Vattenkoppor?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Vattenkoppor?

    Hejsan alla mammor! Längsen jag var in här igen.. men hoppas alla mår bra och Grattis till dom som fyllt.. Det ser ut som att Erik fått vattenkoppor.. han var helt prickig igår kväll runt baken och lår, mest där nere än så länge.. men vad ska man göra nu när han har det?

    Kramar
  2. 1
    Vattenkoppor? Hejsan alla mammor! Längsen jag var in här igen.. men hoppas alla mår bra och Grattis till dom som fyllt.. Det ser ut som att Erik fått vattenkoppor.. han var helt prickig igår kväll runt baken och lår, mest där nere än så länge.. men vad ska man göra nu när han har det?

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Höstblåsor?

    Freja har precis haft det och det började på snippan och rumpan och gick ut mot låren.
    Men du är kanske säker på att det är vattenkoppor? I så fall är jag helt novis på området.
    Hoppas att Erik blir frisk snart!
  4. 2
    Höstblåsor? Freja har precis haft det och det började på snippan och rumpan och gick ut mot låren.
    Men du är kanske säker på att det är vattenkoppor? I så fall är jag helt novis på området.
    Hoppas att Erik blir frisk snart!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    hej Lia!!

    När du sa höstblåsor så blev jag lite osäker så ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade.. Hon trodde inte det var höstblåsor då han inte har på fötter och händer men ska ringa bvc lr vc imorgon och se om dom kan kolla han...

    Tack!
    Kramar
  6. 3
    hej Lia!! När du sa höstblåsor så blev jag lite osäker så ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade.. Hon trodde inte det var höstblåsor då han inte har på fötter och händer men ska ringa bvc lr vc imorgon och se om dom kan kolla han...

    Tack!
    Kramar
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Hedvig

    har precis haft vattenkoppor. Det började på mage och rygg och nu har hon i hela huvudet och över hela överkroppen och armar, även på rumpan och runt snippan! Men nästan inga alls på benen faktiskt.

    H fick feber andra dagen så då fick hon febernedsättande och mycket att dricka. Hon har kliat måttligt dagtid, sagt aj aj själv när hon kliat, jag har inte sagt så bara bett henne att inte klia. Men på nätterna har hon skumpat runt i sängen och kliat ryggen. Att pudra med potatismjöl kan funka lindrande. Första pricken kom förra måndagen och då var hon pigg och på dagis, idag är hon där igen! Hon var alltså hemma tis-fredag, men det är så olika hur det drabbar. Har hört om flera grymma varianter, insidan av ögonlocken (var det här?) och igår hörde jag om en som hade en koppa på ögonvitan, alltså på ögat!! Stackars tjej :(((

    Hoppas det blir en lindrig sort!
  8. 4
    Hedvig har precis haft vattenkoppor. Det började på mage och rygg och nu har hon i hela huvudet och över hela överkroppen och armar, även på rumpan och runt snippan! Men nästan inga alls på benen faktiskt.

    H fick feber andra dagen så då fick hon febernedsättande och mycket att dricka. Hon har kliat måttligt dagtid, sagt aj aj själv när hon kliat, jag har inte sagt så bara bett henne att inte klia. Men på nätterna har hon skumpat runt i sängen och kliat ryggen. Att pudra med potatismjöl kan funka lindrande. Första pricken kom förra måndagen och då var hon pigg och på dagis, idag är hon där igen! Hon var alltså hemma tis-fredag, men det är så olika hur det drabbar. Har hört om flera grymma varianter, insidan av ögonlocken (var det här?) och igår hörde jag om en som hade en koppa på ögonvitan, alltså på ögat!! Stackars tjej :(((

    Hoppas det blir en lindrig sort!

Liknande trådar

  1. Vattenkoppor
    By 1Charlotta in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 05:49
  2. Vattenkoppor
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 02:48
  3. Vattenkoppor
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 12:38
  4. Vattenkoppor
    By Lena & Anton in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:47
  5. Vattenkoppor
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 17:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar