En lös tand
_01 Vårbarn
  1. Franz och Hermanns mamma
    #1

    En lös tand

    Franz skulle just bita loss en \"plopp\" som satt fast på \"plopp-plattan\". Så knakade det till och en tand i mitten nere är lös. Tror ni jag behöver ringa tandläkaren?
  2. 1
    En lös tand Franz skulle just bita loss en \"plopp\" som satt fast på \"plopp-plattan\". Så knakade det till och en tand i mitten nere är lös. Tror ni jag behöver ringa tandläkaren?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Det skulle jag göra

    Nemo lyckades slå sig så att två tänder blev lösa för några år sen. Vi ringde tandläkaren, som ville ta sig en titt. Det var sen inget, men hon sa att de alltid vill titta på hur det gått för tandanlaget som ligger under. Nemos tänder växte fast igen förresten, nu sitter de som berget igen :-) Stackars Franz, hoppas det inte gör ont på honom och att tanden sitter kvar ett par år till!
  4. 2
    Det skulle jag göra Nemo lyckades slå sig så att två tänder blev lösa för några år sen. Vi ringde tandläkaren, som ville ta sig en titt. Det var sen inget, men hon sa att de alltid vill titta på hur det gått för tandanlaget som ligger under. Nemos tänder växte fast igen förresten, nu sitter de som berget igen :-) Stackars Franz, hoppas det inte gör ont på honom och att tanden sitter kvar ett par år till!
  5. Pernilla m Linnéa + bf 26/10
    #3

    Ja!

    Gå till tandläkaren som får röntga och anmäl till försäkringsbolaget. Blir det något med de permanenta tänderna och något behövs åtgärdas i vuxen ålder kan han ta ut det på försäkringen. Så har vi gjort med Linnéas framtänder som hon slagit av.
  6. 3
    Ja! Gå till tandläkaren som får röntga och anmäl till försäkringsbolaget. Blir det något med de permanenta tänderna och något behövs åtgärdas i vuxen ålder kan han ta ut det på försäkringen. Så har vi gjort med Linnéas framtänder som hon slagit av.

Liknande trådar

  1. Lös tand och permanent tand
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 11:53
  2. "Min tand é lös, åh min tand é lös...
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 17:41
  3. Tand
    By anna_kd in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 17:09
  4. Tand!!
    By Vovven med 2 valpar in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 07:36
  5. En TAND!!! :)
    By -Louisa- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar