Börjar känna mig lite stressad
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Börjar känna mig lite stressad

    Jag har ju bf 26/10 och har även hela tiden tänkt att jag kommer gå över tiden, eftersom David kom 15 dagar efter bf.

    Men... nu ska vi ju in på samtal i morgon, och det är inte otänkbart att jag går med på en igångsättning - och då kanske Liten föds redan I MORGON!!

    Känner att jag inte riktigt hunnit med nu, även om jag närapå bestämt mig för planerat snitt och VET att Liten i så fall ju kommer senast på BF, så... tja, jag vet inte, men jag känner att jag inte är \"riktigt färdig\" - även om jag inte kan komma just vad det är som inte är färdigt... *s*
  2. 1
    Börjar känna mig lite stressad Jag har ju bf 26/10 och har även hela tiden tänkt att jag kommer gå över tiden, eftersom David kom 15 dagar efter bf.

    Men... nu ska vi ju in på samtal i morgon, och det är inte otänkbart att jag går med på en igångsättning - och då kanske Liten föds redan I MORGON!!

    Känner att jag inte riktigt hunnit med nu, även om jag närapå bestämt mig för planerat snitt och VET att Liten i så fall ju kommer senast på BF, så... tja, jag vet inte, men jag känner att jag inte är \"riktigt färdig\" - även om jag inte kan komma just vad det är som inte är färdigt... *s*
  3. Jen-Jen med Theo-04 + Elliot 4/10
    #2

    Vet hur det känns!

    Förstår dig 100% ! Jag väntade mig inte att få hålla i Elliot (visste ju inte då att det var han....)förrän runt den 22:a. Men man ställer om sig fort!
    Lycka till!
  4. 2
    Vet hur det känns! Förstår dig 100% ! Jag väntade mig inte att få hålla i Elliot (visste ju inte då att det var han....)förrän runt den 22:a. Men man ställer om sig fort!
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    hihi

    Vilken tanke...tänk OM liten kommer redan imorgon :) Spännande!

    Är just nu i en liknande situation. Skall på en sista koll imorgon inför snittet. OM nu bebisen har vänt sig till rätta kommer jag att KRÄVA en igångsättning GENAST. Jag menar...kunde den vända sig nu så vad säger att den inte vänder sig tillbaks igen och så ligger man där i förlossningssalen med en bebis på tvären när man skall krysta. Uj hemska tanke! Tror du man kan kräva en igångsättning med dom argumenten? Iofs känns det inte som om den skulle ha vänt sig nu i alla fall men den har ju några timmar på sig ännu :)
  6. 3
    hihi Vilken tanke...tänk OM liten kommer redan imorgon :) Spännande!

    Är just nu i en liknande situation. Skall på en sista koll imorgon inför snittet. OM nu bebisen har vänt sig till rätta kommer jag att KRÄVA en igångsättning GENAST. Jag menar...kunde den vända sig nu så vad säger att den inte vänder sig tillbaks igen och så ligger man där i förlossningssalen med en bebis på tvären när man skall krysta. Uj hemska tanke! Tror du man kan kräva en igångsättning med dom argumenten? Iofs känns det inte som om den skulle ha vänt sig nu i alla fall men den har ju några timmar på sig ännu :)
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Tack!

    Visst - det kommer kännas som den naturligaste saken i världen när Liten väl är här.

    Det är nog mest detta att jag ska vara med om att besluta NÄR det ska bli som får mig att bli såhär... det är ju lite annorlunda att bara gå o vänta på att det ska starta av sig självt...

    *s*
  8. 4
    Tack! Visst - det kommer kännas som den naturligaste saken i världen när Liten väl är här.

    Det är nog mest detta att jag ska vara med om att besluta NÄR det ska bli som får mig att bli såhär... det är ju lite annorlunda att bara gå o vänta på att det ska starta av sig självt...

    *s*
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Ingen aning

    om du kan kräva en igångsättning med de argumenten - men det skadar väl inte att prova...

    För du skulle föda vaginalt om bebis väljer att lägga sig rätt? Då borde de gå med på igångsättning om den vänt sig av sig själv tycker jag. Förlossningspersonal brukar ju tycka att vaginal förlossning (även om det blir igångsättning) är bättre än snitt, menar jag, så du får väl ha det som argument då!

    Om bebis ligger på tvären när du kommer in med värkar så kommer de stoppa värkarna och göra akut snitt ganska omgående. Det är så de sagt till mig i allafall...

    Lycka till i morgon!
  10. 5
    Ingen aning om du kan kräva en igångsättning med de argumenten - men det skadar väl inte att prova...

    För du skulle föda vaginalt om bebis väljer att lägga sig rätt? Då borde de gå med på igångsättning om den vänt sig av sig själv tycker jag. Förlossningspersonal brukar ju tycka att vaginal förlossning (även om det blir igångsättning) är bättre än snitt, menar jag, så du får väl ha det som argument då!

    Om bebis ligger på tvären när du kommer in med värkar så kommer de stoppa värkarna och göra akut snitt ganska omgående. Det är så de sagt till mig i allafall...

    Lycka till i morgon!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Ja...

    ...OM bebisen ligger rätt kommer jag att föda vaginalt. Men som sagt...den har inte legat med huvudet neråt sen v. 26 :(
  12. 6
    Ja... ...OM bebisen ligger rätt kommer jag att föda vaginalt. Men som sagt...den har inte legat med huvudet neråt sen v. 26 :(
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Då gissar ju jag

    att din bebis inte kommer vända på dig nu heller tyvärr. Min är ju å andra sidan väldigt lätt att vända på - här är problemet snarare att få den att stanna kvar på nåt annat sätt än i tvärläge.
  14. 7
    Då gissar ju jag att din bebis inte kommer vända på dig nu heller tyvärr. Min är ju å andra sidan väldigt lätt att vända på - här är problemet snarare att få den att stanna kvar på nåt annat sätt än i tvärläge.

Liknande trådar

  1. Nu börjar jag bli lite stressad över
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 10:59
  2. Börjar känna mig stressad!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 14:07
  3. Börjar känna mig stressad nu
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 19:57
  4. Börjar känna mig stressad
    By nilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 13:18
  5. Börjar känna mig smått stressad...
    By UKU-naut in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar