Namnförslag efterlyses!!!!!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Namnförslag efterlyses!!!!!

    Vi har ju Märta som toppar listan om det blir en tjejja men nu börjar sambon vela! *pappskalle* Jag älskar namnet LAVA, men där vägrar fadern abolut.

    Har ni något förslag som passar på en tjej med lite skinn på näsan? Inte jättevanligt men inte konstigt heller. Och inte så många stavelser. Gärna lite svensk/nordisk feeling över det.

    På killfronten har vi även hittat AMOS. Det ligger bra till tillsammans med Melker.

    Tips någon?
  2. 1
    Namnförslag efterlyses!!!!! Vi har ju Märta som toppar listan om det blir en tjejja men nu börjar sambon vela! *pappskalle* Jag älskar namnet LAVA, men där vägrar fadern abolut.

    Har ni något förslag som passar på en tjej med lite skinn på näsan? Inte jättevanligt men inte konstigt heller. Och inte så många stavelser. Gärna lite svensk/nordisk feeling över det.

    På killfronten har vi även hittat AMOS. Det ligger bra till tillsammans med Melker.

    Tips någon?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Tycker...

    att bland typiskt svenska lite äldre namn så är Barbro ett väldigt sött namn, tycker det blev lite trendigt också i samband med Barbro-Fridh mössorna som blev så poppis förut :o)
    (En liten tant som hette Barbro Fridh som satt o virkade mössor o sålde via nätet - gulligt)
    Astrid är annars också gulligt och till ära för vår mest folkkära barnförfattare kan det inte bli mera rätt nu tycker jag....
    Annars tycker jag att fornnordiska namn är fina, som Idun, Tor, Frej(men ni har ju redan en liten Freja), till o me Oden kan vara häftigt på rätt liten man :o) ...
  4. 2
    Tycker... att bland typiskt svenska lite äldre namn så är Barbro ett väldigt sött namn, tycker det blev lite trendigt också i samband med Barbro-Fridh mössorna som blev så poppis förut :o)
    (En liten tant som hette Barbro Fridh som satt o virkade mössor o sålde via nätet - gulligt)
    Astrid är annars också gulligt och till ära för vår mest folkkära barnförfattare kan det inte bli mera rätt nu tycker jag....
    Annars tycker jag att fornnordiska namn är fina, som Idun, Tor, Frej(men ni har ju redan en liten Freja), till o me Oden kan vara häftigt på rätt liten man :o) ...
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Tycker också...

    att albert är lite sött :o) men sambon vägrar, här blir det \"vanliga\" typiska namn från 10-i-topp listan :o/
  6. 3
    Tycker också... att albert är lite sött :o) men sambon vägrar, här blir det \"vanliga\" typiska namn från 10-i-topp listan :o/
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Rut!

    Rut är ett heltufft namn tycker jag! Jag gillar Filippa också, men det känns kanske inte som om det är helt i er smak.
  8. 4
    Rut! Rut är ett heltufft namn tycker jag! Jag gillar Filippa också, men det känns kanske inte som om det är helt i er smak.
  9. Anonym
    #5

    Kerstin

    hade jag velat ha om inte mannens moster hetat det...
    Själv har jag Astrid högst på listan.
    Greta är en stor favorit här men det heter tvåan i andranamn.
    Sonja
    Gudrun
    Ragnhild
    Ingeborg
  10. 5
    Kerstin hade jag velat ha om inte mannens moster hetat det...
    Själv har jag Astrid högst på listan.
    Greta är en stor favorit här men det heter tvåan i andranamn.
    Sonja
    Gudrun
    Ragnhild
    Ingeborg
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Lovis?

    Inte direkt LAVA men nästan...
  12. 6
    Lovis? Inte direkt LAVA men nästan...
  13. Lollipop v 37+3
    #7

    Några förslag

    Hedda
    Hedvig
    Nora
    Tycker de passar med Freja också.
  14. 7
    Några förslag Hedda
    Hedvig
    Nora
    Tycker de passar med Freja också.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Tack så mkt allesammans!

    Det är många bra namn ni klämt fram på så kort tid! Hedda ligger faktiskt riktigt bra till, sambon blev eld o lågor. Så tack så mkt för ert engagemang!!! Ni är guld!
  16. 8
    Tack så mkt allesammans! Det är många bra namn ni klämt fram på så kort tid! Hedda ligger faktiskt riktigt bra till, sambon blev eld o lågor. Så tack så mkt för ert engagemang!!! Ni är guld!
  17. JJ BF 3/11
    #9

    jaa...

    kan bara hålla med om att astrid, greta och kerstin är underbara namn. Det var de tre vi valde mellan..innan vi var på könsbestämmande ul. Visserligen så är det ju en liten tjej, men av någon anledning så kom min man på namnet Lova under tiden, så det ska vår bebis heta!
  18. 9
    jaa... kan bara hålla med om att astrid, greta och kerstin är underbara namn. Det var de tre vi valde mellan..innan vi var på könsbestämmande ul. Visserligen så är det ju en liten tjej, men av någon anledning så kom min man på namnet Lova under tiden, så det ska vår bebis heta!
  19. Lollipop v 37+3
    #10

    Kul att vara till hjälp

    Det är svårt med namn. Pojknamn har vi ett som varit på tal så länge vi ens har önskat oss barn. Flicknamn är inte alls lika givet.
  20. 10
    Kul att vara till hjälp Det är svårt med namn. Pojknamn har vi ett som varit på tal så länge vi ens har önskat oss barn. Flicknamn är inte alls lika givet.
  21. Zoe, v 35+6
    #11

    Vad sägs om Embla?

    Nordiska mytologins motsvarighet till Eva. (Ask är motsvarigheten till Adam.)
  22. 11
    Vad sägs om Embla? Nordiska mytologins motsvarighet till Eva. (Ask är motsvarigheten till Adam.)
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Ha ha, vad lika

    namn vi verkar gilla! :-) Kul!

    Vår dotter heter Freja (3,5 år) och på killfronten har vi bla Melker och Moltas på förslag på bebben. På tejefronten har vi Livia och Tuva. Men vi gillar Saga mycket, men det finns tydligen några fler småtjejer med det namnet här i vårt lilla samhälle så det går nog bort pga det... :-)

    Namnförslag var det...
    Ja, Kerstin var fint, även Kajsa, Karin, Liv, Elsa, Idun.

    Killförslag: Delar med mig av mina älsklingsnamn Moltas och Melker. Men dessa finns också på min lista: Vide, Vidar, Alvar, Alve, Vilme; Love, Vilde, Emrik och så Alfred.

    Alla är ju inte med \"fornnordisk touch\" men det kan bli lite för mycket känner jag. Men jag känner bara att det ändå är en speciell typ av namn jag faller för. Kan inte riktigt definiera vad det är för typ av namn! För Melker tex är ju en av de tre vise männen, så inte är det ju fornnordiskt inte! ;-)

    Hos oss står det i alla fall mellan Tuva (ev Tuva- Lisa) och Livia. Och killnamnen är : Moltas eller Melker (kanske även Alfred). Men sambon är så ovillig att tala namn, det snackar vi om först när bäsen är född. Jag har samlat en massa namnförslag och han säger när väl bebisen är ute. :-)

    Hur gammal är din Freja? Nyfiken. Varför valde ni det namnet? Vi gillar \"betydlesen\", ja ni vet kärleksgudinnan och allt det där. Det betyder vår fru eller ngt och Freja ver en stark kvinna som visste var stolen skulle så. Jag gillar starka, vackra kvinnonamn!

    Kram!
  24. 12
    Ha ha, vad lika namn vi verkar gilla! :-) Kul!

    Vår dotter heter Freja (3,5 år) och på killfronten har vi bla Melker och Moltas på förslag på bebben. På tejefronten har vi Livia och Tuva. Men vi gillar Saga mycket, men det finns tydligen några fler småtjejer med det namnet här i vårt lilla samhälle så det går nog bort pga det... :-)

    Namnförslag var det...
    Ja, Kerstin var fint, även Kajsa, Karin, Liv, Elsa, Idun.

    Killförslag: Delar med mig av mina älsklingsnamn Moltas och Melker. Men dessa finns också på min lista: Vide, Vidar, Alvar, Alve, Vilme; Love, Vilde, Emrik och så Alfred.

    Alla är ju inte med \"fornnordisk touch\" men det kan bli lite för mycket känner jag. Men jag känner bara att det ändå är en speciell typ av namn jag faller för. Kan inte riktigt definiera vad det är för typ av namn! För Melker tex är ju en av de tre vise männen, så inte är det ju fornnordiskt inte! ;-)

    Hos oss står det i alla fall mellan Tuva (ev Tuva- Lisa) och Livia. Och killnamnen är : Moltas eller Melker (kanske även Alfred). Men sambon är så ovillig att tala namn, det snackar vi om först när bäsen är född. Jag har samlat en massa namnförslag och han säger när väl bebisen är ute. :-)

    Hur gammal är din Freja? Nyfiken. Varför valde ni det namnet? Vi gillar \"betydlesen\", ja ni vet kärleksgudinnan och allt det där. Det betyder vår fru eller ngt och Freja ver en stark kvinna som visste var stolen skulle så. Jag gillar starka, vackra kvinnonamn!

    Kram!

Liknande trådar

  1. mer råd efterlyses!
    By hoppetossan in forum Kärlek & relationer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 11:32
  2. Efterlyses!
    By Marie1 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 19:04
  3. Efterlyses!!
    By MammaLenas in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 22:32
  4. Efterlyses...
    By trollbebis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 17:50
  5. *EFTERLYSES!!!*
    By kajsus in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar