Trög joggning, men stolt ändå!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Trög joggning, men stolt ändå!

    Jag har just varit ute och joggat sådär en 8 km. Det var första gången på några veckor som jag var ute i spåret, det har inte hunnits med förr. Jag hade verkligen _ingen_ lust alls att ge mig ut såhär på söndagsförmiddagen. Grått och råkallt, en dag man bara vill sitta inne och mysa. Men jag tog mig i nackskinnet och sparkade ut mig. Det gick förfärligt trögt i början, hela de första 20 minuterna kändes det riktigt trist och flåsigt och jobbigt. Till slut släppte det och började gå bättre. Även om det inte var nån fantastisk joggingrunda så är jag stolt att jag kom ut. Sammanlagt 48 minuters joggning blev det.
  2. 1
    Trög joggning, men stolt ändå! Jag har just varit ute och joggat sådär en 8 km. Det var första gången på några veckor som jag var ute i spåret, det har inte hunnits med förr. Jag hade verkligen _ingen_ lust alls att ge mig ut såhär på söndagsförmiddagen. Grått och råkallt, en dag man bara vill sitta inne och mysa. Men jag tog mig i nackskinnet och sparkade ut mig. Det gick förfärligt trögt i början, hela de första 20 minuterna kändes det riktigt trist och flåsigt och jobbigt. Till slut släppte det och började gå bättre. Även om det inte var nån fantastisk joggingrunda så är jag stolt att jag kom ut. Sammanlagt 48 minuters joggning blev det.
  3. Kicki
    #2

    heja :-) visst..

    känns det iallafall underbart nu när du gjort det!!!
    Vi har ett helt underbart väder, solen skiner och kallt har varit -3 i natt.
  4. 2
    heja :-) visst.. känns det iallafall underbart nu när du gjort det!!!
    Vi har ett helt underbart väder, solen skiner och kallt har varit -3 i natt.
  5. Bea*jämnviktar*
    #3

    Oj vilken motivation

    du är så duktig!
    Idag som det är så hemskt kallt, rått och grått!!!
    kram,
    Bea
  6. 3
    Oj vilken motivation du är så duktig!
    Idag som det är så hemskt kallt, rått och grått!!!
    kram,
    Bea
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Motivation

    Det är vad jag kallar motiverad. Jag får alltid så ont i halsen om jag springer då det är kallt ute, hos mig börjar det ju krypa ner mot noll även på dagen nu.

    Lyllos dig som redan gjort bort träningen! Ska köra lite lätt idag, bara pilates för att stretcha lite. Ute vill jag inte vara idag.
  8. 4
    Motivation Det är vad jag kallar motiverad. Jag får alltid så ont i halsen om jag springer då det är kallt ute, hos mig börjar det ju krypa ner mot noll även på dagen nu.

    Lyllos dig som redan gjort bort träningen! Ska köra lite lätt idag, bara pilates för att stretcha lite. Ute vill jag inte vara idag.
  9. Ulrik@
    #5

    bra jobbat....

    eller ska man säga bra joggat*s*

    jag har ingen lust att gå ut alls idag...men tyvärr så måste jag ha cigg*s*
  10. 5
    bra jobbat.... eller ska man säga bra joggat*s*

    jag har ingen lust att gå ut alls idag...men tyvärr så måste jag ha cigg*s*
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Skönt,

    iallafall efteråt brukar det vara. Nu har du hela efermiddagen på dig att mysa.
  12. 6
    Skönt, iallafall efteråt brukar det vara. Nu har du hela efermiddagen på dig att mysa.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Tack allihop!

    Känns bra att jag faktiskt kom iväg och sprang. Nä, jag kommer nog inte att springa ute så mycket mer framöver, tycker att det river lite i halsen när det är kyligt. Blir det minusgrader så får jag nog hålla mig till löpbanden på SATS! Fast det är ganska tråkigt att springa långt på löpband.

    Och jag är också nöjd med att ha sprungit av andra skäl. I dag var jag och familjen på en \"bok- och pajdag\" med makens Science Fiction-förening. Det fanns både mat- och fruktpajer att köpa av, samt en massa begagnade böcker till billigt pris i föreningslokalen. Och min man hade bakat den godaste äppelpajen - han är så duktig! :-)
  14. 7
    Tack allihop! Känns bra att jag faktiskt kom iväg och sprang. Nä, jag kommer nog inte att springa ute så mycket mer framöver, tycker att det river lite i halsen när det är kyligt. Blir det minusgrader så får jag nog hålla mig till löpbanden på SATS! Fast det är ganska tråkigt att springa långt på löpband.

    Och jag är också nöjd med att ha sprungit av andra skäl. I dag var jag och familjen på en \"bok- och pajdag\" med makens Science Fiction-förening. Det fanns både mat- och fruktpajer att köpa av, samt en massa begagnade böcker till billigt pris i föreningslokalen. Och min man hade bakat den godaste äppelpajen - han är så duktig! :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    wow

    jag är jätteimponerad av er som joggar och springer..jag har världens sämsta kondis och kan inte ens springa 10 meter
  16. 8
    wow jag är jätteimponerad av er som joggar och springer..jag har världens sämsta kondis och kan inte ens springa 10 meter
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    I så fall

    kan det bara bli bättre, eller hur? :-)
  18. 9
    I så fall kan det bara bli bättre, eller hur? :-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    bra jobbat

    jag har också motionerat mot min vilja idag. Jag brukar ju gympa hemma på söndagskvällarna när min man är på kör. Men ikväll kommer jag att sitta framför datorn med vårdbidragsansökan så då visste jag ju att det inte skulle bli av. Så jag tog mig en rask promenad innan gubben åkte hemifrån. Visst det blir ju inte lika mycket förbränning som gympa,,men iallafall bättre än ingen förbränning alls *ler*.
    Du är duktig MrsHyde som ger dig ut att jogga på söndagsförmiddagen......mycket bra jobbat.
    Kram Åsa.
  20. 10
    bra jobbat jag har också motionerat mot min vilja idag. Jag brukar ju gympa hemma på söndagskvällarna när min man är på kör. Men ikväll kommer jag att sitta framför datorn med vårdbidragsansökan så då visste jag ju att det inte skulle bli av. Så jag tog mig en rask promenad innan gubben åkte hemifrån. Visst det blir ju inte lika mycket förbränning som gympa,,men iallafall bättre än ingen förbränning alls *ler*.
    Du är duktig MrsHyde som ger dig ut att jogga på söndagsförmiddagen......mycket bra jobbat.
    Kram Åsa.
  21. Jenny
    #11

    Kände likadant

    både igår och idag. Igår var vi och åt världens godaste brunch med ett fantastiskt dessertbord (Berns, om någon blev sugen). Kom hem vid fyra, trött, mätt och seg. Jag ville verkligen _inte_ gå ut, jag ville lägga mig på soffan och jäsa. Sedan tänkte jag bara \"just do it\" som du brukar skriva, och så vägrade jag att känna efter utan tog bara på mig gympaskorna, högg i-poden och gick ut och tog en timmes powerwalk.

    Idag var jag i Farsta och shoppade, kom hem och packade bara om väskan för att bege mig till gymmet och köra styrka. Som tur var hade jag bestämt med en kompis, annars hade det nog inte blivit av. Men nu kan jag med gott samvete njuta av en god middag som står i ugnen och TV och söndagsbilagor. :-)

    Ibland får mn bara göra, utan att känna efter om man har lust eller inte.
  22. 11
    Kände likadant både igår och idag. Igår var vi och åt världens godaste brunch med ett fantastiskt dessertbord (Berns, om någon blev sugen). Kom hem vid fyra, trött, mätt och seg. Jag ville verkligen _inte_ gå ut, jag ville lägga mig på soffan och jäsa. Sedan tänkte jag bara \"just do it\" som du brukar skriva, och så vägrade jag att känna efter utan tog bara på mig gympaskorna, högg i-poden och gick ut och tog en timmes powerwalk.

    Idag var jag i Farsta och shoppade, kom hem och packade bara om väskan för att bege mig till gymmet och köra styrka. Som tur var hade jag bestämt med en kompis, annars hade det nog inte blivit av. Men nu kan jag med gott samvete njuta av en god middag som står i ugnen och TV och söndagsbilagor. :-)

    Ibland får mn bara göra, utan att känna efter om man har lust eller inte.
  23. Kapevima
    #12

    wow, vad härligt det måste kännas nu

    själv har jag varit med familjen på promenad både igår och idag. Vi har haft väldigt blåsigt här och det har blåst omkull träd på vägen så vi fick hjälpas åt med vagnen på vissa ställen där träd låg över vägen eller stigen. Men det känns ju så bra när man har kommit in, allra mest när man egentligen bara ville vara hemma och \"vara\"
  24. 12
    wow, vad härligt det måste kännas nu själv har jag varit med familjen på promenad både igår och idag. Vi har haft väldigt blåsigt här och det har blåst omkull träd på vägen så vi fick hjälpas åt med vagnen på vissa ställen där träd låg över vägen eller stigen. Men det känns ju så bra när man har kommit in, allra mest när man egentligen bara ville vara hemma och \"vara\"
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Tack ni också

    Visst är det skönt när man trotsat sig själv och klarat av det?! :-)
  26. 13
    Tack ni också Visst är det skönt när man trotsat sig själv och klarat av det?! :-)

Liknande trådar

  1. joggning ...
    By Annie77 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 04:47
  2. Sur blir jag men stolt ändå
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 03:17
  3. Joggning och..
    By nicki66 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 16:10
  4. Joggning och..
    By nicki66 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 05:00
  5. Delvis pest dag, ändå stolt!
    By A-L, start:73,7-NU:70,2-mål:55-59 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 23:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar