Hur gör ni?!?
Mammasnack
  1. Lenalena
    #1

    Hur gör ni?!?

    Min 7åring har en kamrat som brukar komma hit dåochdå,vi bor avsides så de skjutsar hit kamraten men kommer aldrig in utan släpper bara av honom.
    Jag vet öh inte hur föräldrarna ser ut eller nåt.Aldrig någon överenskommelse blir det ju då hur länge han kan stanna.

    Jag följer ALLTID med sonen in då han ska till en kamrat och hör mej för hur länge han kan stanna.Skulle aldrig falla mej in att släppa av honom utanför dörren till vilt främmande mänskor utan att höra hur länge han kan stanna.

    Igår var kamraten här,och egentligen hade jag annat för mej på eftermiddagen (inget viktigt så jag kunde ta det en annan dag)men han skulle hämtas först klockan 17 då enligt han själv och mycket riktigt så kom bilen då men ingen som stiger ur utan väntar bara att pojken ska komma ner.

    En jätterar pojke så han får jättegärna vara här men jag hade ju varit glad att få ha ett ord med i laget angående hämtning.
    Eller är det ett vanligt fenomen kanske att göra så??
  2. 1
    Hur gör ni?!? Min 7åring har en kamrat som brukar komma hit dåochdå,vi bor avsides så de skjutsar hit kamraten men kommer aldrig in utan släpper bara av honom.
    Jag vet öh inte hur föräldrarna ser ut eller nåt.Aldrig någon överenskommelse blir det ju då hur länge han kan stanna.

    Jag följer ALLTID med sonen in då han ska till en kamrat och hör mej för hur länge han kan stanna.Skulle aldrig falla mej in att släppa av honom utanför dörren till vilt främmande mänskor utan att höra hur länge han kan stanna.

    Igår var kamraten här,och egentligen hade jag annat för mej på eftermiddagen (inget viktigt så jag kunde ta det en annan dag)men han skulle hämtas först klockan 17 då enligt han själv och mycket riktigt så kom bilen då men ingen som stiger ur utan väntar bara att pojken ska komma ner.

    En jätterar pojke så han får jättegärna vara här men jag hade ju varit glad att få ha ett ord med i laget angående hämtning.
    Eller är det ett vanligt fenomen kanske att göra så??
  3. Bara jag
    #2

    Verkar ju

    onekligen lite märkligt, men ni har väl telefon?
    Om du talar om för dem hur du vill ha det så tror jag nog att de förstår. De gör ju så som de passar dem så länge ingen protesterar.
    Bjud in dem på kaffe för att få veta lite mer om dem, kanske vill de inte men kanske är de osäkra.
  4. 2
    Verkar ju onekligen lite märkligt, men ni har väl telefon?
    Om du talar om för dem hur du vill ha det så tror jag nog att de förstår. De gör ju så som de passar dem så länge ingen protesterar.
    Bjud in dem på kaffe för att få veta lite mer om dem, kanske vill de inte men kanske är de osäkra.
  5. En annan mamma
    #3

    Pratar du med dom i telefon ens?

    Eller skjutsar det bara sonen till er utan att höra efter om det ens är ok?

    Ring upp och säg att de är välkomna att stanna nästa gång, just för att ni kan lära känna varandra.

    Har själv äldre barn och här hälsar föräldrarna på varandra om vi inte har träffats tidigare.
  6. 3
    Pratar du med dom i telefon ens? Eller skjutsar det bara sonen till er utan att höra efter om det ens är ok?

    Ring upp och säg att de är välkomna att stanna nästa gång, just för att ni kan lära känna varandra.

    Har själv äldre barn och här hälsar föräldrarna på varandra om vi inte har träffats tidigare.
  7. waWa
    #4

    Men bestämmer.......

    ...de när de ska skjutsa sin son till er utan att ha kollat??? Låter hel mysko. Jag vill gärna prata med föräldrarna när min tjej 9 år ska leka med någon, just för att kolla av lämna och hämt tider. Sedan tycker jag det är skönt att lära känna föräldrarna lite, så man vet lite vilka de är. Att min dottern sedan fixar och ringer själv är bra men som sagt jag/vi vill prata med en förälder. Så mitt råd blir ring och prata med föräldrarna eller gå med ut när de hämtar honnom. Jag skulle aldrig få för mig att bara åka förbi och \"dumpa\" min tjej hos en kompis eller att någon \"dumpar\" sina ungar här. Så gör man bara inte!
    :o)
  8. 4
    Men bestämmer....... ...de när de ska skjutsa sin son till er utan att ha kollat??? Låter hel mysko. Jag vill gärna prata med föräldrarna när min tjej 9 år ska leka med någon, just för att kolla av lämna och hämt tider. Sedan tycker jag det är skönt att lära känna föräldrarna lite, så man vet lite vilka de är. Att min dottern sedan fixar och ringer själv är bra men som sagt jag/vi vill prata med en förälder. Så mitt råd blir ring och prata med föräldrarna eller gå med ut när de hämtar honnom. Jag skulle aldrig få för mig att bara åka förbi och \"dumpa\" min tjej hos en kompis eller att någon \"dumpar\" sina ungar här. Så gör man bara inte!
    :o)
  9. Sol
    #5

    Låter konstigt.

    Okej om man redan känner föräldrarna, men jag skulle absolut gå ut och hälsa och presentera mig ordentligt för nya föräldrar. Absolut.

    Om jag var ni skulle jag följa pojken ut till bilen och själv hälsa ordentligt. Bara för att visa att det hör till god ton att bekanta sig lite med de föräldrar som ens barn leker med och som till och med följer med hem till. :)
  10. 5
    Låter konstigt. Okej om man redan känner föräldrarna, men jag skulle absolut gå ut och hälsa och presentera mig ordentligt för nya föräldrar. Absolut.

    Om jag var ni skulle jag följa pojken ut till bilen och själv hälsa ordentligt. Bara för att visa att det hör till god ton att bekanta sig lite med de föräldrar som ens barn leker med och som till och med följer med hem till. :)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar