi. Kan barn oroa sig så mycket för något att dom kräks?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Precis så kan Albin göra....

    Han har gjort så ett par gånger... Han kan dricka och sen kräkas... sen kräks han i ett par timmar sover en liten stund och sen äter han och efter det så är han precis som vanlig...

    Ingen annan blir sjuk... jättekonstigt är det..
    Min Albin har 2 gånger fått lågt blodsocker så jag har satt detta i samband med det... men det kanske är helt fel...

    När Albin blir så här... så blir han även väldigt skakig... det skakar i benen säger han....

    Nu va det ett tag sedan Albin hade det så här... det va någon gång under sommaren... Min Albin är oxå 4 år...
    Jag har haft en liten teori att det har vart så tomt i magen, och sen massa vatten.. och att det blev för mycket för magen... som reagerade med att kräkas...
  4. 2
    Precis så kan Albin göra.... Han har gjort så ett par gånger... Han kan dricka och sen kräkas... sen kräks han i ett par timmar sover en liten stund och sen äter han och efter det så är han precis som vanlig...

    Ingen annan blir sjuk... jättekonstigt är det..
    Min Albin har 2 gånger fått lågt blodsocker så jag har satt detta i samband med det... men det kanske är helt fel...

    När Albin blir så här... så blir han även väldigt skakig... det skakar i benen säger han....

    Nu va det ett tag sedan Albin hade det så här... det va någon gång under sommaren... Min Albin är oxå 4 år...
    Jag har haft en liten teori att det har vart så tomt i magen, och sen massa vatten.. och att det blev för mycket för magen... som reagerade med att kräkas...
  5. J
    #3

    Hmmm

    det låter precis som på min 4-åring. Jag tror att din teori kan stämma. I alla fall så är båda barne pigga och glada, ingen mer kräks, inget illamående och inga dåliga magar. Så idag får dom gå på dagis:)

    Tack för svaret!
  6. 3
    Hmmm det låter precis som på min 4-åring. Jag tror att din teori kan stämma. I alla fall så är båda barne pigga och glada, ingen mer kräks, inget illamående och inga dåliga magar. Så idag får dom gå på dagis:)

    Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Så är det för mig

    jag mår illa lätt om min mage är helt tom och jag äter eller dricker snabbt.

    En massa vatten på helt tom mage vet jag nu att det kan få mig att kräkas. Det blir en chock för magen, det är dessutom kallt.

    Detsamma kan faktiskt hända med mat om jag äter för fort och magen är helt tom. Speciellt om det är soppa, dvs vätskebaserad mat.

    Man får helt enkelt vara försiktig och ta lite i taget.

    Karin
  8. 4
    Så är det för mig jag mår illa lätt om min mage är helt tom och jag äter eller dricker snabbt.

    En massa vatten på helt tom mage vet jag nu att det kan få mig att kräkas. Det blir en chock för magen, det är dessutom kallt.

    Detsamma kan faktiskt hända med mat om jag äter för fort och magen är helt tom. Speciellt om det är soppa, dvs vätskebaserad mat.

    Man får helt enkelt vara försiktig och ta lite i taget.

    Karin

Liknande trådar

  1. Ser detta ok ut?
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 09:09
  2. Va kan detta va?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 16:34
  3. Är detta kul?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 10:41
  4. Ok, detta med kändisar då... Detta är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  5. vad är detta?
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar