Ick!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Ick!

    Gick till affären för att handla mjölk och köttfärs (jo, jag vet att det är söndag), men det bidde ingen köttfärs... Anledningen? De enda paket i lämplig storlek som fanns i butiken var ICAs egna, och på ICAs köttfärs behagar de inte sätta ut tillverkningsdatum utan endast bäst före-datum. I butiken kunde de inte heller besvara frågan om när den var tillverkad.
    Jag kan leva med att köttfärs förpackad i skyddad atmosfär har längre hållbarhet än den som är butiksmald, men jag VÄGRAR handla köttfärs om de inte åtminstone sätter ut tillverkningsdag så _jag själv_ kan avgöra hur gammal köttfärs jag vill äta! Svagt ICA!
  2. 1
    Ick! Gick till affären för att handla mjölk och köttfärs (jo, jag vet att det är söndag), men det bidde ingen köttfärs... Anledningen? De enda paket i lämplig storlek som fanns i butiken var ICAs egna, och på ICAs köttfärs behagar de inte sätta ut tillverkningsdatum utan endast bäst före-datum. I butiken kunde de inte heller besvara frågan om när den var tillverkad.
    Jag kan leva med att köttfärs förpackad i skyddad atmosfär har längre hållbarhet än den som är butiksmald, men jag VÄGRAR handla köttfärs om de inte åtminstone sätter ut tillverkningsdag så _jag själv_ kan avgöra hur gammal köttfärs jag vill äta! Svagt ICA!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Är det så?

    Det måste jag kolla nästa gång. Har missat det helt tror jag. (Om nu vår ICA har egen köttfärs, är lite osäker...)
  4. 2
    Är det så? Det måste jag kolla nästa gång. Har missat det helt tror jag. (Om nu vår ICA har egen köttfärs, är lite osäker...)
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    Den finns på paketen...

    ...men du måste känna till det. På paketens baksida finns en kod. de sista siffrorna i koden är tillverkningsdagen i klartext.
  6. 3
    Den finns på paketen... ...men du måste känna till det. På paketens baksida finns en kod. de sista siffrorna i koden är tillverkningsdagen i klartext.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    Det ska baske mig...

    ...inte vara kodat, det ska stå i klartext \"tillverkningsdatum: ååmmdd\" på framsidan. Att de gömmer det i kod på baksidan gör inte mig som konsument nåt endaste dugg mer positivt inställd till det.
  8. 4
    Det ska baske mig... ...inte vara kodat, det ska stå i klartext \"tillverkningsdatum: ååmmdd\" på framsidan. Att de gömmer det i kod på baksidan gör inte mig som konsument nåt endaste dugg mer positivt inställd till det.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    PS

    Ursäkta språkbruket. Och det är ICA jag är förbaskad på, inte nån här. :)
  10. 5
    PS Ursäkta språkbruket. Och det är ICA jag är förbaskad på, inte nån här. :)
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Bra att veta!! :=) imt

    ,
  12. 6
    Bra att veta!! :=) imt ,
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar