Bostadsbidrag o flerbarnstillägg vid separation
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Ann Sofie 72
    #1

    Bostadsbidrag o flerbarnstillägg vid separation

    Kan man få bostadsbidrag vid separation om man fortsätter att vara gifta, eller måste man skilja sig?

    Hur blir det med flerbarnstillägget i barnbidraget om man separerar? Vi har fyra barn o de ska bo varannan vecka hos pappan o varannan hos mig? Får man behålla flerbarnsdelen om barnen skrivs på olika adresser? ska kanske skriva två av barnen hos mig o två hos pappan.

    Var är det bäst att skriva barnen? Pappan o jag är heöt överens o jag ser ingen större risk att vi skulle börja bråka vare sig om barnen eller om pengar.
  2. 1
    Bostadsbidrag o flerbarnstillägg vid separation Kan man få bostadsbidrag vid separation om man fortsätter att vara gifta, eller måste man skilja sig?

    Hur blir det med flerbarnstillägget i barnbidraget om man separerar? Vi har fyra barn o de ska bo varannan vecka hos pappan o varannan hos mig? Får man behålla flerbarnsdelen om barnen skrivs på olika adresser? ska kanske skriva två av barnen hos mig o två hos pappan.

    Var är det bäst att skriva barnen? Pappan o jag är heöt överens o jag ser ingen större risk att vi skulle börja bråka vare sig om barnen eller om pengar.
  3. marib
    #2

    BoBi är jag osäker på

    men för att få flerbarnstillägget ska pengarna gå till samma konto.
    Är ni överens så är det ju enkelt, bara att ordna en överföring varje månad.
    Bäst brukar vara att ha barnen skrivna hos den som tjänar minst= mest bobi och lägre barnomsorgsavg.
  4. 2
    BoBi är jag osäker på men för att få flerbarnstillägget ska pengarna gå till samma konto.
    Är ni överens så är det ju enkelt, bara att ordna en överföring varje månad.
    Bäst brukar vara att ha barnen skrivna hos den som tjänar minst= mest bobi och lägre barnomsorgsavg.
  5. mezz
    #3

    De vill

    Fk vill ha in papper på att ni lämnat in om äktenskapsskillnad för att få bostadsbidrag samt att folkbokföringen skiljer sig åt. Men behöver ju inte ta ut skilsmässan men man måste alltså lämna in om skilsmässa.
  6. 3
    De vill Fk vill ha in papper på att ni lämnat in om äktenskapsskillnad för att få bostadsbidrag samt att folkbokföringen skiljer sig åt. Men behöver ju inte ta ut skilsmässan men man måste alltså lämna in om skilsmässa.

Liknande trådar

  1. Flerbarnstillägg?
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:34
  2. Flerbarnstillägg?
    By indra76 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 16:16
  3. Flerbarnstillägg?
    By intresserad in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 20:57
  4. Flerbarnstillägg
    By Stina in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 10:18
  5. Bostadsbidrag o flerbarnstillägg efter separation
    By Ann Sofie 72 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar