Den här tiden för exakt ett halvår sedan...
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Den här tiden för exakt ett halvår sedan...

    ... låg jag i en säng på Förlossningen och stirrade i taket med tusen tankar snurrande i huvudet! Jag hade precis styrt runt lite fisk på en tallrik, tillslut gett upp och istället ätit ett äpple. En sjuksköterska från Neonatalavdelningen var på väg för att informera om vården av för tidigt födda barn.

    Bm´s undersökning visade att jag var öppen 4 cm och jag skickade ett sms till A att han skulle göra sig redo att lämna M till barnvakten och komma till sjukhuset. Kl 19.43 föddes en underbart vacker liten pojke som tyvärr inte mådde speciellt bra just då...

    Nu gick som tur var allting bra och nu sitter jag här med en lika underbart vacker men betydligt mycket mer välmående kille som verkar vara rätt nöjd med livet så länge han får käka flytande föda direkt från mamma! Halvårsdagen firade jag och M (pappa jobbar) med att äta en smaskig variant av sockerkaka medans Sam fick nöja sig med rödspätta, potatis och drottningdessert. Ett halvår från nu så får även Sam fira med tårta! :)

    På tisdag är det dags för läkarundersökning och spruta och det ska bli kul att se hur mycket han vuxit sedan sist.
  2. 1
    Den här tiden för exakt ett halvår sedan... ... låg jag i en säng på Förlossningen och stirrade i taket med tusen tankar snurrande i huvudet! Jag hade precis styrt runt lite fisk på en tallrik, tillslut gett upp och istället ätit ett äpple. En sjuksköterska från Neonatalavdelningen var på väg för att informera om vården av för tidigt födda barn.

    Bm´s undersökning visade att jag var öppen 4 cm och jag skickade ett sms till A att han skulle göra sig redo att lämna M till barnvakten och komma till sjukhuset. Kl 19.43 föddes en underbart vacker liten pojke som tyvärr inte mådde speciellt bra just då...

    Nu gick som tur var allting bra och nu sitter jag här med en lika underbart vacker men betydligt mycket mer välmående kille som verkar vara rätt nöjd med livet så länge han får käka flytande föda direkt från mamma! Halvårsdagen firade jag och M (pappa jobbar) med att äta en smaskig variant av sockerkaka medans Sam fick nöja sig med rödspätta, potatis och drottningdessert. Ett halvår från nu så får även Sam fira med tårta! :)

    På tisdag är det dags för läkarundersökning och spruta och det ska bli kul att se hur mycket han vuxit sedan sist.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Det måste

    ha varit omtumlande för er men så härligt att allt gick bra och att ni nu sitter med er välmående kille hos er! Jag hängde inte riktigt med i den här gruppen så tidigt. Hur stor var Sam när han föddes och i vilken vecka var det?
    Grattis till Sam på halvårsdagen! Kram!
  4. 2
    Det måste ha varit omtumlande för er men så härligt att allt gick bra och att ni nu sitter med er välmående kille hos er! Jag hängde inte riktigt med i den här gruppen så tidigt. Hur stor var Sam när han föddes och i vilken vecka var det?
    Grattis till Sam på halvårsdagen! Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Tack

    Han föddes i v 33+5 och var 46 cm lång och vägde 2319 g. Helt perfekt stor för sin ålder men hans lungor var mer omogna än läkarna förväntat sig så han mådde inte alls bra innan han fick hjälp med andningen av respirator. Stackars lillkillen. Han var neddrogad de första dagarna för att han inte skulle känna obehaget av slangen i svalget. :(

    Nu mår han iaf bra som tur är! :)
  6. 3
    Tack Han föddes i v 33+5 och var 46 cm lång och vägde 2319 g. Helt perfekt stor för sin ålder men hans lungor var mer omogna än läkarna förväntat sig så han mådde inte alls bra innan han fick hjälp med andningen av respirator. Stackars lillkillen. Han var neddrogad de första dagarna för att han inte skulle känna obehaget av slangen i svalget. :(

    Nu mår han iaf bra som tur är! :)
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Åh vilka minnen!

    Jag blir tårögd av att läsa om Sams halvårsdag.
    Grattis Sam! Tänk att det redan gått sex månader.
  8. 4
    Åh vilka minnen! Jag blir tårögd av att läsa om Sams halvårsdag.
    Grattis Sam! Tänk att det redan gått sex månader.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    Men grattis polar´n!

    Johan gurglar nått som kan tänkas likna ja må han leva!
  10. 5
    Men grattis polar´n! Johan gurglar nått som kan tänkas likna ja må han leva!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Ja..

    ..de där tankarna känner jag igen, snart är vår skrutta också 6 månader:)

    Toden går SÅ fort, man hinner knappt med, samtidigt som jag tycker att hon har varit bebis så himla länge jämfört med storebror*s*

    Kram & grattis till Sam på halvårsdagen!
  12. 6
    Ja.. ..de där tankarna känner jag igen, snart är vår skrutta också 6 månader:)

    Toden går SÅ fort, man hinner knappt med, samtidigt som jag tycker att hon har varit bebis så himla länge jämfört med storebror*s*

    Kram & grattis till Sam på halvårsdagen!

Liknande trådar

  1. Om exakt ett halvår!!!
    By KRÅKA in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 10:58
  2. För exakt ett halvår sen
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 18:42
  3. För exakt ett halvår sen
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 16:01
  4. För exakt ett halvår sen
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:42
  5. För ett halvår sedan
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 22:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar