Känner mig lite stressad...
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Känner mig lite stressad...

    Jag har ju bf 26/10 och har även hela tiden tänkt att jag kommer gå över tiden, eftersom David kom 15 dagar efter bf.

    Men... nu ska vi ju in på samtal i morgon, och det är inte otänkbart att jag går med på en igångsättning - och då kanske Liten föds redan I MORGON!!

    Känner att jag inte riktigt hunnit med nu, även om jag närapå bestämt mig för planerat snitt och VET att Liten i så fall ju kommer senast på BF, så... tja, jag vet inte, men jag känner att jag inte är \"riktigt färdig\" - även om jag inte kan komma just vad det är som inte är färdigt... *s*
  2. 1
    Känner mig lite stressad... Jag har ju bf 26/10 och har även hela tiden tänkt att jag kommer gå över tiden, eftersom David kom 15 dagar efter bf.

    Men... nu ska vi ju in på samtal i morgon, och det är inte otänkbart att jag går med på en igångsättning - och då kanske Liten föds redan I MORGON!!

    Känner att jag inte riktigt hunnit med nu, även om jag närapå bestämt mig för planerat snitt och VET att Liten i så fall ju kommer senast på BF, så... tja, jag vet inte, men jag känner att jag inte är \"riktigt färdig\" - även om jag inte kan komma just vad det är som inte är färdigt... *s*
  3. Lollipop v 37+3
    #2

    Oh, vad nervöst!

    Det är väl kanske så att man aldrig blir riktigt riktigt redo. Hur det än blir så har du snart en liten i famnen igen. Andas lugnt och tänk på hur glad liten kommer att bli när den får komma ut och sträcka på sig ordentligt.
  4. 2
    Oh, vad nervöst! Det är väl kanske så att man aldrig blir riktigt riktigt redo. Hur det än blir så har du snart en liten i famnen igen. Andas lugnt och tänk på hur glad liten kommer att bli när den får komma ut och sträcka på sig ordentligt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Förstår det!

    Men du kommer att klara dig genom galant. Ni är ju ett helstarkt team, du och maken, ni får luta er på varandra!!
    Och så har ni oss på aff som håller tummar och tänker på er, vet du väl!
  6. 3
    Förstår det! Men du kommer att klara dig genom galant. Ni är ju ett helstarkt team, du och maken, ni får luta er på varandra!!
    Och så har ni oss på aff som håller tummar och tänker på er, vet du väl!
  7. Agneta H, trean bf 8/11
    #4

    Du ska se...

    ...att du fixar det bra ändå om det nu skulle bli omorgon. Förstår att det känns konstigt om man varit inställd på att gå över tiden.
  8. 4
    Du ska se... ...att du fixar det bra ändå om det nu skulle bli omorgon. Förstår att det känns konstigt om man varit inställd på att gå över tiden.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Låter pirrigt...

    Tror inte att vi någonsin blir helt förberedda när det är dags, men det låter som att det är än mer nervöst att fatta beslut om igångsättning, men går det när lillebror ligger på tvären? Kan man inte liksom vända den och sätta igång i samma veva så den kommer ut vaginalt eller, hmm, håller i alla fall tummarna för dig imorgon!
  10. 5
    Låter pirrigt... Tror inte att vi någonsin blir helt förberedda när det är dags, men det låter som att det är än mer nervöst att fatta beslut om igångsättning, men går det när lillebror ligger på tvären? Kan man inte liksom vända den och sätta igång i samma veva så den kommer ut vaginalt eller, hmm, håller i alla fall tummarna för dig imorgon!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Koppla av...

    ..idag. Ta en liten prommenad (om du orkar) ett skumbad med tända ljus och läs något bra. Ta hand om dig!! Lyxa till det!

    Du ska se att allt löser sig, men jag förstår att insikten liksom slagit dig i huvudet när du varit inställd på att gå över tiden oxå! Mentalt växer man ju med uppgiften och Liten behöver ju inte så mkt mer än blöjor, kläder, en bilstol och dig den första veckan. Så ALLT ordnar sig. Promise!

    Men jag måste erkänna att jag är lite pirrig på dina vägnar. Tänk om det blir bebis i morgon. Ohhh vad roligt! Kommer sända dig massor med tankar hela dagen!!!! Håller tummarna att du får göra detta på dina villkor!

    Kram!
  12. 6
    Koppla av... ..idag. Ta en liten prommenad (om du orkar) ett skumbad med tända ljus och läs något bra. Ta hand om dig!! Lyxa till det!

    Du ska se att allt löser sig, men jag förstår att insikten liksom slagit dig i huvudet när du varit inställd på att gå över tiden oxå! Mentalt växer man ju med uppgiften och Liten behöver ju inte så mkt mer än blöjor, kläder, en bilstol och dig den första veckan. Så ALLT ordnar sig. Promise!

    Men jag måste erkänna att jag är lite pirrig på dina vägnar. Tänk om det blir bebis i morgon. Ohhh vad roligt! Kommer sända dig massor med tankar hela dagen!!!! Håller tummarna att du får göra detta på dina villkor!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Javisst

    är det så att man aldrig är riktigt redo... fast det var jag iofs mer än väl när jag gått över två veckor sist.

    Det är liksom bara skillnaden mellan att gå o vänta på att \"det\" ska hända - och att medvetet vara med o starta det hela...

    Tack!
  14. 7
    Javisst är det så att man aldrig är riktigt redo... fast det var jag iofs mer än väl när jag gått över två veckor sist.

    Det är liksom bara skillnaden mellan att gå o vänta på att \"det\" ska hända - och att medvetet vara med o starta det hela...

    Tack!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Ja vet!

    ... och det känns jätteskönt!
  16. 8
    Ja vet! ... och det känns jätteskönt!
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Mmmm...

    det är just det... att jag liksom inte ens räknat med att få bebis i oktober, fast jag har bf i oktober.
    Lite knäppt, men så är det *s*
  18. 9
    Mmmm... det är just det... att jag liksom inte ens räknat med att få bebis i oktober, fast jag har bf i oktober.
    Lite knäppt, men så är det *s*
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Det är just det

    som kommer att ske om jag/vi beslutar oss för igångsättning... att först göra en vändning, sen se till att Liten ligger kvar där h*n ska, och direkt efteråt sätta igång förlossningen.
  20. 10
    Det är just det som kommer att ske om jag/vi beslutar oss för igångsättning... att först göra en vändning, sen se till att Liten ligger kvar där h*n ska, och direkt efteråt sätta igång förlossningen.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Tack!

    Visst vet jag att allt ÄR färdigt för Litens ankomst. Vi har allt som kan tänkas behövas, det är liksom inte det. Jag har bara nån konstig rastlös känsla av att det nåt superviktigt som vi glömt... fast jag vet att vi inte har det :)

    David kommer spendera natten hos mormor o morfar, så makan o jag får \"rå om varandra\" helt o hållet i kväll... blir god mat (inför fastan i natt o imorgon), kanske en film...
  22. 11
    Tack! Visst vet jag att allt ÄR färdigt för Litens ankomst. Vi har allt som kan tänkas behövas, det är liksom inte det. Jag har bara nån konstig rastlös känsla av att det nåt superviktigt som vi glömt... fast jag vet att vi inte har det :)

    David kommer spendera natten hos mormor o morfar, så makan o jag får \"rå om varandra\" helt o hållet i kväll... blir god mat (inför fastan i natt o imorgon), kanske en film...
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Nu ska du

    få massor av tummar från mej! Hoppas morgondagen blir en riktigt fin dag, att du träffar bra personal. Så vet man ju inte, kanske sitter du där i morgon kväll med ett litet guldkorn till!
    Tummar och kramar till dej från mej!
  24. 12
    Nu ska du få massor av tummar från mej! Hoppas morgondagen blir en riktigt fin dag, att du träffar bra personal. Så vet man ju inte, kanske sitter du där i morgon kväll med ett litet guldkorn till!
    Tummar och kramar till dej från mej!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Tack!

    Misstänker iofs att även om jag sätts igång i morgon så tar det nog tills på tisdag innan Liten tittar ut.

    Vi ska ju först ha samtal, som säkert tar nån timme.
    Sen ska det ju undersökas, göras CTG, göra en vändning och ny CTG och sen kan det bli igångsättning. Då lär ju klockan tickat på till över lunchtid i allafall... förra måndagen var det ju bara vändning vi skulle göra, och vi kom inte därifrån förrän runt 13-tiden i allafall...

    Men man vet ju aldrig - Liten kanske får bråttom :)
  26. 13
    Tack! Misstänker iofs att även om jag sätts igång i morgon så tar det nog tills på tisdag innan Liten tittar ut.

    Vi ska ju först ha samtal, som säkert tar nån timme.
    Sen ska det ju undersökas, göras CTG, göra en vändning och ny CTG och sen kan det bli igångsättning. Då lär ju klockan tickat på till över lunchtid i allafall... förra måndagen var det ju bara vändning vi skulle göra, och vi kom inte därifrån förrän runt 13-tiden i allafall...

    Men man vet ju aldrig - Liten kanske får bråttom :)
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Ska tänka på dej/er

    hela långa dagen!
  28. 14
    Ska tänka på dej/er hela långa dagen!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Ska tänka på er

    Och lycka till om det nu skulle bli igångsättning redan i morgon!

    Kram /
  30. 15
    Ska tänka på er Och lycka till om det nu skulle bli igångsättning redan i morgon!

    Kram /
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    Förstår dig!

    Kan bara önska dig lycka till och uppmuntra dig att stå på dig. Som du vet har jag bara positivt att säga om planerat snitt och jag hoppas att du, om det nu blir snitt, upplever det lika bra som jag gjorde.
  32. 16
    Förstår dig! Kan bara önska dig lycka till och uppmuntra dig att stå på dig. Som du vet har jag bara positivt att säga om planerat snitt och jag hoppas att du, om det nu blir snitt, upplever det lika bra som jag gjorde.
  33. JJ BF 3/11
    #17

    åhhhh!

    nu blir jag avundsjuk igen, jag bara lääängtar efter att få ut min bebis! Lycka till imorgon!
  34. 17
    åhhhh! nu blir jag avundsjuk igen, jag bara lääängtar efter att få ut min bebis! Lycka till imorgon!
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18

    hmm..

    och det var ett alternativ som du inte tyckte om eller känns det bättre än snitt?
  36. 18
    hmm.. och det var ett alternativ som du inte tyckte om eller känns det bättre än snitt?
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Känns faktiskt

    som ett helt OK scenario just nu!

    *veliga Siv...*
  38. 19
    Känns faktiskt som ett helt OK scenario just nu!

    *veliga Siv...*

Liknande trådar

  1. Känner mig stressad...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 11:51
  2. Känner mig så stressad :(
    By pösmunken in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 18:48
  3. Känner mig så stressad
    By Tiger-Kanin in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 17:05
  4. Känner mig lite stressad (OT)
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 20:38
  5. Känner mej stressad
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar