Mörkrädd
_0502 Februaribarn
  1. geo75
    #1

    Mörkrädd

    Kan en 7 mån barn vara mörkrädd?
  2. 1
    Mörkrädd Kan en 7 mån barn vara mörkrädd?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Hm...

    Varför inte egentligen?!? De ser ju inget och förstår inte varför det är mörkt och nog måste man ju kunna bli rädd av det tycker man!
    Har märkt att Emma somnar bättre om det är ljud från köket intill rummet där hon sover och om det lyser in en liten springa.
  4. 2
    Hm... Varför inte egentligen?!? De ser ju inget och förstår inte varför det är mörkt och nog måste man ju kunna bli rädd av det tycker man!
    Har märkt att Emma somnar bättre om det är ljud från köket intill rummet där hon sover och om det lyser in en liten springa.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Ja, Linus är det iaf.

    Tror vi iaf. Men vi kan inte hitta något annat det kan vara. Och så blir han lugn när det blir lite mysljus i rummet.
    Måste vara mörkrädd har vi resonerat.

    Kram
  6. 3
    Ja, Linus är det iaf. Tror vi iaf. Men vi kan inte hitta något annat det kan vara. Och så blir han lugn när det blir lite mysljus i rummet.
    Måste vara mörkrädd har vi resonerat.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Det tror

    jag. Tror i och för sig att jag läst nånstans att de har bättre mrökerseende än vi men det blir ju i alla fall mörkt och man ser inte lika bra var allt och alla är.

    Verkar det som att Aurora är det?
  8. 4
    Det tror jag. Tror i och för sig att jag läst nånstans att de har bättre mrökerseende än vi men det blir ju i alla fall mörkt och man ser inte lika bra var allt och alla är.

    Verkar det som att Aurora är det?
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    ja

    Jag har alltid en lampa tänd (med dimmer) för annars vaknar Alice och gallskriker! Hon har varit sådan sedan hon föddes ungefär, och storebror likadant. Han har fortfarande nattlampa.
    Hon vaknar ett par ggr/ natt nu, och kan somna om. Men är det mörkt så blir det som sagt gallskrik!
  10. 5
    ja Jag har alltid en lampa tänd (med dimmer) för annars vaknar Alice och gallskriker! Hon har varit sådan sedan hon föddes ungefär, och storebror likadant. Han har fortfarande nattlampa.
    Hon vaknar ett par ggr/ natt nu, och kan somna om. Men är det mörkt så blir det som sagt gallskrik!

Liknande trådar

  1. Mörkrädd
    By troetter in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 20:04
  2. mörkrädd?
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 09:13
  3. Mörkrädd
    By Sannja in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 07:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar