På fest igår och de har en fyramånaders kille! Fick hålla och lukta och gosa och han var så snäll och go! Började längta som en tok.

Så när jag släckt ögonen för kvällen drog förlossningsdrömmarna igång. Jösses vad jag fött barn i natt. Ett och samma barn såklart, men jag började med att sitta med bebben i famnen och tänkte sedan tillbaka på förlossningen ett antal ggr, men mindes olika saker varje gång så det blev som flera förlossningar.

Det gjorde ont, och magen hängde där som en deg efteråt och värkte men jag var rätt pigg ändå. Vi bestämde oss för att åka hem efter ett par timmar bara (konstigt, tycker jag, ingen amning igång såvitt jag vet). Smsade släktingar att det blivit en pojke.

Tyvärr upptäckte jag att jag var ute på stan dagen efter utan barn... men tänkte att den var i goda händer på bb... jag resonerade som så att den skulle vara kvar där, men vi hade annat för oss. Insåg själv att det inte var helt rätt, men gick ändå inte och hämtade honom utan drev runt och fikade med kompisar och så.

Oroligt gnagande tanke var om bäbisen fick nån mat, jag hade ju inte ammat den, men lyckades fortsätta gå runt på stan utan att bekymra mig nämnvärt. Inget namn hade vi heller till den stackaren...
Det tänkte jag skylla på nån annan, eftersom jag inte fått upp bäbisen på bröstet som nyfödd.

Usch, va konstigt man drömmer, inge kul! Jag var verkligen ingen bra mamma inatt, och det kändes liksom för jobbigt att gå och hämta bäbisen...

Och inget var färdigt och fixat hemma...
Det enda jag tyckte var plus var att jag faktiskt hade packat en bb-väska innan och att det var himla roligt att det var gjort.

I verkligheten är det lyckligtvis mycket mer fixat än i drömmen. bb-väskan däremot är opackad.

Nåja, ville bara skriva medan jag mindes. Ofta glömmer jag drömmen om jag inte förmedlar till nån lite fort och sambon sover ÄN!

Hoppas alla får en skön söndag!