NU ÄR LILLEBROR HÄR =)
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    NU ÄR LILLEBROR HÄR =)

    I onsdags morse föddes han tillslut våran Lillebror. 3270 g och 47 cm och SÅÅÅÅ söt =) När han kom ut var namnet givet, det var helt klart en liten Melvin.

    Vi hade fått tid för igångstättning imorgon, men Melvin hade ingen lust att stanna till dess. Förlossningen gick bra, men FORT... klockan sex vaknade jag och gick upp för att kissa hade ingen värkar eller något liknande. På toa gick vattnet och vid halv sju började värkarna komma och snart kom de varannan minut (Tomas såg väldigt nervös ut och trodde att jag skulle föda i bilen...) när vi strax innan halv åtta kom i på förlossningen så var jag fullt öppen hade grymma krystvärkar. Personalen trodde att jag skulle föda i ankomstrummer... men jag blev arg och krävde att få komma in till et förlossningsrum och få LUSTGAS (inte för att den hann göra så mycket nytta, men jag hade bestämt mig för att jag ville ha lustgasen...) så jag lyckades hålla emot och han få komma in till ett förlossningsrum och andas lite lustgas. Klockan två minuter i åtta var han ute...
    Så nu sitter vi hemma med världens goaste lille kille. Den känns helt underbart!!! Den enda jobbiga är att amningen inte riktigt funkar... vet att det är helt normalt att det tar ett tag men ändå.

    Jag har laddat upp två bilder på Melvin i mitt album, men jag vet inte om det blivit godkända ännu, men snart kan ni iallafall gå in och tjuv titta på underveket =)
  2. 1
    NU ÄR LILLEBROR HÄR =) I onsdags morse föddes han tillslut våran Lillebror. 3270 g och 47 cm och SÅÅÅÅ söt =) När han kom ut var namnet givet, det var helt klart en liten Melvin.

    Vi hade fått tid för igångstättning imorgon, men Melvin hade ingen lust att stanna till dess. Förlossningen gick bra, men FORT... klockan sex vaknade jag och gick upp för att kissa hade ingen värkar eller något liknande. På toa gick vattnet och vid halv sju började värkarna komma och snart kom de varannan minut (Tomas såg väldigt nervös ut och trodde att jag skulle föda i bilen...) när vi strax innan halv åtta kom i på förlossningen så var jag fullt öppen hade grymma krystvärkar. Personalen trodde att jag skulle föda i ankomstrummer... men jag blev arg och krävde att få komma in till et förlossningsrum och få LUSTGAS (inte för att den hann göra så mycket nytta, men jag hade bestämt mig för att jag ville ha lustgasen...) så jag lyckades hålla emot och han få komma in till ett förlossningsrum och andas lite lustgas. Klockan två minuter i åtta var han ute...
    Så nu sitter vi hemma med världens goaste lille kille. Den känns helt underbart!!! Den enda jobbiga är att amningen inte riktigt funkar... vet att det är helt normalt att det tar ett tag men ändå.

    Jag har laddat upp två bilder på Melvin i mitt album, men jag vet inte om det blivit godkända ännu, men snart kan ni iallafall gå in och tjuv titta på underveket =)
  3. Anonym
    #2

    GRATTIS!

    Vad skönt att han stannade så länge som han gjorde, namnet är ju lysande!

    Mys så gott hela lilla familjen!

    Kram

    Malin
  4. 2
    GRATTIS! Vad skönt att han stannade så länge som han gjorde, namnet är ju lysande!

    Mys så gott hela lilla familjen!

    Kram

    Malin
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Men åhhh grattis!!!!!!

    Vad härligt att höra att det gått bra!!! Nu väntar vi med spänning på bilderna!!!

    Stoooor grattiskram!
  6. 3
    Men åhhh grattis!!!!!! Vad härligt att höra att det gått bra!!! Nu väntar vi med spänning på bilderna!!!

    Stoooor grattiskram!
  7. MammaK, v.34
    #4

    Stoooooort grattis!

    Jag var beredd på att han skulle dyka upp imorgon eftersom du skrivit tidigare om igångsättningen, men det var väl typiskt att de alltid ska bestämma själva!! Skönt att han höll sig i magen så länge ändå, det blev ju till sist en riktigt stor kille ni fick!! Jättegrattis till er alla!
  8. 4
    Stoooooort grattis! Jag var beredd på att han skulle dyka upp imorgon eftersom du skrivit tidigare om igångsättningen, men det var väl typiskt att de alltid ska bestämma själva!! Skönt att han höll sig i magen så länge ändå, det blev ju till sist en riktigt stor kille ni fick!! Jättegrattis till er alla!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Grattis grattis grattis!

    Underbart!

    Ammningen ger sig ska du se, det kan vara lite knepigt i början. Det tog tid för oss sist med ta det lungt bara.

    Grattis till lilla Melvin!
  10. 5
    Grattis grattis grattis! Underbart!

    Ammningen ger sig ska du se, det kan vara lite knepigt i början. Det tog tid för oss sist med ta det lungt bara.

    Grattis till lilla Melvin!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    GRATTIS!!

    Så skönt att han i alla fall kunde vänta såpass länge!

    Längtar efter en titt på nykomlingen - men bilderna verkar inte kommit upp än - typiskt att det ska vara helg...

    Amningen kommer nog igång så småningom ska du se!
  12. 6
    GRATTIS!! Så skönt att han i alla fall kunde vänta såpass länge!

    Längtar efter en titt på nykomlingen - men bilderna verkar inte kommit upp än - typiskt att det ska vara helg...

    Amningen kommer nog igång så småningom ska du se!
  13. Lollipop v 37+3
    #7

    Åhh grattis!!!

    Det är så underbart att vi en efter en får våra bebbar här i gruppen! Skönt att allt gich bra också! Grattis igen och lycka till, det är väl nu allt börjar, även om det känns som finalen för oss som fortfarande väntar ;)
  14. 7
    Åhh grattis!!! Det är så underbart att vi en efter en får våra bebbar här i gruppen! Skönt att allt gich bra också! Grattis igen och lycka till, det är väl nu allt börjar, även om det känns som finalen för oss som fortfarande väntar ;)
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Å va roligt!

    Vilka snabba bebisar som kommer!
    Melvin gjorde snygg entre tycker jag, klart han ville bestämma själv och inte vänta på igångsättning!!
    Grattiskramar till er!
    Ser fram emot bilderna!
  16. 8
    Å va roligt! Vilka snabba bebisar som kommer!
    Melvin gjorde snygg entre tycker jag, klart han ville bestämma själv och inte vänta på igångsättning!!
    Grattiskramar till er!
    Ser fram emot bilderna!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    men GRATTIS!!!! underbart!

    vilken raketfart han kom ut med, lille sötmelvin! han är verkligen otroligt fin! grattis till hela familjen.
    --paulina
  18. 9
    men GRATTIS!!!! underbart! vilken raketfart han kom ut med, lille sötmelvin! han är verkligen otroligt fin! grattis till hela familjen.
    --paulina
  19. Agneta H, trean bf 8/11
    #10

    Grattis!!

    Vad skönt att allt gick så bra. Njut nu riktigt av ert lilla underverk!
  20. 10
    Grattis!! Vad skönt att allt gick så bra. Njut nu riktigt av ert lilla underverk!
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS!

    Ett stoooort grattis till hela familjen!!!
    Melvin är ett gulligt namn tycker jag..
    Grattis till familjelyckan och många kramar och lyckönskningar!!!
  22. 11
    GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! Ett stoooort grattis till hela familjen!!!
    Melvin är ett gulligt namn tycker jag..
    Grattis till familjelyckan och många kramar och lyckönskningar!!!
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    Jättegrattis! imt

    .
  24. 12
    Jättegrattis! imt .
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Ett enormt stort GRATTIS till hela familjen!

    Vad härligt Linda! Jag sitter här med lyckor känslor, ett fånigt leende och ryser. Jag är sååå glad för er skull. Stort Grattis till Melvin! DU skall se att amningen löser sig snart!
    Kramar!
  26. 13
    Ett enormt stort GRATTIS till hela familjen! Vad härligt Linda! Jag sitter här med lyckor känslor, ett fånigt leende och ryser. Jag är sååå glad för er skull. Stort Grattis till Melvin! DU skall se att amningen löser sig snart!
    Kramar!
  27. Carola Bf 26/11
    #14

    Grattis!!!

    Och lycka till, skönt att allt gick bra!
  28. 14
    Grattis!!! Och lycka till, skönt att allt gick bra!
  29. Medlem sedan
    Apr 1999
    #15

    Stort Grattis till lillebror Melvin!!

    Vad skönt att han stannade i magen så pass länge ändå!
    Verkligen jätte grattis!!
  30. 15
    Stort Grattis till lillebror Melvin!! Vad skönt att han stannade i magen så pass länge ändå!
    Verkligen jätte grattis!!
  31. Tedas V.34
    #16

    ÅH grattis

    Va roligt och skönt att det gick bra.

    Grattis Igen
  32. 16
    ÅH grattis Va roligt och skönt att det gick bra.

    Grattis Igen
  33. Tedas V.34
    #17

    Åh va söt

    han är , jättefin
  34. 17
    Åh va söt han är , jättefin
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Hjälp vilken gullig kille!

    Så söt! Grattis till tusen hälsar både maken och jag. Så himla fin pojke! Har tänkt mycket på dig och berättat om dig för min man som inte kan förstå hur man orkar gå igenom det ni gjort tidigare. Vad underbart härligt att allt gick bra nu. Ta hand om er hela familjen och du ska se att amningen kommer igång snart. Om inte...ja, det är inte hela världen. *KRAMAR*
  36. 18
    Hjälp vilken gullig kille! Så söt! Grattis till tusen hälsar både maken och jag. Så himla fin pojke! Har tänkt mycket på dig och berättat om dig för min man som inte kan förstå hur man orkar gå igenom det ni gjort tidigare. Vad underbart härligt att allt gick bra nu. Ta hand om er hela familjen och du ska se att amningen kommer igång snart. Om inte...ja, det är inte hela världen. *KRAMAR*
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19

    Åhhh grattis

    Guuud va skönt att allt gått bra.

    Grattis så himla mycket på dig.
  38. 19
    Åhhh grattis Guuud va skönt att allt gått bra.

    Grattis så himla mycket på dig.
  39. MammaK, v.34
    #20

    Och vad fin han är!!!

    En sådan underbar liten varelse, helt otroligt söt. Förstår att ni måste vara väldigt lyckliga.
  40. 20
    Och vad fin han är!!! En sådan underbar liten varelse, helt otroligt söt. Förstår att ni måste vara väldigt lyckliga.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lillebror kom den 9/9!
    By Winnertaco in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 08:30
  2. Lillebror är här
    By Johanna_74 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:17
  3. En lillebror
    By Plano in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:52
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar