Nu är väggen nära.....
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Nu är väggen nära.....

    I går somnade jag vid 23, Emmie vaknade 00.30, ammade och somnade om efter lite pyssel.
    Halv 3 ropar Melwin, får gå in och hämta honom eftersom mannen inte befinner sig i sin säng.
    Samtidigt vaknar Emmie igen....
    Springer upp på övervåningen och nästintill skriker åt maken som somnat i soffan och t.o.m. hämtat ett extra täcke som låg inne på kontoret och brett över sig ( han hade nog tänkt sova där hela natten)
    Hojtar att nu får han minsann ta och pallra sig ner.
    Emmie skriker.
    Ammar, ammar och ammar.
    Hon vägrar somna om.
    Halv 5 tittar jag på klockan sista gången......
    Kl. 7 kvittrar Emmie igen......


    *suck*

    Å med en karl som inte bryr sig ett skvatt och inte hjälper mig med nåt så känner jag snart att jag bryter ihop.
    Satt och grät i natt och tänkte att snart så sticker jag härifrån.
    Jag klarar mig bättre på egen hand, för då har jag i alla fall ingen att iritera mig på!
  2. 1
    Nu är väggen nära..... I går somnade jag vid 23, Emmie vaknade 00.30, ammade och somnade om efter lite pyssel.
    Halv 3 ropar Melwin, får gå in och hämta honom eftersom mannen inte befinner sig i sin säng.
    Samtidigt vaknar Emmie igen....
    Springer upp på övervåningen och nästintill skriker åt maken som somnat i soffan och t.o.m. hämtat ett extra täcke som låg inne på kontoret och brett över sig ( han hade nog tänkt sova där hela natten)
    Hojtar att nu får han minsann ta och pallra sig ner.
    Emmie skriker.
    Ammar, ammar och ammar.
    Hon vägrar somna om.
    Halv 5 tittar jag på klockan sista gången......
    Kl. 7 kvittrar Emmie igen......


    *suck*

    Å med en karl som inte bryr sig ett skvatt och inte hjälper mig med nåt så känner jag snart att jag bryter ihop.
    Satt och grät i natt och tänkte att snart så sticker jag härifrån.
    Jag klarar mig bättre på egen hand, för då har jag i alla fall ingen att iritera mig på!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Men snälla du.....

    det där låter urjobbigt. Barnen är ju som de är, men mannen? Vill han ha det på det viset? Det verkar ju som om han frivilligt ställer sig vid sidan av?

    Jag förstår att dina tankar går som de gör, men jag hoppas att ni kan ordna upp situationen.

    kram
  4. 2
    Men snälla du..... det där låter urjobbigt. Barnen är ju som de är, men mannen? Vill han ha det på det viset? Det verkar ju som om han frivilligt ställer sig vid sidan av?

    Jag förstår att dina tankar går som de gör, men jag hoppas att ni kan ordna upp situationen.

    kram
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Men!

    Kan inte pappan hjälpa till liiite mer? Ta hand om storebror i alla fall!
    Jag hade ett tag där Alice åt varje-varannan timme på natten och jag kände mig som ett vrak eftersom jag inte fick sova så jag förstår dig! Här hjälpte det med gröt på kvällen samt att amma oftare på dagen (erbjuda utan att hon sagt något) samt att börja med mer riktig mat.
    Hoppas verkligen att det bättrar till sig!! Kan du vila något på dagen när Emmie vilar och Melwin är på dagis? Det kan ju vara en räddning i alla fall.
    Här tog ju maken hand om storebror när han krånglade väldigt med sömnen i alla fall - det verkar som Jacob behöver skärpa till sig rejält! Åtminstone på helgerna!
    Styrkekramar till dig! Ta hand om dig så vi kan ses på en fika snart!
  6. 3
    Men! Kan inte pappan hjälpa till liiite mer? Ta hand om storebror i alla fall!
    Jag hade ett tag där Alice åt varje-varannan timme på natten och jag kände mig som ett vrak eftersom jag inte fick sova så jag förstår dig! Här hjälpte det med gröt på kvällen samt att amma oftare på dagen (erbjuda utan att hon sagt något) samt att börja med mer riktig mat.
    Hoppas verkligen att det bättrar till sig!! Kan du vila något på dagen när Emmie vilar och Melwin är på dagis? Det kan ju vara en räddning i alla fall.
    Här tog ju maken hand om storebror när han krånglade väldigt med sömnen i alla fall - det verkar som Jacob behöver skärpa till sig rejält! Åtminstone på helgerna!
    Styrkekramar till dig! Ta hand om dig så vi kan ses på en fika snart!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Frivilligt...

    ...ja det tycker jag i all fall.
    Har jag lagt Emmie och ämpat med henne i ett par timmar inna det så vill han även att jag tar och gör Melwin klar för sängen så att han kan natta....

    Snacka om att försöka komma undan allt!
  8. 4
    Frivilligt... ...ja det tycker jag i all fall.
    Har jag lagt Emmie och ämpat med henne i ett par timmar inna det så vill han även att jag tar och gör Melwin klar för sängen så att han kan natta....

    Snacka om att försöka komma undan allt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jo....

    ... han behöver minst sagt skärpa sig!
    Emmei äter gröt på kvällen men de senaste kvällarna har hon vägrat och inte velat amma heller men en stor flaska ersättning har gått bra!
    Men inte har hon sovit bättre för det...
    Jag kommer aldrig till ro när Emmie vilar och Melwin är på dagis, det är så många andra måsten.....

    JAg ammar Emmie även när hon inte verkar hungrig, delvis för att inte tappa mjölkproduktionen och delvis för att det är mysigt.
    Hon somnar själv i spjälsängen på kvällen men har svårt att somna om på natten själv utan att amma. Eller snarare, hon somnar inte om hon inte får snutta!

    Men just nu försöker jag samla mod för at ringa en familjerådgivare för jag orkar inte detta mer.
    JAg och Jakob har svårt för att prata med varandra och just nu tiger jag bara och känner hur det växer inombords.
    Snart exploderar jag väl......
  10. 5
    Jo.... ... han behöver minst sagt skärpa sig!
    Emmei äter gröt på kvällen men de senaste kvällarna har hon vägrat och inte velat amma heller men en stor flaska ersättning har gått bra!
    Men inte har hon sovit bättre för det...
    Jag kommer aldrig till ro när Emmie vilar och Melwin är på dagis, det är så många andra måsten.....

    JAg ammar Emmie även när hon inte verkar hungrig, delvis för att inte tappa mjölkproduktionen och delvis för att det är mysigt.
    Hon somnar själv i spjälsängen på kvällen men har svårt att somna om på natten själv utan att amma. Eller snarare, hon somnar inte om hon inte får snutta!

    Men just nu försöker jag samla mod för at ringa en familjerådgivare för jag orkar inte detta mer.
    JAg och Jakob har svårt för att prata med varandra och just nu tiger jag bara och känner hur det växer inombords.
    Snart exploderar jag väl......
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Ta dig mod Therese!

    Och ring familjerådgivningen. Tror ni båda behöver det... Om inte annat för att få hjälp att få ur ord som du hållt intte, och kanske så han får ut en förklaring varför han agerar som han gör. Vem vet, det kanske inte är försent att hitta tillbaks till varandra, men i vilket fall som helst så är det ju bra att reda ut såna här klumpar. Trots allt så är man ju sammansvetsade resten av livet (eller nåja i 18 år till iaf) med take på barnen, vare sig man väljer att fortsätta vara ett par eller inte.

    Så här kan du inte ha det! Frustrerad med sömnbrist, usch. Jag lider med dig.

    Tips tänker jag inte ge dig några. Jag vet att du är klok som en bok och gör vad du kan och känner är bäst för er.

    Men stora kramar skickar jag massvis. Och jag är inte många meter bort ifall du vill fly fältet. Jag bjuder på te och kan tom tillhandahålla en resesäng om det kniper

    KRAM
  12. 6
    Ta dig mod Therese! Och ring familjerådgivningen. Tror ni båda behöver det... Om inte annat för att få hjälp att få ur ord som du hållt intte, och kanske så han får ut en förklaring varför han agerar som han gör. Vem vet, det kanske inte är försent att hitta tillbaks till varandra, men i vilket fall som helst så är det ju bra att reda ut såna här klumpar. Trots allt så är man ju sammansvetsade resten av livet (eller nåja i 18 år till iaf) med take på barnen, vare sig man väljer att fortsätta vara ett par eller inte.

    Så här kan du inte ha det! Frustrerad med sömnbrist, usch. Jag lider med dig.

    Tips tänker jag inte ge dig några. Jag vet att du är klok som en bok och gör vad du kan och känner är bäst för er.

    Men stora kramar skickar jag massvis. Och jag är inte många meter bort ifall du vill fly fältet. Jag bjuder på te och kan tom tillhandahålla en resesäng om det kniper

    KRAM
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    kära therese...

    Nu är det jag som ger dig en spark, så att du ringer familjerådgivaren i morgon. För nu har du haft det jobbigt och mått dåligt aldeles för länge. Men jag ger dig också en kram.

    Skulle vilja ge Jacob en spark med, så att han kan börja förstå.

    Vill Émmie inte ta flaska på natten??? Vet att det är lättare och mysigare att snutta, men det låter som om du behöver sova lite.

    Jag tycker också att han borde ta ett större ansvar för Melwin, kan du inte bara säga till han att nu får du göra iordning Melwin för natten, för jag ska göra detta med Emmie....och du strunta i dina måsten på dagen när Emmie sover och du har Melwin på dagis, test det i en vecka iaf.

    Stor bamse kram, ring om du vill....Lars åker bort nu i en vecka, så vill ni träffas så hojta till.
  14. 7
    kära therese... Nu är det jag som ger dig en spark, så att du ringer familjerådgivaren i morgon. För nu har du haft det jobbigt och mått dåligt aldeles för länge. Men jag ger dig också en kram.

    Skulle vilja ge Jacob en spark med, så att han kan börja förstå.

    Vill Émmie inte ta flaska på natten??? Vet att det är lättare och mysigare att snutta, men det låter som om du behöver sova lite.

    Jag tycker också att han borde ta ett större ansvar för Melwin, kan du inte bara säga till han att nu får du göra iordning Melwin för natten, för jag ska göra detta med Emmie....och du strunta i dina måsten på dagen när Emmie sover och du har Melwin på dagis, test det i en vecka iaf.

    Stor bamse kram, ring om du vill....Lars åker bort nu i en vecka, så vill ni träffas så hojta till.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Sådär

    kan jag oxå känna ibland.
    Vi hade såna där nätter i 2 veckor(fast Klara var inte vaken mellan halv3-halv 5, jo några gånger)

    De gånger sambon börjar kl7 blir det att jag ligger på helspänn och vaknar för minsta lilla.
    Men när han är ledig kan jag bli lite irri för att han aldrig märker när Iza springer upp.

    Vi behöver nog sparka karlana i ändan, eller rent av fara bort en natt(fast då är det ju det här med amningen)
  16. 8
    Sådär kan jag oxå känna ibland.
    Vi hade såna där nätter i 2 veckor(fast Klara var inte vaken mellan halv3-halv 5, jo några gånger)

    De gånger sambon börjar kl7 blir det att jag ligger på helspänn och vaknar för minsta lilla.
    Men när han är ledig kan jag bli lite irri för att han aldrig märker när Iza springer upp.

    Vi behöver nog sparka karlana i ändan, eller rent av fara bort en natt(fast då är det ju det här med amningen)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Du har tre barn just nu

    Jag blir sååååå irriterad när jag läser om sånt här, VARFÖR tycker sig så många karlar att deras kvinnor ska ta hand om ALLT som rör hemmet och barnen?

    Personligen skulle jag gett gubben en väska och bett honom flytta tillbaka hem till mamma för så beter man sig bara inte.

    Kan han inte fatta att han beter sig som en 5-åring och det är dags att växa upp och ta ansvar nu så är det nog till att dra in familjerådgivningen. Många ggr funkar det när någon annan berättar för dem att deras beteende inte är riktigt funkis.

    Usch, stackare, hoppas ni får ordning på detta. Jag förstår att du grät inatt :-((

    /mie
  18. 9
    Du har tre barn just nu Jag blir sååååå irriterad när jag läser om sånt här, VARFÖR tycker sig så många karlar att deras kvinnor ska ta hand om ALLT som rör hemmet och barnen?

    Personligen skulle jag gett gubben en väska och bett honom flytta tillbaka hem till mamma för så beter man sig bara inte.

    Kan han inte fatta att han beter sig som en 5-åring och det är dags att växa upp och ta ansvar nu så är det nog till att dra in familjerådgivningen. Många ggr funkar det när någon annan berättar för dem att deras beteende inte är riktigt funkis.

    Usch, stackare, hoppas ni får ordning på detta. Jag förstår att du grät inatt :-((

    /mie
  19. Tess m Ella 12/5
    #10

    Vännen,

    Det fungerar inte som du har det nu. Du har fått många bra råd här ovan. Fundera och hämta mod att ringa. Det tycker jag.

    Sen för allt det som är precis just nu, varje dag. Våga säga till, våga vara svag. Vi är flera som så gärna svänger förbi dig eller har dig på besök i våra hem (här hemma finns ett ledigt gästrum och en man som i och för sig inte hjälper till på natten *morr*, men han lagar fantastisk mat :) dessutom finns det discosällskap till Emmie).

    Ingen av oss kräver att du ska vara glad, social eller ens trevlig :) Du får vara precis som du är.

    Jag mailar dig. Sköt om dig. KRAM.
  20. 10
    Vännen, Det fungerar inte som du har det nu. Du har fått många bra råd här ovan. Fundera och hämta mod att ringa. Det tycker jag.

    Sen för allt det som är precis just nu, varje dag. Våga säga till, våga vara svag. Vi är flera som så gärna svänger förbi dig eller har dig på besök i våra hem (här hemma finns ett ledigt gästrum och en man som i och för sig inte hjälper till på natten *morr*, men han lagar fantastisk mat :) dessutom finns det discosällskap till Emmie).

    Ingen av oss kräver att du ska vara glad, social eller ens trevlig :) Du får vara precis som du är.

    Jag mailar dig. Sköt om dig. KRAM.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Nej du

    sådär ska det inte vara! Tror att karln din har blivit ALLDELES för bekväm och tror att du ska göra allt. Det är dags att tänka om...

    Du har fått en massa tips och förslag ovan och nu kommer jag med lite pekpinnar jag med ;-) Låt mannen ta båda barnen en natt så lånar jag ut en soffa som du ka slagga på. Allvarligt talat, det är bättre att han får ta hela jobbet ett tag än att du ska må såhär uselt! (Vad gäller amningen så klarar Emmie sig på flaska en natt och du kan pumpa ur sålänge. Man sinar inte så snabbt).

    Jag ställer gärna upp och går en promenad med Emmie om du behöver sova. Och sänk kraven! Det behöver inte vara perfekt varje dag!!

    Kramar
  22. 11
    Nej du sådär ska det inte vara! Tror att karln din har blivit ALLDELES för bekväm och tror att du ska göra allt. Det är dags att tänka om...

    Du har fått en massa tips och förslag ovan och nu kommer jag med lite pekpinnar jag med ;-) Låt mannen ta båda barnen en natt så lånar jag ut en soffa som du ka slagga på. Allvarligt talat, det är bättre att han får ta hela jobbet ett tag än att du ska må såhär uselt! (Vad gäller amningen så klarar Emmie sig på flaska en natt och du kan pumpa ur sålänge. Man sinar inte så snabbt).

    Jag ställer gärna upp och går en promenad med Emmie om du behöver sova. Och sänk kraven! Det behöver inte vara perfekt varje dag!!

    Kramar
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Minst sagt!

    Tar hon inte napp? Hur mycket snuttar hon? Tror du hon kan nöja sig med lite vatten istället? Så lyckades jag lösa det i alla fall. Alice ammade sig ju alltid till sömns innan (även efter att ha ätit 200 ml välling), men när jag fick henne att sova i egen säng (bredvid min så klart) så försvann det! Jag gav bara lite vatten på natten och hon nöjde sig med det och somnade om.
    Vad gäller karln din så skulle han nog behöva en spark där bak för att vakna lite! Kan inte han ta hand om Melwin på kvällen (natta) och natten???
    Förstår att du inte orkar mer! Du kan alltid fly hit lite om du vill. Grabbarna kan ju leka ihop och i värsta fall kan jag gå en runda med tjejerna i syskonvagnen så du kan vila (med grabbarna stojandes i trädgården). Eller kom när han är på dagis, min tjej somnar hur lätt som helst på promender här på grusvägarna och jag har ju en syskonvagn (med mjuklift - den använder vi inte längre)
    KRAMAR!!!
  24. 12
    Minst sagt! Tar hon inte napp? Hur mycket snuttar hon? Tror du hon kan nöja sig med lite vatten istället? Så lyckades jag lösa det i alla fall. Alice ammade sig ju alltid till sömns innan (även efter att ha ätit 200 ml välling), men när jag fick henne att sova i egen säng (bredvid min så klart) så försvann det! Jag gav bara lite vatten på natten och hon nöjde sig med det och somnade om.
    Vad gäller karln din så skulle han nog behöva en spark där bak för att vakna lite! Kan inte han ta hand om Melwin på kvällen (natta) och natten???
    Förstår att du inte orkar mer! Du kan alltid fly hit lite om du vill. Grabbarna kan ju leka ihop och i värsta fall kan jag gå en runda med tjejerna i syskonvagnen så du kan vila (med grabbarna stojandes i trädgården). Eller kom när han är på dagis, min tjej somnar hur lätt som helst på promender här på grusvägarna och jag har ju en syskonvagn (med mjuklift - den använder vi inte längre)
    KRAMAR!!!
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13

    Stå på dig vännen!

    Förstår att det måste vara frusterande, både med barnen och maken. Du gör rätt som kontaktar en familjerådgivare, du behöver få ut dig allt!

    Jag vet att du vill att J ska hjälpa till men tills han gör det så kanske du kan pröva med detta:


    - Kontakta familjerådgivningen.
    - Låt Melwin sova i ert sovrum men i egen säng, eller sätt hans säng brevid er så ni får en MEGAsäng
    - Ge Emmie ersättning på natten, Baby Plus ger längre
    mättnadskänsla.
    - Låt Emmie sova i din säng
    - Och hör med BVC, läste nån artikel om att det finns
    speciell hjälp för sånt här, de om några borde veta.

    Många styrkekramar från oss här!!!!
  26. 13
    Stå på dig vännen! Förstår att det måste vara frusterande, både med barnen och maken. Du gör rätt som kontaktar en familjerådgivare, du behöver få ut dig allt!

    Jag vet att du vill att J ska hjälpa till men tills han gör det så kanske du kan pröva med detta:


    - Kontakta familjerådgivningen.
    - Låt Melwin sova i ert sovrum men i egen säng, eller sätt hans säng brevid er så ni får en MEGAsäng
    - Ge Emmie ersättning på natten, Baby Plus ger längre
    mättnadskänsla.
    - Låt Emmie sova i din säng
    - Och hör med BVC, läste nån artikel om att det finns
    speciell hjälp för sånt här, de om några borde veta.

    Många styrkekramar från oss här!!!!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Hon tar napp

    Men inte på natten...
    Hon skriker tills jag tar upp henne och hon letar verkligen efter bröstet.
    Hon har svårt för att dricka vatten, det går knappt på dagtid. Ändå använder jag samma flaska som jag ger ersättningen i.

    Men nåt positivt, Jakob såg verkligen hur trött jag är iag när han kom hem vid 14.
    JAg hade velat att han skulle va hemma i kväll men han tog med sig Melwin på hockey och jag får en kväll med Emmie....

  28. 14
    Hon tar napp Men inte på natten...
    Hon skriker tills jag tar upp henne och hon letar verkligen efter bröstet.
    Hon har svårt för att dricka vatten, det går knappt på dagtid. Ändå använder jag samma flaska som jag ger ersättningen i.

    Men nåt positivt, Jakob såg verkligen hur trött jag är iag när han kom hem vid 14.
    JAg hade velat att han skulle va hemma i kväll men han tog med sig Melwin på hockey och jag får en kväll med Emmie....

  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    Men nu får du iallafall en andpaus från Melwin...

    det verkar som om Jakob försöker iallafall, på sitt sätt. Män vet absolut inte vad de ska göra när de ska göra det...men de försöker...

    Hoppas ni kan reda ut det här..kram
  30. 15
    Men nu får du iallafall en andpaus från Melwin... det verkar som om Jakob försöker iallafall, på sitt sätt. Män vet absolut inte vad de ska göra när de ska göra det...men de försöker...

    Hoppas ni kan reda ut det här..kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Jo, visserligen...

    Men här pågår just nu VM i att hålla Emmie vaken!!

    Hon sova bara en kort kort stund på fm idag men slocknade sedan p åem och sov till 16. Så nu har jag precis gett henne en stor portion gröt, lite efterrätt och ett rån så nu ska hon få va vaken tills hon stupar igen!

    Man får ju försöka med allt!
  32. 16
    Jo, visserligen... Men här pågår just nu VM i att hålla Emmie vaken!!

    Hon sova bara en kort kort stund på fm idag men slocknade sedan p åem och sov till 16. Så nu har jag precis gett henne en stor portion gröt, lite efterrätt och ett rån så nu ska hon få va vaken tills hon stupar igen!

    Man får ju försöka med allt!
  33. Tess m Ella 12/5
    #17

    Eller hur ...

    så korta lurar som möjligt, gärna så få som möjligt. Sen proppar vi dom fulla med mat och låter dom vara vakna tills dom slocknar ... Tror nog att vi har provat allt här hemma snart. Jag kommer på tjugo nya ideér varje dag, men hjälp av alla här inne, min sambo börjar tro att jag är helt galen. Men även han vill prova allt nu bara för att få sova lite mer.
  34. 17
    Eller hur ... så korta lurar som möjligt, gärna så få som möjligt. Sen proppar vi dom fulla med mat och låter dom vara vakna tills dom slocknar ... Tror nog att vi har provat allt här hemma snart. Jag kommer på tjugo nya ideér varje dag, men hjälp av alla här inne, min sambo börjar tro att jag är helt galen. Men även han vill prova allt nu bara för att få sova lite mer.
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    Ja men vad f-n!!!

    Skrika vill jag göra, när jag läser ditt inlägg. Men vad hjälper det för du lär inte höra det ändå.
    Nog för att Jimmy kan vara slö så det förslår men detta är ju EXTREMT!!!

    Ta vara på Texas råd och slagga där en natt UTAN man och barn! Du är välkommen hit också precis NÄR DU VILL!!!

    Alltså, allvarligt, vad pysslar han med? Han må ha blivit bortskämd av dig, delvis, men nog fanken får man se till att se när ens FRU inte mår bra och det gör du INTE!

    Du har begåvats med fantastiskt fina barn, du är själv en underbar människa, men vad har hänt med mannen????

    Ta väl hand om dig!!!

    Många välmenande kramar
    Debbie
  36. 18
    Ja men vad f-n!!! Skrika vill jag göra, när jag läser ditt inlägg. Men vad hjälper det för du lär inte höra det ändå.
    Nog för att Jimmy kan vara slö så det förslår men detta är ju EXTREMT!!!

    Ta vara på Texas råd och slagga där en natt UTAN man och barn! Du är välkommen hit också precis NÄR DU VILL!!!

    Alltså, allvarligt, vad pysslar han med? Han må ha blivit bortskämd av dig, delvis, men nog fanken får man se till att se när ens FRU inte mår bra och det gör du INTE!

    Du har begåvats med fantastiskt fina barn, du är själv en underbar människa, men vad har hänt med mannen????

    Ta väl hand om dig!!!

    Många välmenande kramar
    Debbie
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    En stor kram

    skickar jag till dig och en stor spark i arslet till gubben din som inte fattar att han måste hjälpa till mer.

    Inga råd att ge som du inte redan fått men håller en tumme att gubben din snart vaknar upp ur sin dvala och fattar att han riskerar att förlora familjen om han inte skärper sig.

    *kram*
  38. 19
    En stor kram skickar jag till dig och en stor spark i arslet till gubben din som inte fattar att han måste hjälpa till mer.

    Inga råd att ge som du inte redan fått men håller en tumme att gubben din snart vaknar upp ur sin dvala och fattar att han riskerar att förlora familjen om han inte skärper sig.

    *kram*
  39. Mumselimums
    #20

    Gå inte med på det

    Ni är väl två om barnen? Varför ska han glida runt på en räkmacka med allt fixat för sig?

    Jag tycker det låter som om ni behöver ta er ett rejält snack med varann om vem som ska göra vad och när. Du är ledig för att vara mamma, inte hemmafru. Du har ledigt från jobbet för att vara mamma under arbetstid. När mannen är hemma får ni dela på tiden som blir över.

    ...tycker jag!
  40. 20
    Gå inte med på det Ni är väl två om barnen? Varför ska han glida runt på en räkmacka med allt fixat för sig?

    Jag tycker det låter som om ni behöver ta er ett rejält snack med varann om vem som ska göra vad och när. Du är ledig för att vara mamma, inte hemmafru. Du har ledigt från jobbet för att vara mamma under arbetstid. När mannen är hemma får ni dela på tiden som blir över.

    ...tycker jag!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad ska jag ha på väggen
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 09:26
  2. hål i väggen
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 19:27
  3. Ibland är väggen nära
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:48
  4. Nära, nära, hela tiden
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 15:33
  5. Nära nära hela tiden...
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar